Slacks Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Synes prisen på maskinen er kjempebra, eg betalte 14750.kr for min for ca. 8.mnd siden, maskinen er MEGET BRA og solid, anbefales på det sterkeste!!Angående skjermkortet så går det fint ann å spille på, det er selvfølgelig ikke det råeste, men ATI X600 128Mb er et skjermkort over middels, hvis du ikkje er så opphengt i at det skal være en spillemaskin funker maskinen godt! Løp og kjøp!! 5967704[/snapback] Hvordan er støynivået? Batteritiden? 5967799[/snapback] Les hardware's test av Asus W3V. Batteritiden er i underkant av 3 timer i følge testen. Lenke til kommentar
2ern Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Synes prisen på maskinen er kjempebra, eg betalte 14750.kr for min for ca. 8.mnd siden, maskinen er MEGET BRA og solid, anbefales på det sterkeste!!Angående skjermkortet så går det fint ann å spille på, det er selvfølgelig ikke det råeste, men ATI X600 128Mb er et skjermkort over middels, hvis du ikkje er så opphengt i at det skal være en spillemaskin funker maskinen godt! Løp og kjøp!! 5967704[/snapback] Hvordan er støynivået? Batteritiden? 5967799[/snapback] Les hardware's test av Asus W3V. Batteritiden er i underkant av 3 timer i følge testen. 5967847[/snapback] Det er en annen type, større prosessor bl.a. Men det er egentlig støynivået som interesserer meg mest. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Med litt undervolting skal W3V klare godt over fire timer med normalt kontorarbeid. I tillegg kan det kjøpes et ekstra 6-cellers batteri som erstatter DVD-brenneren i den modulære brønnen (denne kan også ta en ekstra harddisk). Lenke til kommentar
purolatino Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Batteritiden med et 8 cellers batteri er hos meg alt fra 3,5-4 timer, synes det er helt greit. Støynivået på viften synes eg også er til å leve med, ikkje sjenerendes, men viften kan begynne å gå når man spiller eller kjører krevende programmer. Kan fint holde på med arbeid og surfe på nettet uten at viften sjenerer deg, kan kun sammenligne med MSI Komplett S60 og en eldre Fujitsu Siemens maskin som eg hadde og vil si at W3V maskinen er mye minde støyende enn de. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Batteritiden med et 8 cellers batteri er hos meg alt fra 3,5-4 timer, synes det er helt greit. Støynivået på viften synes eg også er til å leve med, ikkje sjenerendes, men viften kan begynne å gå når man spiller eller kjører krevende programmer.Kan fint holde på med arbeid og surfe på nettet uten at viften sjenerer deg, kan kun sammenligne med MSI Komplett S60 og en eldre Fujitsu Siemens maskin som eg hadde og vil si at W3V maskinen er mye minde støyende enn de. 5968510[/snapback] Litt OT men.. Til purolatino: Har du planer om å bestille Asus W3J? Hvor har du i såfall bestilt? |mEg| Lenke til kommentar
purolatino Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Batteritiden med et 8 cellers batteri er hos meg alt fra 3,5-4 timer, synes det er helt greit. Støynivået på viften synes eg også er til å leve med, ikkje sjenerendes, men viften kan begynne å gå når man spiller eller kjører krevende programmer.Kan fint holde på med arbeid og surfe på nettet uten at viften sjenerer deg, kan kun sammenligne med MSI Komplett S60 og en eldre Fujitsu Siemens maskin som eg hadde og vil si at W3V maskinen er mye minde støyende enn de. 5968510[/snapback] Litt OT men.. Til purolatino: Har du planer om å bestille Asus W3J? Hvor har du i såfall bestilt? |mEg| 5968813[/snapback] Ja eg