Gå til innhold

HAr veldig vond hodepine nå, hvor mye paracet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stoler aldri på Haltan og Bundy, de er for sarkarstiske med forskjellige svar.

 

/ignore.

5966373[/snapback]

 

Tulling. Det _er_ ikke noe problem å ta 1000 mg paracetamol når du er av en viss størrelse (ikke et bittelite barn, altså). Du kan sikkert ta tre også, men du får ikke noe mer effekt av det enn å ta to.

Lenke til kommentar
Stoler aldri på Haltan og Bundy, de er for sarkarstiske med forskjellige svar.

 

/ignore.

5966373[/snapback]

 

Tulling. Det _er_ ikke noe problem å ta 1000 mg paracetamol når du er av en viss størrelse (ikke et bittelite barn, altså). Du kan sikkert ta tre også, men du får ikke noe mer effekt av det enn å ta to.

5966639[/snapback]

 

 

Jeg er ikke en tulling fordi jeg ikke stoler på dere.

 

*Peke på å le, haltan er en tulling*

Lenke til kommentar
har noen her som er 400mg... pleier å hjelpe med en..

tror ikke det er sundt å ta mer en 2

5966987[/snapback]

 

Det er ikke sikkert det er SUNT, men det er ikke veldig farlig heller akkurat.

 

Paracetamol single doses above 10 grams or chronic doses over 5 grams per day in a well-nourished non-consumer of alcohol, or above 4 grams per day in a poorly-nourished consumer of alcohol, can cause significant injury to the liver.
Endret av Loerand
Lenke til kommentar

Også enig med HalTan her.

 

Selv er jeg mer fan av ibuprofen enn paracetamol. Ca 400mg ibuprofen og noen glass vann, så er jeg alltid frekk og fin i løpet av en halvtimes tid :)

 

Men edit: det er utrolig som dehydrering gir hodepine. Mener å ha lest/hørt at for hver % væske i kroppen man mister, går ytelsesevnen (både mentalt og fysiologisk) ned ca 10%. Først ved 3% væsketap føler man seg tørst, visstnok. Her jeg bor nå, har jeg alltid et brett med vannflasker stående i kjøleskapet.

Endret av bfisk
Lenke til kommentar

Jeg kjenner folk som har tatt opptil 10 stk. paracet uten å dø av det, og som veide rundt 70 kg. Ble litt trøtt, så han gikk og la seg.

 

En lege i distriktet tok en gang 11 Paralgin Forte og måtte krabbe langs veggene for å komme seg gjennom rommet, men han overlevde også.

 

Med tanke på at du fikk meg utestengt i noen dager pga. en spøk som feilet, så vil jeg anbefale deg å ta minst 2 brett paracet, for så å kaste nedpå med hjemmebrent sprit.

Dersom jeg skal være hakket mer seriøs, vil jeg si at du fint kan komme opp i 5-6 paracet uten å måtte frykte bivirkninger (annet enn tretthet om du er ei pyse), men det er sjelden det er nødvendig med såpass mye.

Har store problemer kan du satse på ibux (ibuprofen) i kombinasjon med paracet, og har du fremdeles smerter kan du ringe legen din og høre om du kan få ta noe sterkere (paralgin forte inneholder bl.a. morfin som gjør at du uansett glemmer smerten, bare du får i deg riktig dose)

Lenke til kommentar
*Peke på å le, haltan er en tulling*

5966864[/snapback]

 

HalTan har nok rett i det han sier....

5968410[/snapback]

Vis dere leser første del av Posten hans, nevner han at jeg er en tulling, det jeg skrev , var ment for å være som han.

 

Frekk og useriøs. Useriøs er han nesten alltid, men han hadde rett her, men har ingen grunn til å kalle meg for tulling selv om jeg ikke stoler på han.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...