themanfrom Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Er alene hjemme nå, og våkna med en hodepine, gjør ganske vondt. Visst det har noe å si, tok jeg 2 fiskeolje kaplser idag tidlig(omega3). Jeg fant noen paracet tabbletter inni skapet, hver av disse er 500mg, hvor mye skal jeg ta? Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Du skal vel helst ikke ta mer enn et par av gangen, og hvis det ikke hjelper er ikke paracet tingen. Er det helt riv ruskende ille, kan du kanskje stikke på legevakten og få resept på noe heftigere. Lenke til kommentar
Gorbag Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 holder sikkert med 1. selv tar jeg aldri paracet og slike ting av prinsipp. hjelper fint og ingorere det og ikke synes synd på deg selv. da legger du ikke merke til det Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 (endret) Ok, da tar jeg 500mg med paracet og håper på alt annet enn døden Hvor lang tid tar det før dette virker da? Endret 22. april 2006 av Patrick.M Lenke til kommentar
Gorbag Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 (endret) drikk masse vann så tar d vel en 20min tror jeg. blir ikke "pang" fin, men kommer gradvis.. tror jeg Endret 22. april 2006 av Gorbag Lenke til kommentar
eNyx Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Du har ikke samme problem som han her da link Neida, ta deg et par paracet, finn et stille rom å legg deg til å hvile, da er du vanligvis fin etter et par timer Lenke til kommentar
wilai Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 (endret) Har du dette her? http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/04/22/464175.html EDIT: va vist noge som var før meg Endret 22. april 2006 av wilai Lenke til kommentar
5628452 Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Vondt i hodet er et tegn på at du kan være dehydrert. Drikk noen glass med vann, og du vil bli bedre etter en liten stund. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Omg, så mange spikre?... Verste. Nei jeg er ikke dehydrert, drikker vann hver dag, drakk mye vann igår, og har drukket 3 glass vann + 1 glass med melk idag. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Melk er dehydrerende. Du bruker væske for å fordøye melk, som egentlig er mer å betrakte som mat enn drikke. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Hvis det ikke funker kan du ta en til 500mg. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Det er helt greit å ta to 500 mg Paracet/pamol. E'kke farlig. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Stoler aldri på Haltan og Bundy, de er for sarkarstiske med forskjellige svar. /ignore. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Tror det er sånn at det også skal gå 4-5 timer mellom hver gang du tar en paracet. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Vil heller anbefale deg å klare deg med en, og legge deg til å sove, eller bare hvile med øynene igjen. Kommer litt an på "hva slags" hodepine, men det hjelper ofte. Om du på død og liv skal sitte ved PCen, kan du laste ned Brainwave Generator, og sette den på "Headache Treatment". Virker litt rart, men det demper hodepinen litt ved hjelp av lyden, ihvertfall nok til at du kan vente på virkningen av Paraceten. Dessuten, fra Weifa sine sider: "Voksne og barn over 40 kg (12 år): 1‑2 tabletter 3 ganger i døgnet" Så det er nok langt fra farlig, om du ikke heller nedpå med andre, leverskadende greier. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Er nesten 14, over 60kg. Så får ta en til. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Kan ihvertfall komme med mitt innspill, Paracett funker ALDRI på meg, kan sitte i et par timer uten at 2 piller gjør meg under. Derimot så funker Dispril eller Disprin (som har sitronsmak, selges ikke i Norge?), jeg pleier å ta 3stk med 2 glass vann, legger med ned og tar en liten blund, og jeg er fin i løpet av kort tid. Tja, Aspirin skal jo være mer eller mindre likt til Disprin (begge har syre løsning), men dette funker heller ikke for meg merkelig nok. Så jeg er nok avhengi av disprin hvis det er hodeverk jeg har. Frankie Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Nå går jeg rundt med 1gram med crap inni meg. Jeg ble nå litt bedre av det. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Tror ikke du dør om du tar 4 heller. Paracet er ikke akkurat det sterkeste du kan ha i deg. Men som de andre sa, hvis ikke hodepinen går over med Paracet, så prøv heller noe annet... Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Dette er litt offtopic, men sikkert hjelp for noe glemte å nevne noe: Til de av dere som plages av hodeverk, stiv nakke/skuldre så har jeg en ting å anbefale dere, og det er noe som blir kalt for Axe oil/medicated oil i asia, det kan best sammenlignes med mentholatum salve, bare mye sterkere og i olje form så har jeg stiv nakke eller vondt i hode så tar jeg på en god del og lar det virke (les varme/brenne) i de neste 5-40min da har du en veldig behagelig "varme" som er med på å løse trykket i hode eller eventuelt stiv nakke. funker kjempe på rygg også.... Det merke som jeg bruker og som er den sterkeste og beste etter min mening er Kwan Loong Medicated oil: http://www.asiachi.com/kwanlopngoil.html Frankie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg