McLuddis Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Hvor langt unna brannhydrant må man egentlig stå? Fikk en bot igår på 500 kr, det var ikke oppført hvilken regel jeg hadde brutt. Eneste forklaring jeg kan finne er brannhydranten som sto en drøy meter inne på fortauet fra bilen min. Men hva er egentlig regelen for brannhydranter? jeg trodde det var at det måtte være minst èn meter mellom bil og hydrant.. eller er det jeg som har misforstått? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 er vel sikkert 5 meter. slik som det er til alle andr eting der folk skal komme seg til og fra uhindert. (dette er bar emine tanker, er ikkje sikkert det er riktig) Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Det er IKKE forbudt ved lov å parkere ved brannhydranter. Du må nok ha brutt en annen regel. Sto du foran et fotgjengerfelt, nærme et kryss, et hjul på fortauet, el lignende? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Tviler egentlig på at det er lov å parkere så nært en hydrant, anyway... Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 I USA merker de fortauskantene med rødt der det er reservert for brannvesen. Parkerer du der, er du slakt. Her i Norge har jeg ikke hørt noe om at det er ulovlig, men det virker jo egentlig litt logisk at det er det. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Tviler egentlig på at det er lov å parkere så nært en hydrant, anyway... Ting som IKKE er forbudt ved lov, ER lov... PS! Du kan ikke sammenligne lover i andre land med vårt. Lenke til kommentar
Reef Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Brannvesenet for bilen fin fjernet på flekken og bot kommer i posten. Brannvesenet gjør ofte som følger: Tauer den vekk selv (vinsj),skubber den vekk(om muligt). så anbefaler å er jo logiskt å ikke parkere ved en hydrant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå