Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hyppige disconnects etter innkjøp av ny switch

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en switch for noen uker siden for å dele internett mellom de to stasjonære pcene hjemme. Fikk internett og alt på begge pcene når jeg kobla sammen tpkablene, men ble fort oppmerksom på et lite problem. Jeg blir disconnecta mye oftere enn før. F eks når jeg spiller WoW blir jeg disconnecta rundt 1 gang i timen. Det samme skjer hvis jeg surfer over en lengre periode, mister nettet og MSN disconnecter en liten stund (5-10 sek) og så er alt normalt igjen.

Dette skjedde ikke like oftere før jeg begynte å bruke switchen, så er relativt sikker på at det har noe med den å gjøre.

Har forresten Canal Digital kabelmodem internett hvis det har noe å si.

Er det noen som vet hva dette kan komme av? Har jeg kjøpt feil switch? Er det HUB jeg trenger? Finnes det noen instillinger jeg må endre på? Må jeg innstalere noen drivere på switchen? I så fall hvordan?

:blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ikke ha hub nei. Det er bare en enklere type svitch (kort fortalt)

Er det router i kabelmodemet?? Eller har du en annen router. Hvis ikke vil den ene pcen bli kobla ned hver gang den andre kobler seg opp.

Dette burde man kanskje ha oppdaga før en time, men eneste tingen jeg kan komme på nå...

Lenke til kommentar

-Okei flott, ble litt utrygg på om jeg hadde gjort et bomkjøp.

-Usikker på om det er router i det, men siden jeg ikke har en annen router vil det vel være sannsynlig at det er router i det siden nettet funker samtidig på begge pcene? Skal uansett få sjekket opp dette.

Takk alikevel, det gir meg noe å prøve ut :)

Lenke til kommentar

Har samme problemet jeg også men det er møkka zyxel rutern til ngt sin feil. Detter av vært 10. minutt uansett. Sendt 3 mail til dem uten å få svar.. Så skjer det ikke no innen tirsdag neste uke er det hade bra ngt. Og hei hvemsom helst andre.

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar

Mulig du burde prøve å få CD til å oppgradere routeren/modemet ditt. Da det mulig mister forbindelsen pga det går for mange pakker igjennom når dte står flere maskiner på på nettet på en gang.

En switch skal ikke utgjøre noe endring i stabilitet på nettet i den grad.

-Thelle-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...