Gå til innhold

Superweeken på komplett - Asus W3V - brukbar?

2ern

Anbefalte innlegg

Den veier 2,2kg med 8-cellers batteriet. Det er ikke mye forskjell, men litt er det.
Det er uten brenner (med vektspareskuff), trust me. Med mindre de har fått vekten nesten 200 gram *ned* siden W3N, noe jeg tviler på (samme offisielle vektspesifikasjoner).
Har du en slik "lett" laptop?
Har lenge brukt en W3N.
i såfall hvordan er den å ta med seg på skole/jobb etc.?

Tror du jeg vil merke stor forskjell (ønsker svar fra alle kanter) med en bærbar på 2,8 kg og oppover, altså typisk 15,4"?

Jeg synes størrelsen på W3 er akkurat i grenseland slik at man ikke *må* ta hensyn til om man skal ha den med eller ikke. Altså at man ikke pakker ting i forhold til maskinen, om du skjønner hva jeg mener. Liten nok til å ligge i ryggen på en 'dagligsekk' med en genser rundt, og (nesten) lett nok til at man ikke tenker noe på det. Med en 15" er det mere slik at jeg lurer på om jeg skal gidde å drasse på den 'store' PC-sekken, eller at jeg ender opp med to kolli (ugh).

Noen synes en fjortentommer er for stor til 'slik bruk', dog. Om maskinen skal med ut av huset en gang eller to i uka ville jeg aldri kjøpt noe større enn en 14" i dag, og oftere enn det, helst enda mindre. Your mileage will vary, som det heter.

Selv er jeg nå spent på om Asus W7 kommer hit (og hva den vil koste). Se bildet.

5992574[/snapback]

Ok takker for svar! Syntes det var litt rart at de ikke har oppgitt at vekta egentlig er2,4kg. :thumbdown: likte ikke det. Skal sende mail til komplett å spør om dette stemmer med vekta, men de har nok ikke greid å redusere vekta til 2,2kg.

Hvilke spesifikasjoner har Asus W7 og hvor mye veier den, skjermstørrelse?

Vet du om Dell D610 egentlig veier 2,4kg? Det står oppgitt at den veier 2,2kg, men er det også lureri!

Dataen jeg skal bruke, skal spilles på å være med på skolen når jeg begynner på videregående.

|mEg|

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja. Før stod det bare 2Kg hos Asus for W3. Komplett har vel bare klippet spesifikasjoner derfra. Nå står det: "2 Kg (4-cell, weight-saver) ; 2.2Kg (8-cell, weight-saver)".

Dette gjelder forøvrig for de fleste merker. Vekten er stort sett oppgitt *fra* så og så mye, noe som gjerne betyr at man må legge på et par hundre gram for en typisk konfigurasjon.

Lenke til kommentar
Tja. Før stod det bare 2Kg hos Asus for W3. Komplett har vel bare klippet spesifikasjoner derfra. Nå står det: "2 Kg (4-cell, weight-saver) ; 2.2Kg (8-cell, weight-saver)".

Dette gjelder forøvrig for de fleste merker. Vekten er stort sett oppgitt *fra* så og så mye, noe som gjerne betyr at man må legge på et par hundre gram for en typisk konfigurasjon.

5994607[/snapback]

Ok, skal sende en mail til Asus å få dem til å bekrefte dette, men du har nok rett :thumbup: !.

Uansett over til W7; hvilke spesifikasjoner har denne?

|mEg|

Lenke til kommentar

Bump.

Det du sier qwert med at mange pc'er har en oppgitt vekt som er mindre en det den egentlig er. Kan det da også godt tenkes at Asus A6Ja som er oppgitt til å veie 2,8kg veier 3kg?

Jeg har lyst å høre andres synspunkt også angående dette med vekt.

Det er sikkert mange som ikke vet hvordan disse "vektreglene" er.

|mEg|

Lenke til kommentar
Ikke så mye kjent ennå. Se specs for W5F, legg til drøy en cm. i bredden, en 13.3" skjerm, og et Go 7400, så er du i nabolaget. Ryktene sier at målet var under 2Kg fullt konfigurert. Er nok uansett et par måneder unna.
Lenke til kommentar
Ikke så mye kjent ennå. Se specs for W5F, legg til drøy en cm. i bredden, en 13.3" skjerm, og et Go 7400, så er du i nabolaget. Ryktene sier at målet var under 2Kg fullt konfigurert. Er nok uansett et par måneder unna.

6002303[/snapback]

2 kg uten "vektskuff-trikset"? Det kan jo være at W3J veier 2,2kg fullt konfigurert og at du kan benytte deg av vektskuffen hvis du ønsker å redusere vekta? Har du veid din W3?

Pris?

|mEg|

Endret av Torland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...