Gå til innhold

Og de lurer på hvorfor Frp drar fra...


Anbefalte innlegg

- Innvandrere i Norge må lære seg norsk. Det samme bør spanjoler i Spania gjøre, hvis de vil jobbe med nordmenn, sa Hagen fra talerstolen på det såkalte åpne medlemsmøtet.

Jeg skjønner ikke... sa Hagen virkelig det? Mente han det? Mulig jeg er trangsynt, men vil noen Hagen-sympatisører i så fall være så snille å forklare logikken? Blir ikke det det samme som å si at nordmenn må lære seg kurdisk hvis de skal jobbe med kurdere i Norge?

 

Jeg går ut i fra at det har noe å gjøre med hva man legger i «å jobbe med», men jeg skjønner fortsatt ikke.

5966400[/snapback]

 

Fordi _det er et marked for_ norsktalende arbeidere i spania. Det er så enkelt. Hadde det vært et marked for kurdisk-talende kurdere i Norge så ville jeg vært helt for det også. Ingen sier at alle spanjoler må lære norsk og oppgi spansk, kun noen få som ønsker privilegiet å jobbe med nordmenn.

 

Dette er grunnleggende supply & demand tankegang, og er mye av det økonomien bygger på.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan jeg være helt enig i, bortsett fra at FrP, til forskjell fra alle andre partier, er et populistisk parti som kun eksisterer for å skaffe Hagen oppmerksomhet.

5966479[/snapback]

Min utheving: :!:

 

Ingen partier har vel opptredd mer populistisk enn Frp igjennom årene.

SV har jo hatt sine populistiske innslag, men jeg kan ikke se dette i de andre partiene faktisk. Kan du komme med noen eksempler?

 

S,

Lenke til kommentar

Det kan jeg være helt enig i, bortsett fra at FrP, til forskjell fra alle andre partier, er et populistisk parti som kun eksisterer for å skaffe Hagen oppmerksomhet.

5966479[/snapback]

Min utheving: :!:

 

Ingen partier har vel opptredd mer populistisk enn Frp igjennom årene.

SV har jo hatt sine populistiske innslag, men jeg kan ikke se dette i de andre partiene faktisk. Kan du komme med noen eksempler?

 

S,

5966584[/snapback]

 

Jeg har vel ingen konkrete eksempler å komme med, og jeg er vel like generaliserende som den neste når jeg mener at alle partiene er populistiske.

Lenke til kommentar

Det kan jeg være helt enig i, bortsett fra at FrP, til forskjell fra alle andre partier, er et populistisk parti som kun eksisterer for å skaffe Hagen oppmerksomhet.

5966479[/snapback]

Min utheving: :!:

 

Ingen partier har vel opptredd mer populistisk enn Frp igjennom årene.

SV har jo hatt sine populistiske innslag, men jeg kan ikke se dette i de andre partiene faktisk. Kan du komme med noen eksempler?

 

S,

5966584[/snapback]

 

At et parti er populistisk er ikke negativt; Det betyr jo bare at de gjør som folket ønsker noe politikere SKAL gjøre.

Lenke til kommentar
At et parti er populistisk er ikke negativt; Det betyr jo bare at de gjør som folket ønsker noe politikere SKAL gjøre.

5966609[/snapback]

 

Det betyr vel endel mer enn det. Det betyr også at de er lite forutsigbare, at de er lit konsekvente og målrettet. Det er positivt å lytte til velgernes ønsker og følge med i tiden, men å vrenge politikk etter velgernes ønsker kan fort bli oppfattet som useriøst.

Lenke til kommentar
- Innvandrere i Norge må lære seg norsk. Det samme bør spanjoler i Spania gjøre, hvis de vil jobbe med nordmenn, sa Hagen fra talerstolen på det såkalte åpne medlemsmøtet.

Jeg skjønner ikke... sa Hagen virkelig det? Mente han det? Mulig jeg er trangsynt, men vil noen Hagen-sympatisører i så fall være så snille å forklare logikken? Blir ikke det det samme som å si at nordmenn må lære seg kurdisk hvis de skal jobbe med kurdere i Norge?

 

Jeg går ut i fra at det har noe å gjøre med hva man legger i «å jobbe med», men jeg skjønner fortsatt ikke.

5966400[/snapback]

 

Fordi _det er et marked for_ norsktalende arbeidere i spania. Det er så enkelt. Hadde det vært et marked for kurdisk-talende kurdere i Norge så ville jeg vært helt for det også. Ingen sier at alle spanjoler må lære norsk og oppgi spansk, kun noen få som ønsker privilegiet å jobbe med nordmenn.

 

Dette er grunnleggende supply & demand tankegang, og er mye av det økonomien bygger på.

5966579[/snapback]

 

 

Hagen:

Spanjoler MÅ lære seg norsk hvis de vil jobbe for nordmenn i spania

 

For en arrogant type Hagen er. Det er nettopp supply and demand som bestemmer om noen gidder å lære seg norsk. Men her kommer arrogante Hagen og sier at skal noen av disse skitne, billige i drift spanjolene få det ærerike privilegiet av å tjene oss pensjonerte frp velgere så MÅ de lære seg norsk.. Blir bare for dumt.

Er enig med invictus, men ikke Hagen. Markedet skal bestemme hvem som lærer seg norsk.. Dette har Hagen ingenting med å gjøre. Han burde få sine grådige fingre av fatet og la markedet regulere.

Lenke til kommentar

Er forresten litt rart.. Frp er imot innvandrere.. De vil ikke ha "shialover og det som værre er" Mens Hagen støtter norske innvandrere i Spania. Virker ikke den litt pussig for flere enn meg? Disse frp velgerne liker ikke at utlendiger kommer og påvirker samfunnet vårt, med moskeer og bønner og muslimske normer.

 

Men hva gjør hyklerne? Jo de flytter til spania der lovene og normene er totalt forskjellig fra de norske. I tillegg vedder eg flosshatten min på at det er langt flere muslimske og afrikanske innvandrere i spania enn det er i Norge...

Det er bare tragisk..

 

Dagbladet:

Fra talerstolen uttrykte han frykt for ytterligere innvandring til Norge. Drammen ble trukket fram som et skrekkens eksempel. Mer enn halvparten av elevene ved byens skoler er fremmedspråklige, ifølge Hagen.

Ja hva tror du det er i spania da Hagen?!? Er nok flere fremmedspråklige der .. at det går ann..

Lenke til kommentar
Er forresten litt rart.. Frp er imot innvandrere.. De vil ikke ha "shialover og det som værre er" Mens Hagen støtter norske innvandrere i Spania.

Den type innvandring Hagen er imot, er av den brune. Den brune, fremmedkulturelle - muslimske - voldselskende og arbeidsledige møkkakultur, og møkkapolitikk. Naturligvis er Hagen dette, og flere med ham - som har forstått at denne type innvandring kommer ingen økonomisk, kulturelt eller politisk til gavns, andre enn venstresiden og deres irrasjonelle trang til følelsesmessig stimuli for vold, drap og alt annet av faenskap denne kultur, religion og politikk islam representerer.

 

 

Virker ikke den litt pussig for flere enn meg?

Svært trolig, venstresiden er antallsmessig en enorm individgruppe.

Lenke til kommentar
Er enig med invictus, men ikke Hagen. Markedet skal bestemme hvem som lærer seg norsk.. Dette har Hagen ingenting med å gjøre. Han burde få sine grådige fingre av fatet og la markedet regulere.

Invictus og Hagen hevder en og samme ting, men det forstår ikke Magicus. La oss gi ham litt betenkningstid, da.

Lenke til kommentar
At et parti er populistisk er ikke negativt; Det betyr jo bare at de gjør som folket ønsker noe politikere SKAL gjøre.

 

Litt mer motsatt; at partiet velger saker som man vet man vil få mest mulig stemmer ut i fra.

Du er altså enig i at Frp er populistisk uansett?

 

S,

5966777[/snapback]

 

Jeg vet ikke hva du legger i "uansett", men ja jeg mener FrP er populistisk, og jeg mener det er en positiv ting.

 

Er enig med invictus, men ikke Hagen. Markedet skal bestemme hvem som lærer seg norsk.. Dette har Hagen ingenting med å gjøre. Han burde få sine grådige fingre av fatet og la markedet regulere.

Invictus og Hagen hevder en og samme ting, men det forstår ikke Magicus. La oss gi ham litt betenkningstid, da.

5967066[/snapback]

 

Korrekt. Hagen har ikke tenkt å tvinge noen spanjoler til å lære seg norsk. Det jeg leste var at han synes de "bør" lære seg det, noe som er helt korrekt hvis det er marked for det.

Endret av invictus
Lenke til kommentar

Det Magicus ikke ser ut til å forstå er at spanjolene vil ha norske pensjonister i Spania da dette er noe de tjener på. Gamle mennesker som er pleieavhengige og i allefall trenger god oppfølging trenger noen rundt seg som snakker norsk. Dette blir noe helt annet enn unge friske mennesker som driver dank, snylter og ikke lærer seg norsk i Norge.

Ikke så vanskelig å forstå det vell?

Lenke til kommentar

desmesurado:

Den brune, fremmedkulturelle - muslimske - voldselskende og arbeidsledige møkkakultur, og møkkapolitikk

 

vold, drap og alt annet av faenskap denne kultur, religion og politikk islam representerer.

 

Er du en rasist?

 

herzeleid:

Det Magicus ikke ser ut til å forstå er at spanjolene vil ha norske pensjonister i Spania da dette er noe de tjener på. Gamle mennesker som er pleieavhengige og i allefall trenger god oppfølging trenger noen rundt seg som snakker norsk. Dette blir noe helt annet enn unge friske mennesker som driver dank, snylter og ikke lærer seg norsk i Norge.

Ikke så vanskelig å forstå det vell?

 

Alle er like mye verd. Hevder du at Norske pensjonister i Spania er mer verdt enn utenlandske unge innvandrere?

Hvis de norske pensjonistene er så syke og pleietrengende som du hevder hvorfor ialle dager flytter de ned til spania? Trenger de oppfølging på Norsk, ja da er mitt logiske råd: bo i norge. Mange kunne sikkert argumentert for at norske pensjonister er "friske mennesker som driver dank, snylter og ikke lærer seg spansk i spania" - for å bruke dine ord...

Generaliseringer er ingen tjent med...

Lenke til kommentar
At et parti er populistisk er ikke negativt; Det betyr jo bare at de gjør som folket ønsker noe politikere SKAL gjøre.

Det betyr vel endel mer enn det. Det betyr også at de er lite forutsigbare, at de er lit konsekvente og målrettet.

Nå er det få partier som har stått like mye på sakene sine som Frp. De har blitt mobbet og kritisert i alle år for sin innvandringspolitikk, men ga ikke etter. Nå begynner andre partier å følge Frp på dette området.

Lenke til kommentar
Er forresten litt rart.. Frp er imot innvandrere..

Nei, det er de ikke. Tvert imot, de ønsker så fri flyt av arbeidskraft o.l. over grensene som mulig.

 

De vil ikke ha "shialover og det som værre er" Mens Hagen støtter norske innvandrere i Spania. Virker ikke den litt pussig for flere enn meg? Disse frp velgerne liker ikke at utlendiger kommer og påvirker samfunnet vårt, med moskeer og bønner og muslimske normer.

 

Men hva gjør hyklerne? Jo de flytter til spania der lovene og normene er totalt forskjellig fra de norske.

Og følger disse lovene... Dessuten bruker disse nordmennene penger der nede, og dette tjener Spania svært godt på. Nordmennene der nede er et gode for Spania, ikke en byrde.

 

Fra talerstolen uttrykte han frykt for ytterligere innvandring til Norge. Drammen ble trukket fram som et skrekkens eksempel. Mer enn halvparten av elevene ved byens skoler er fremmedspråklige, ifølge Hagen.

Ja hva tror du det er i spania da Hagen?!? Er nok flere fremmedspråklige der .. at det går ann..

Går pensjonister på skolen?

Lenke til kommentar

Magicus: var vist ikke så lett alikvelell nei. poenget er at det er billigere for oss å ha pensjonistene der og spanjolene tjener på det. Sjeldent pensjonister jobber så ja di driver dank etter et liv med arbeid. det er noe helt annet en unge friske mennesker som driver dank. Dette har ikke noe med menneskeverd å gjøre menn enkel logikk. alle skal bidra

Lenke til kommentar

Er det noe galt i å sende pensjonistene nedover på kloden? Jeg hører at det er mer enn velkommen der nede fordi de legger igjen så mye penger. I tillegg er det jo en kjempeide å outsource eldrehjelpen. Da får vi brukt valutainntektene til noe fornuftig, for det får vi ikke gjort i Norge, da blir det inflasjon. Og tenk på hvor mye skattebetalerne sparer på det.

 

Nei vet dere, jeg gir blaffen i om SV`ere og andre "fornuftige" kaller meg en lavt utdannet egoistisk drittsekk som ikke har dømmekraft, og stemmer frp slik at jeg kan tilbringe alderdommen min i syden...ikke på statens reging, men på pensjonen som jeg allerede da har betalt inn gjennom mange yrkesaktive år samt oljepengene som også er litt mine...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...