Gå til innhold

Billigste måte å få bilde på TV fra stuepc?

Anbefalte innlegg

Hei...

Bygget meg en stuepc med tilsvarende komponenter som guiden på hardware.no Tok ikke med PCI Express skjermkort, for tenkte at det er jo skjermkort på det hovedkortet (Asus A8N-VM CSM)...

Oppdaget at det ikke er TV out på kortet da jeg fikk det.

Nå lurer jeg på hva som er billigste måte for meg å få bilde på TV'en min, enten via SVHS eller composite.

Må jeg kjøpre et PCI Ecpress skjermort som har TV out, eller finnes det løse brikker man kan feste på hovedkortet, eller overganger fra DVI/VGA til SVHS?

Trenger jo uansett ikke en dyrt skjermkort siden den skal være tilkobplet TV, og ikke en dataskjerm, og TV har jo elendig oppløsning.

Hva vil folk anbefalle meg å gjøre? PS! Billig;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får kjøpt skjermkort til under 500 kr som inneholder TV-out,vet ikke om du får kjøpt bare tv-out kort til et PCI-slot men det er mulig..

Men selv et dårlig skjermkort til 2-500 kr,gjerne et brukt visst du skal ha det ûberbillig er bedre enn det integrerte i hovedkortet.

Har du S-vhs inngang i tv'en din,visst ikke må du kjøpe en scart-adopter med veksling for inn/ut men det har de fleste..de koster ca 50-100 kr,kommer an på kor du kjøper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...