Gå til innhold

Og de lurer på hvorfor Frp drar fra...


Anbefalte innlegg

Er det ikke dobbeltmoral å kreve at innvandrere til Norge skal lære seg norsk, og ikke kreve at utvandrere fra Norge lærer seg språket i det landet de utvandrer til?

5969359[/snapback]

Det er ikke opptil norske politikere å stille språklige krav til utvandrere - det er det innreiselandet som må gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den brune, fremmedkulturelle - muslimske - voldselskende og arbeidsledige møkkakultur, og møkkapolitikk
vold, drap og alt annet av faenskap denne kultur, religion og politikk islam representerer.
Er du en rasist?

Selvfølgelig. Jeg er et rasjonelt menneske, både i politisk, kulturell og vitenskapelig forstand. I politisk og kulturell forstand innser jeg at enkelte kulturer, eksempelvis i moralske og eksistensielle spørsmål, er andre overlegne, som i tilfelle med den vestlige. I vitenskapelig forstand, innser jeg også at mennesker med sort hudfarge er langt bedre rustet for sterk sol, enn mennesker med hvit. Jeg innser også at mennesker med gul hudfarge har en langt lavere gjennomsnittshøyde, enn mennesker med hvit. Jeg innser også at mennesker med gul hudfarge har lavere toleranse for alkohol, enn mennesker med hvit, og at dette har sitt opphav i genetiske årsaker.

 

Men er dette spørsmålet på noen som helst måte relevant for hva islam er? Slutter islam å være drittreligion, drittkultur og drittpolitikk hvis jeg konverterer ut av rasismen?

Endret av Desmesurado
Lenke til kommentar
Men er dette spørsmålet på noen som helst måte relevant for hva islam er? Slutter islam å være drittreligion, drittkultur og drittpolitikk hvis jeg konverterer ut av rasismen?

5971080[/snapback]

 

Jeg vet ikke om jeg vil kalle deg rasist. Jeg vil heller si at mitt inntrykk er at du kanskje ikke har åpent nok sinn til å si noe fornuftig om biologiske og kulturelle forskjeller mellom landegrenser. Å si noe så ensidig om en religion som ikke er en enkelt ting får meg til å tenke at du har lite informasjon om saken. Islam, slik jeg ser det, er mye mer enn jeg får inntrykk av at du tror. Det finnes en røys av forskjellige trossystemer, grader av tro osv, osv. Noen er moderate andre er bortimot fanatiske. Det vi har sett av Al Quaida og land som Iran f.eks er langt i fra hele sannheten. Vi presenteres en situasjon gjennom media som slett ikke stemmer med virkeligheten. Det finnes muslimer i de fleste land i verden, både hvite, brune, gule og andre farger. Jeg vil påstå at de aller fleste av disse er fredelige mennesker som ikke ønsker oss noe vondt.

Lenke til kommentar
Er det ikke dobbeltmoral å kreve at innvandrere til Norge skal lære seg norsk, og ikke kreve at utvandrere fra Norge lærer seg språket i det landet de utvandrer til?

Nordmennene i Spania konkurrerer ikke om arbeidsplasser, skoleplasser, barnehageplasser, osv. De er kun der for å bruke penger.

Lenke til kommentar
Den brune, fremmedkulturelle - muslimske - voldselskende og arbeidsledige møkkakultur, og møkkapolitikk
vold, drap og alt annet av faenskap denne kultur, religion og politikk islam representerer.
Er du en rasist?

Selvfølgelig. Jeg er et rasjonelt menneske, både i politisk, kulturell og vitenskapelig forstand. I politisk og kulturell forstand innser jeg at enkelte kulturer, eksempelvis i moralske og eksistensielle spørsmål, er andre overlegne, som i tilfelle med den vestlige. I vitenskapelig forstand, innser jeg også at mennesker med sort hudfarge er langt bedre rustet for sterk sol, enn mennesker med hvit. Jeg innser også at mennesker med gul hudfarge har en langt lavere gjennomsnittshøyde, enn mennesker med hvit. Jeg innser også at mennesker med gul hudfarge har lavere toleranse for alkohol, enn mennesker med hvit, og at dette har sitt opphav i genetiske årsaker.

 

Men er dette spørsmålet på noen som helst måte relevant for hva islam er? Slutter islam å være drittreligion, drittkultur og drittpolitikk hvis jeg konverterer ut av rasismen?

5971080[/snapback]

bra du innrømmer at du er en rasist da. At du tørr å komme ut av "skapet". Jeg tørr påstå at du er den "ekte" frp velgeren som virkelig er tjent med partiets politikk.

Kanskje det blir litt for personlig, men er du med i vigrid eller en ny-nazistisk organisasjon og?

Du mener den vestlig kultur er overlegen andre kulturer, da spesielt i eksistensielle og moralske spørsmål? Skammelig. Kanskje hvis du reiste litt rundt i verden, fikk oppleve andres synspunkt og ståsted så ville du finne ut at den vestlige kultur ikke er "overlegen". Det er den vestlige kultur som har startet flest kriger, som har drevet imperialisme og gjort slaver av det afrikanske folk. Tyskerne som pussig nok mener det samme som deg, at vi er overlegne, drepte utallige jøder og andre som ikke var "rene" nok for naziene. Syns du dette er greit? Syns du hitler gjorde en bra jobb? At det går ann å ha slike meninger i 2006...

Lenke til kommentar
Er det ikke dobbeltmoral å kreve at innvandrere til Norge skal lære seg norsk, og ikke kreve at utvandrere fra Norge lærer seg språket i det landet de utvandrer til?

5969359[/snapback]

Det er ikke opptil norske politikere å stille språklige krav til utvandrere - det er det innreiselandet som må gjøre.

5969971[/snapback]

Så du mener at spanske myndigheter bør kreve at nordmenn bosatt i Spania må lære seg spansk?

Lenke til kommentar
Er det ikke dobbeltmoral å kreve at innvandrere til Norge skal lære seg norsk, og ikke kreve at utvandrere fra Norge lærer seg språket i det landet de utvandrer til?

5969359[/snapback]

Det er ikke opptil norske politikere å stille språklige krav til utvandrere - det er det innreiselandet som må gjøre.

5969971[/snapback]

Så du mener at spanske myndigheter bør kreve at nordmenn bosatt i Spania må lære seg spansk?

5972054[/snapback]

 

Nei det tror jeg ikke han mente. Slik jeg tolket det mente han at hvis noen som helst skal stille slike krav til nordmenn bosatt i spania så er det spania og ingen andre. Ikke at noen MÅ stille krav.

Lenke til kommentar
Er det ikke dobbeltmoral å kreve at innvandrere til Norge skal lære seg norsk, og ikke kreve at utvandrere fra Norge lærer seg språket i det landet de utvandrer til?

5969359[/snapback]

Det er ikke opptil norske politikere å stille språklige krav til utvandrere - det er det innreiselandet som må gjøre.

5969971[/snapback]

Så du mener at spanske myndigheter bør kreve at nordmenn bosatt i Spania må lære seg spansk?

5972054[/snapback]

 

Det ville jo vært veldig naturlig da.. Jeg kjenner folk som har bosatt seg i spania. Det første de gjorde var selvsagt å lære seg språket. Det sier seg nesten selv spør du meg.

Lenke til kommentar
Er det ikke dobbeltmoral å kreve at innvandrere til Norge skal lære seg norsk, og ikke kreve at utvandrere fra Norge lærer seg språket i det landet de utvandrer til?

5969359[/snapback]

Det er ikke opptil norske politikere å stille språklige krav til utvandrere - det er det innreiselandet som må gjøre.

5969971[/snapback]

Så du mener at spanske myndigheter bør kreve at nordmenn bosatt i Spania må lære seg spansk?

5972054[/snapback]

Nei, men hvis det av en eller annen grunn skulle bli noe slikt krav er det spanske myndigheter som kan stille krav om det, ikke norske. Men dette er så selvsagt at vi sier eod akkurat på det punktet tror jeg.

Lenke til kommentar
bra du innrømmer at du er en rasist da. At du tørr å komme ut av "skapet".

"Å komme ut av skapet" er et uttrykk for åpen tilståelse, og passer derfor ikke på meg. Jeg har aldri noensinne lagt skjul på dette. Jeg driver ikke med selvundertrykkelser.

 

Jeg tørr påstå at du er den "ekte" frp velgeren som virkelig er tjent med partiets politikk.

Dette er en usannhet. Man vil alltid finne et parti som er ens interesser større til gavns enn andre partier, uten at dette kvalifiserer til valgdeltakelse. Derfor er det noe i det du sier, at jeg på mange områder er bedre tjent med FRP's politikk enn eksempelvis partiene på den politiske venstreflanken, de såkalte politiske sosialistpartiene. Usannheten er identifisert i "velger", da jeg avstår fra slike politiske og moralske gjøremål. Fordi eieretten er den eneste rettighet jeg erkjenner, er jeg til det fulle mot enhver form for initiativ til brudd på denne, og pr. i dag finnes så vidt jeg vet ikke et eneste parti som i sin politikk ikke bryter med eierettens prinsipper. Altså utgjør min politiske valgdeltakelse så langt i livet, null.

 

Kanskje det blir litt for personlig, men er du med i vigrid eller en ny-nazistisk organisasjon og?

Nei, jeg er rasjonell rasist - ikke psykopat eller mentalt tilbakestående skrulling.

 

Du mener den vestlig kultur er overlegen andre kulturer, da spesielt i eksistensielle og moralske spørsmål?

Riktig. Jeg anser det for moralsk forkastelig å stene kvinner inn i døden, uten at disse på noen som helst måte først og i det hele tatt har rammet annen med tvang. Jeg anser det for moralsk forkastelig å tvangspule forsvarsløse småbarn. Jeg anser det for moralsk forastelig å straffe noen med død, for å konvertere ut av religionen islam. Vi vet at disse ting på jevnlig basis forekommer, og vi vet at islam tillater slike avstraffelser pr. religion, pr. kultur og pr. politikk.

 

Skammelig.

Jeg er sikker på at du her er oppriktig. Like sikker som jeg er at man må være psykopat for å skammeliggjøre motstand mot ovennevnte slags faenskap.

Lenke til kommentar
Riktig. Jeg anser det for moralsk forkastelig å stene kvinner inn i døden, uten at disse på noen som helst måte først og i det hele tatt har rammet annen med tvang. Jeg anser det for moralsk forkastelig å tvangspule forsvarsløse småbarn. Jeg anser det for moralsk forastelig å straffe noen med død, for å konvertere ut av religionen islam. Vi vet at disse ting på jevnlig basis forekommer, og vi vet at islam tillater slike avstraffelser pr. religion, pr. kultur og pr. politikk.

5973181[/snapback]

 

 

Dette har ingenting med rasisme å gjøre. Dette er punkter de aller fleste kan være enig i. Rasisme går som du vet ut på å se din egen rase som overlegen andre. Mener du at f.eks en iransk gutt som hadde blitt adoptert ved fødselen og hadde vokst opp med norske foreldre og har såkalt trdisjonelt norske tanker og verdier er mindre verd eller mindre intelligent enn en vanlig hvit norsk gutt?

 

Det er heller ikke riktig at en vanlig muslim syns dette er gode greier. De muslimene jeg omgås eller kjenner blir like opprørt av disse tingene som meg.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Dette har ingenting med rasisme å gjøre. Dette er punkter de aller fleste kan være enig i. Rasisme går som du vet ut på å se din egen rase som overlegen andre. Mener du at f.eks en iransk gutt som hadde blitt adoptert ved fødselen og hadde vokst opp med norske foreldre og har såkalt trdisjonelt norske tanker og verdier er mindre verd eller mindre intelligent enn en vanlig hvit norsk gutt?

5973224[/snapback]

 

Jeg kan svare på følgende vis: Jeg er sikker på at hva gjelder toleranse for sterk sol, er menneskeraser med sort hudfarge overlegen mennesker med hvit.

 

PS: Det er ikke jeg som har omdefinert begrepet "rasisme" - det er skrullingene på venstresiden. Det er først og fremst på deres premisser jeg tar dette begrepet i anvendelse.

Lenke til kommentar
Jeg kan svare på følgende vis: Jeg er sikker på at hva gjelder toleranse for sterk sol, er menneskeraser med sort hudfarge overlegen mennesker med hvit.

 

PS: Det er ikke jeg som har omdefinert begrepet "rasisme" - det er skrullingene på venstresiden. Det er først og fremst på deres premisser jeg tar dette begrepet i anvendelse.

5973263[/snapback]

 

Du unngikk spørsmålet mitt. :) Hva tenker du om den adopterte gutten? Det er ikke for å dømme deg men for å få et klarer bilde av hva du egentlig tenker om dette.

Lenke til kommentar
Jeg kan svare på følgende vis: Jeg er sikker på at hva gjelder toleranse for sterk sol, er menneskeraser med sort hudfarge overlegen mennesker med hvit.

 

PS: Det er ikke jeg som har omdefinert begrepet "rasisme" - det er skrullingene på venstresiden. Det er først og fremst på deres premisser jeg tar dette begrepet i anvendelse.

5973263[/snapback]

 

Du unngikk spørsmålet mitt. :) Hva tenker du om den adopterte gutten? Det er ikke for å dømme deg men for å få et klarer bilde av hva du egentlig tenker om dette.

5973320[/snapback]

 

Jeg trodde det gikk klart frem, men her får du svaret eksplisitt:

 

Svar: Ingenting

Endret av Desmesurado
Lenke til kommentar
Jeg trodde det gikk klart frem, men her får du svaret eksplisitt:

 

Svar: Ingenting

5973364[/snapback]

 

Så han har samme verdi som klassekameraten Ole som er hvit nordmann?

5973386[/snapback]

I den grad mennesker har verdi; ja. Det er ikke jeg som har problemer med hudfarger og raser, det er skrullingene på venstresiden.

Lenke til kommentar
Jeg trodde det gikk klart frem, men her får du svaret eksplisitt:

 

Svar: Ingenting

5973364[/snapback]

 

Så han har samme verdi som klassekameraten Ole som er hvit nordmann?

5973386[/snapback]

I den grad mennesker har verdi; ja. Det er ikke jeg som har problemer med hudfarger og raser, det er skrullingene på venstresiden.

5973407[/snapback]

 

Vel.. om de er skrullinger skal jeg overlate til andre å mene, men du er herved frikjent for rasisme/etnosentrisme. Etter mitt syn er du bare en helt gjennomsnittlig kyniker.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...