har tenkt å bestille meg W3J, kor eg bestiller er ikkje bestemt enda, milrab e jo billigst men eg vet jo veldig lite om butikken, så det blir mest sannsynlig komplett eller mamoz tenker eg. Tenkte eg sku undersøke med kameraten min også angående milrab da han jobber i forsvaret. Og så tenker eg å prøve å kvitte meg med W3V først, noen som trenger en maskin?, selger den for 8000.kr, ca. 7-8mnd gammel! Endret 23. april 2006 av purolatino Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Batteritiden med et 8 cellers batteri er hos meg alt fra 3,5-4 timer, synes det er helt greit. Støynivået på viften synes eg også er til å leve med, ikkje sjenerendes, men viften kan begynne å gå når man spiller eller kjører krevende programmer.Kan fint holde på med arbeid og surfe på nettet uten at viften sjenerer deg, kan kun sammenligne med MSI Komplett S60 og en eldre Fujitsu Siemens maskin som eg hadde og vil si at W3V maskinen er mye minde støyende enn de. 5968510[/snapback] Litt OT men.. Til purolatino: Har du planer om å bestille Asus W3J? Hvor har du i såfall bestilt? |mEg| 5968813[/snapback] Ja eg har tenkt å bestille meg W3J, kor eg bestiller er ikkje bestemt enda, milrab e jo billigst men eg vet jo veldig lite om butikken, så det blir mest sannsynlig komplett eller mamoz tenker eg. Tenkte eg sku undersøke med kameraten min også angående milrab da han jobber i forsvaret. Og så tenker eg å prøve å kvitte meg med W3V først, noen som trenger en maskin?, selger den for 8000.kr, ca. 7-8mnd gammel! 5972607[/snapback] Det blir nok Komplett på meg. Hvis det skulle skje noe gale så tror jeg det er best å ha med komplett å gjøre. Du har sikkert sagt det før men jeg må bare høre om det stemmer (W3V)? Hvordan er støynivået ved vanlig kontorjobbing, wordbruk, surfing? Hvordan er støynivået ved filmseeing? Er det mulig å ha den på fanget å se en film eller blir den for varm? Går vifta momentant når man spiller eller blåser den opp inni mellom? Hvordan er varmen generelt på denne maskinen? Viktig! Kan du fortelle meg litt om vifteutblåsningen på høyreside hvor du har datamusen? Kunne du tenke deg å sitte mange timer i strekk, med hånden der? |mEg| Lenke til kommentar
Elisaeb Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 søren, tenkte jeg skulle bestille den i dag, men det tilbudet fantes ikke lenger du :O men er det noen som vet om det tilbudet "dukker opp igjen"? denne er jo nå ikke idet hele tatt å få tak i hos komplett. og kan noen svare på spm til torland (over her), ble så nysgjerrig på det på forhånd takk! Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 søren, tenkte jeg skulle bestille den i dag, men det tilbudet fantes ikke lenger du :O men er det noen som vet om det tilbudet "dukker opp igjen"? denne er jo nå ikke idet hele tatt å få tak i hos komplett. og kan noen svare på spm til torland (over her), ble så nysgjerrig på det på forhånd takk! 5979467[/snapback] Den vil ikke dukke opp igjen. Vertfall ikke bestilt på ny. W3V blir skiftet ut med den nye modellen Asus W3J som nå koster 18.295,- kr. Ikke vits å tenke på hvis du ikke må ha en liten lett bærbar som er veldig god å spille på! Skal selv bestille en slik. |mEg| Lenke til kommentar
Elisaeb Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 tror nok ikke jeg skal kjøpe en student-pc til 18.000 søren at jeg er så treg ass! Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 tror nok ikke jeg skal kjøpe en student-pc til 18.000 søren at jeg er så treg ass! 5979600[/snapback] Jeg trodde den solgtes i andre nettbutikker, men jeg søkte i prisguiden og den var ikke å finne i noen netbutikker. Du var nok litt for sen. Desverre. |mEg| Lenke til kommentar
qwert Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 For de som måtte være ute etter noe liknende som Asus W3V (14.1 WXGA, drøye 2Kg) uten å legge i over 18 lapper, så er Acer TravelMate 3200-serien noe å kikke på. Den mest aktuelle modellen akkurat nå er vel 3282WXMi (Core Duo T2300, 100GB, 1GB-DDR2, X1400 (128MB), Bluetooth, XP Pro). Kan skaffes til ca. 12 K. Ikke like lekker som Asus W3, men utvilsomt en fin maskin (og et bedre kjøp per krone ordinære priser tatt i betraktning). Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 For de som måtte være ute etter noe liknende som Asus W3V (14.1 WXGA, drøye 2Kg) uten å legge i over 18 lapper, så er Acer TravelMate 3200-serien noe å kikke på. Den mest aktuelle modellen akkurat nå er vel 3282WXMi (Core Duo T2300, 100GB, 1GB-DDR2, X1400 (128MB), Bluetooth, XP Pro). Kan skaffes til ca. 12 K. Ikke like lekker som Asus W3, men utvilsomt en fin maskin (og et bedre kjøp per krone ordinære priser tatt i betraktning). 5979726[/snapback] Hva er 3dmark scoren til x1400 128mb- kortet? Er hardisken 4200rpm eller 5400 rpm? |mEg| Lenke til kommentar
qwert Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Hva er 3dmark scoren til x1400 128mb- kortet? Er hardisken 4200rpm eller 5400 rpm? Mobility X1400 er ikke det raskeste kortet i nabolaget. Litt raskere enn X600 per klokke og litt høyere klokket. Antar at det vil havne på i underkant av 2000 i 3DMark05 utweaket. Bør være bra nok til det meste i 1280x768, men kanskje ikke noe for 20-tommeren hjemme på skrivebordet. Forrige generasjon i 3200-serien hadde en 5400RPM disk og et X700 (er en lang tråd om dem på forumet). Har ikke prøvd den nye. Litt synd at de gikk ned på grafikkytelsen (Asus gikk opp slik at rollene mellom dem er snudd). Tviler vel på at diskytelsen er redusert, men det må du nesten spørre Acer om. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) Hva er 3dmark scoren til x1400 128mb- kortet? Er hardisken 4200rpm eller 5400 rpm? Mobility X1400 er ikke det raskeste kortet i nabolaget. Litt raskere enn X600 per klokke og litt høyere klokket. Antar at det vil havne på i underkant av 2000 i 3DMark05 utweaket. Bør være bra nok til det meste i 1280x768, men kanskje ikke noe for 20-tommeren hjemme på skrivebordet. Forrige generasjon i 3200-serien hadde en 5400RPM disk og et X700 (er en lang tråd om dem på forumet). Har ikke prøvd den nye. Litt synd at de gikk ned på grafikkytelsen (Asus gikk opp slik at rollene mellom dem er snudd). Tviler vel på at diskytelsen er redusert, men det må du nesten spørre Acer om. 5982870[/snapback] Hvor mye tilsvarer 2000 i 3dmark01 Se? Tror dere den vil score over 7500 poeng? Det er minimusmkravet mitt. Kan noen bekrefte avkrefte dette med 2000 poeng i 3dmark05? Takk for svar! Edit: Vet du om det finnes noen tester av denne pc'en? Selges forrige modell med x700 enda? |mEg| Endret 25. april 2006 av Torland Lenke til kommentar
qwert Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Har sett folk med Inspiron 9400 oppgi i overkant av 9000 poeng i 3DMark 2001SE for Mobility X1400. Og jada: Den gamle modellen selges fortsatt flere steder enn den nye. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) Har sett folk med Inspiron 9400 oppgi i overkant av 9000 poeng i 3DMark 2001SE for Mobility X1400. Og jada: Den gamle modellen selges fortsatt flere steder enn den nye. 5986093[/snapback] Nok til å spille cs:s altså. Nå begynte jeg virkelig å lure angående kjøp av Asus W3J. Men det er jo ganske greit å ha en pc (W3J) som du kan ha i en god del år og alikevelspiller en del spill. Hvis du spiller så er det ikke veldig lenge før x1400 er utdatert. x1600 vil vel holde dobbelt så lenge som x1400 hvis man legger 3dmark som grunnlag. Tror dere Asus W3J vil komme til å sunke i pris i de nærmeste månedene? Takker for alle svara qwert! |mEg| Edit: Jeg ser at Acer TravelMate 3282WXMi ikke har samme spesifikasjoner i prisguiden og hos psdata? Noen som vet hvem som har "rett"? Det var en del forskjell på de to utgavene. Bare for å si det så veier jo denne maksinen litt mer enn Asus W3V og W3J, nærmere 2,4kg. Har denne maskinen slikt buet tastatur som mange Acer maskiner har? Likte ikke helt det tastaturet, skrev en haug med feil når jeg satt på det.. Er det slikt på alle bærbar tastatur eller er det spesielt for Acer? Endret 25. april 2006 av Torland Lenke til kommentar
qwert Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) Bare for å si det så veier jo denne maksinen litt mer enn Asus W3V og W3J, nærmere 2,4kg.Det gjør W3 også. Veier borti 2,4Kg, altså. Den oppgitte matchvekten på under 2 får man bare med det 4-cellers batteriet (som ikke leveres i Norge) og uten DVD-brenner (det følger med et lokk/skuff som kan settes i den modulære brønnen). Endret 25. april 2006 av qwert Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Bare for å si det så veier jo denne maksinen litt mer enn Asus W3V og W3J, nærmere 2,4kg.Det gjør W3 også. Veier borti 2,4Kg, altså. Den oppgitte matchvekten på under 2 får man bare med det 4-cellers batteriet (som ikke leveres i Norge) og uten DVD-brenner (det følger med et lokk/skuff som kan settes i den modulære brønnen). 5988050[/snapback] Den veier 2,2kg med 8-cellers batteriet. Det er ikke mye forskjell, men litt er det. Har noen spørsmål til deg qwert: Har du en slik "lett" laptop? i såfall hvordan er den å ta med seg på skole/jobb etc.? Tror du jeg vil merke stor forskjell (ønsker svar fra alle kanter) med en bærbar på 2,8 kg og oppover, altså typisk 15,4"? |mEg| Lenke til kommentar
qwert Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Den veier 2,2kg med 8-cellers batteriet. Det er ikke mye forskjell, men litt er det.Det er uten brenner (med vektspareskuff), trust me. Med mindre de har fått vekten nesten 200 gram *ned* siden W3N, noe jeg tviler på (samme offisielle vektspesifikasjoner).Har du en slik "lett" laptop?Har lenge brukt en W3N. i såfall hvordan er den å ta med seg på skole/jobb etc.?Tror du jeg vil merke stor forskjell (ønsker svar fra alle kanter) med en bærbar på 2,8 kg og oppover, altså typisk 15,4"? Jeg synes størrelsen på W3 er akkurat i grenseland slik at man ikke *må* ta hensyn til om man skal ha den med eller ikke. Altså at man ikke pakker ting i forhold til maskinen, om du skjønner hva jeg mener. Liten nok til å ligge i ryggen på en 'dagligsekk' med en genser rundt, og (nesten) lett nok til at man ikke tenker noe på det. Med en 15" er det mere slik at jeg lurer på om jeg skal gidde å drasse på den 'store' PC-sekken, eller at jeg ender opp med to kolli (ugh). Noen synes en fjortentommer er for stor til 'slik bruk', dog. Om maskinen skal med ut av huset en gang eller to i uka ville jeg aldri kjøpt noe større enn en 14" i dag, og oftere enn det, helst enda mindre. Your mileage will vary, som det heter. Selv er jeg nå spent på om Asus W7 kommer hit (og hva den vil koste). Se bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå