_Adler_ Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Hvilke høytrykksvaskere anbefales? Jeg skal nå, for mine foreldre, kjøpe en høytrykksvasker, og lurer da på hvilke høytrykksvaskere som anbefales!? Kravene mine er at den bør være kraftig, MYE bar dvs. 140-150, kraftig motor, at den klarer å trekke mye vann. Den skal stort sett brukes til å vaske bil og spyle trapper og hus med. Pris rundt 2500 kr til litt over 3000 kr. Her er noe interessant jeg leste på nettet: Det er som kjent vann som gjør rent, og kan du øke tilførselen av vann kan du redusere trykket og samtidig få bedre effekt. På enkle hobbyvaskere ligger begrensningen i hvor mye vann man får ut av høytrykksvaskeren, fra rundt 200 liter i timen – mens vannkranen har en kapasitet på 400–600 liter pr. time. En litt dyrere høytrykksvasker gir mer vanntilførsel, og man har dermed mulighet til å redusere trykket. Høytrykksvaskeren jeg skal kjøpe, bør støtte dette! Byggmakker har nå et tilbud på en Foma 747 høytrykksvasker. Den koster nå 2600 kr. Hadde dette vært noe? Den virker veldig bra da! http://www.foma.no/ESCat.ASP?WCI=GetSubGroup&WCE=0-2354 PS: Mange kaller høytrykksvaskere for høytrykksspylere, og det er feil! Tankbilene som spyler kloakkrør bruker begrepet høytrykksspyling, derfor brukes begrepet høytrykksvasking av bransjen som selger høytrykksvaskere Noen som har kjøpt en høytrykksvasker med mine krav som de har likt, i så fall skriv det her. Ikke svar om du ikke har peiling på dette Takk Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Jeg har et råd til deg: Hold deg unna de billigste fra karcher, de har dårlig holdbarhet. Kjøp en Foma i 2-3000 kroners klassen, da tror jeg du vil bli fornøyd Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 (endret) Har hatt en Foma 380 (110bar) funket bra så lenge alt var i orden men kvaliteten på 300 serien er dårlig, den begynte å lekke etter 2mnd, men Foma 737 har jeg vært veldig fornøyd med, den gjennopprettet det dårlige førsteinntrykket jeg fikk med Foma 380. 737`en funket yppelig til både å spyle betongen med og vaske bilen, bukte den også til å fjerne gammel maling av muren med turbodysa på, mye lettere en å gjøre det for hånd, brukte bare 2,5timer i stede for flere dager. Endret 22. april 2006 av zandro Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 (endret) kremt: Hvor billige Kärcher tenker du på? Har du egne erfaringer? Endret 22. april 2006 av _Adler_ Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Kombinasjonen hud og høytrykkvasker skal du være litt forsiktig med da det kan oppstå råte og fukt problemer. Har en av de billig merkene til karcher og den fungerer utmerket til det jeg trenger den til, vaske bil, sykkel, trapper etc. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Kombinasjonen hud og høytrykkvasker skal du være litt forsiktig med da det kan oppstå råte og fukt problemer.5971689[/snapback] Greit nok at det står advarsel i bruksanvisningen at du ikke skal spyle på folk men har aldri hørt at en kan få råte og fukt problemer av det :!: Var vel mur og ikke hud det skulle stå der vil jeg tro? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Nei ikke jeg heller.. Huff, en liten skriveleif. Mente hus og høytrykkvasker. He he Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Kjenner noen som kjøpte en karcher til 1700 kroner, den varte vel i 2 år kanskje. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Hud og høyttrykksvasker er så absolutt relevant: Nå skal det sies at dette blei lagd av en av Foma's større modeller (30-40.000 kroners klassen) Topic: Da jeg driver i bransjen, så kan jeg på det varmeste anbefale Foma, event. Frank. Dem leverer gode høyttrykksvaskere med stabil kvalitet. Kärcher har jeg vært borti mange av, både proff og forbrukermodellene... likte ingen av dem. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 skal da være mulig å kappe hender lett av med en i 30-40k klassen? den skaden der kan ikke ha vært på fult, har sett mye værre skader enn det der men etter at man er blitt spyla på av sånn billig drit:P Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Har satt trykket på ca 250 bar, 90 grader, og jeg glapp. Nå posta ikke jeg bildet for å få sympati og en hel masse "ånei og nei, gikk det bra?" Syntes bare det var litt passende mtp. typoen lengre opp Klart, er du dum nok til å sette hånda di foran dysa, trykke av og ikke fjerne den igjen umiddelbart så er det fullt mulig å få atskillig verre skader enn det der, men var ikke det som var poenget mitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå