geronimo Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Har akkurat kjøpt ny bil, med gode vinterdekk og elendige sommerdekk, og nå er det vel tid for å legge om... Har endel dekk liggende, bla noen nesten helt nye sommerdekk 185/65 R14 som jeg vistnok kan bruke, selv om vognkortet sier at dekkdimensjonen skal være 185/70 R13. Problemet er at vinterdekkene som står på bilen nå, har dimensjonene 165/70 R13, og her er det 5 skruer i felgen. På sommerdekkene jeg har liggende, er for 4 skruer. Spørsmålet mitt er da om jeg kan bruke felgene fra vinterdekkene på sommerdekkene? Jeg er helt grønn på dette med felger og dekk, så litt hjelp hadde vært supert!! Lenke til kommentar
underground Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Hvis jeg har lest riktig så har du Sommerdekk med dimensjon 185/65R14 og vinterfelgene dine er R13. Da kan du ikke bruke sommerdekka da felgene har for liten diameter. Du må enten finne sommerdekk til 13 toms felg eller felger til 14 toms dekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå