Maxima Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Har en pc som er...tja, helt fin den (med adsl går d kjappere ja) men, har tenkt å få litt mer power i CPU'n da. Så, jeg går med godt mot og leser til øyet blir stort og vått hvilke typer CPU'er som finnes...er mange gitt!! Hvilken skal jeg ha til min pc tro? Kan nevnes at jeg har en Compaq Presario Pentium III, Intel MMX, 256 MB RAM, 500 og no Mhz. Hvilken type CPU er "lurt" å kjøpe? Også ja....glemt dette; må jeg ha en ny vifte også?? Evt hvilken?Takknemlig for svar:D [ Denne Melding var redigert av: Maxima på 2001-12-07 17:45 ] [ Denne Melding var redigert av: Maxima på 2001-12-07 17:48 ] Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Hmm, 500mhz Pentium3 dvs at du har BX440 chipset og det stopper vel på 650mhz eller noe annet i den duren, ikke noe annet enn å spandere på det nytt hovedkort ja og da sitter vi litt i saksa. Compaq har en flott tendens til å bruke ikke-standard kabinetter så jeg garanterer ikke at du får nedi et nytt hovedkort. RAMen din er nesten garantert 100mhz SDRAM og den er på ingen måte optimal å bruke med nye hovedkort så den bør byttes. Skjermkortet og kanskje også lydkortet er nok integrert i hovedkortet så det må nok også skiftes. Ja, du skjønner hvor dette går. Compaq maskiner er et h*lvete å oppgradere så du bør nok heller selge compaq'en 'as is' og skrape sammen penger til et nytt system Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Standard pc'er av kjent merke er ikke lett å bytte innmat på nei. Jeg har Dell og der kan jeg ikke bytte HK, fordi LED ledningene som styrer powerknapp, resetknapp og harddisk lysindikator er av ikke standard utførelse. I tillegg er PSU'n ikke standard kontakter. Jeg vil tro at Compaq, IBM osv. også velger sine egne løsninger. Neste gang jeg skal ha pc, bygger jeg selv (har bygget en del for venner og familie, det burde være nok erfaring). Telcontar Lenke til kommentar
Maxima Skrevet 7. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2001 Møkkapece!! Skjønte nok det var en draw-back med å kjøpe Compaq!! Gjør de dette på pur f*** bare for at en stakkars fattig faen må kjøpe ny pc?! Hmpff!! Men, takker for godt råd:) Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Grunnen er jo enkel; de får gode spesifikasjoner på de stedene kundene er oppmerksom på og til en meget god pris. At det på lang sikt også blir dyrt er det ingen som tenker på når de kjøper en merke-pc. Trøsten er at nesten alle gjør den tabben der. Selv hadde jeg en Packard Bell *grøss* og ble mildt sagt forbanna på merket etter hvert. Endte med at jeg beviste regelen "Packard Bell + hagle = sant" :wink: Lenke til kommentar
Maxima Skrevet 7. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2001 Nuvel, jeg får leve her i tåkelandskapet med min helt ordinær Compaq. Den gjør det den skal....so far so good - og det må man vel si seg fornøyd med. But, in the long run....jeg kommer nok til å satse på hva mange gjør, mekke seg sin egen pc!! :smile: Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Maxima, tror jeg har en god nyhet til deg. Ta en tur innom denne siden, http://www.powerleap.com/Products/iP3T.htm. Jeg ser at de har listet opp Compaq Presario 5695 som kompatilbel (denne listen er basert på tilbakemeldinger fra folk som har kjøpt denne pakken) med deres Powerleap slotket pakke som lar deg kjøre de nye Celeron Tualatin CPU'ene. Denne pakken støtter også raskere CeleronT som måtte komme med 100FSB. Hovedkravet for at denne dingsen skal virke på din maskin er at HK har BX440 chipsett og 100MHz FSB og at det er plass til slotket med CPU&vifte. Det din maskins modellnummer ikke er der, betyr foreløpig at det er ingen som har prøvd det på den eller ikke gitt tilbakemelding. Jeg har bestilt denne pakken, nettopp fordi min Dell maskin ikke har andre muligheter for oppgraderinger. Får vel den neste uke engang, kommer på ca. 2100 (den ble shippet 29.11). Du vil nok få minst 2 ganger ytelsen i forhold til din maskin i dag. Telcontar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå