Gå til innhold

Og de lurer på hvorfor Frp drar fra...


Anbefalte innlegg

i meningsmålingene?

 

Med «fare for å bli stemplet» som Frper, jeg kan ikke si jeg har mye til overs for Aftenpostens nedlatende tone, ført i pennen av Kurt Haugli i denne reportasjen:

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...icle1288285.ece

 

Altså, vær klar over at du tilhører en menighet, om du skulle finne på å stemme Frp, ja, for helst skal du gjører narr av dem, kalle dem klovner og kort sagt: opptre som en ferdig programmert psykopat med ei sveiv i rasshølet som jevnlig trekkes opp av våre media-kommisærer. Vi har et noe spesielt trosamfunn i Norge, om enn ikke like stort, så i hvert fall adskillig dummere, og det er de som stemmer SV og tror de fremmer demokratiet.

 

Flere av disse kjører også Lada og tror de kjører bil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ironi i skriftlig form er ikke alltid like lett å oppdage, men du kan jo spørre deg selv hvorfor journalisten bruker vendinger som: "... med norsk trygdekontor i andre etasje ..." , "... tenne forsamlingen ..." og "... på det som ble kalt ...".

 

Trygdekontoret har jo ingen ting med saken å gjøre, det er ikke mer relevant enn om det skulle være et postkontor i nærheten. Men det skrives for å skape et inntrykk av hva slags nordmenn som Hagen prater til.

 

"... på det som ble kalt åpent medlemsmøte." antyder at dette ikke er et medlemsmøte i ordinær forstand, men noe litt annet. Og med "... tenne forsamlingen ..." så antyder journalisten at det mer dreier som et vekkelsesmøte eller religiøst møte.

 

Hele åpninga til artikkelen er dermed ganske ironisk på en lett nedlatende måte.

Lenke til kommentar
Ironi i skriftlig form er ikke alltid like lett å oppdage, men du kan jo spørre deg selv hvorfor journalisten bruker vendinger som: "... med norsk trygdekontor i andre etasje ..." , "... tenne forsamlingen ..." og "... på det som ble kalt ...".

 

Trygdekontoret har jo ingen ting med saken å gjøre, det er ikke mer relevant enn om det skulle være et postkontor i nærheten. Men det skrives for å skape et inntrykk av hva slags nordmenn som Hagen prater til.

 

"... på det som ble kalt åpent medlemsmøte." antyder at dette ikke er et medlemsmøte i ordinær forstand, men noe litt annet. Og med "... tenne forsamlingen ..." så antyder journalisten at det mer dreier som et vekkelsesmøte eller religiøst møte.

 

Hele åpninga til artikkelen er dermed ganske ironisk på en lett nedlatende måte.

5965516[/snapback]

 

 

Ja, Kurt Haugli tar nok en "spansk" en her og satser på at "dumme" Frp-velgere svelger dette.

Lenke til kommentar
Ikke så rart det, når statistikk viser at FrP-velgerne er den desidert lavest utdannede velgermasse. Så vidt jeg husker er det også den eneste velgermasse som helt klart skiller seg ut på utdanningsfronten, men da i negativ retning ;)

5965832[/snapback]

Finnes det en statistikk som viser hvor mange av de påståtte ikke-utdannede FrP-velgerne som tilhører en folkemasse som vanligvis bruker å ha en høy utdannelse?

 

Det som slår meg med FrP er at de har veldig stor oppslutning blant unge (18-25 år) og eldre (60 år +), en gruppe mennesker som vanligvis ikke har høyere utdanning (uansett hvilket parti de måtte tilhøre).

 

Bare så det er sagt, jeg stemmer ikke FrP. =p

Lenke til kommentar
Ikke så rart det, når statistikk viser at FrP-velgerne er den desidert lavest utdannede velgermasse. Så vidt jeg husker er det også den eneste velgermasse som helt klart skiller seg ut på utdanningsfronten, men da i negativ retning ;)

5965832[/snapback]

 

 

Jfr. din avatar: Får er heller ikke kjent for å ha så høy iq ;) :!:

Lenke til kommentar
Ikke så rart det, når statistikk viser at FrP-velgerne er den desidert lavest utdannede velgermasse. Så vidt jeg husker er det også den eneste velgermasse som helt klart skiller seg ut på utdanningsfronten, men da i negativ retning ;)

5965832[/snapback]

 

 

En statistikk som såvid jeg husker er fra tiden da FRP hadde litt over 10-12% oppslutning.

 

Regner med at den statisitikken er endret seg endel nå som FRP ligger på 35%.

 

Ikke det at utdannelse er noe som reflekterer hvor mye peiling man har på politikk. Jeg tror en alenemor uten utdannelse vet langt mer om livets realiteter enn en akademiker som ikke har gjort annet enn å studere i sitt liv.

 

Angående artikkelen så syntes jeg den var god for Hagens del. Satt enkelte godt på plass, med unntak av unnskyldningen om bil, den ble litt vel platt.

Lenke til kommentar

Vil tro endel utdannede på BI kan finne på å stemme Fremskrittspartiet i dag.

Det er vel dessuten blitt litt trendy etterhvert.

 

Ser forøvrig ingenting negativt laddet i artikkelen egentlig. Den viste vel i hovedgrunnlag at Hagen får lov til å forsvare sin ferietur som jobb.

 

At Hagen tenner forsamlinger er jo hans måte å opptre på. Alle husker han vel på podiet under valgdagen. Noe av det sykeste jeg har sett, men definitivt i forsøk på å tenne forsamlingen. Noe han jo klarte. Det er jo varemerket til Hagen, uansett om det er godt eller ondt.

 

S,

Lenke til kommentar

Invictus: Jeg kunne likegodt linket til kun bildet - det hadde ikke gjort en særlig forskjell. Det er umulig å avbilde pensjonistene i Spania uten at det blir harry.

 

Her har vi altså et parti - Frp - som stadig påpeker at integreringen av innvandrere i Norge ikke er god nok. Det er greit nok. Men når stjerneeksemplet på integreringsuvillighet stemmer dette partiet, blir det for dumt.

Lenke til kommentar
Men når stjerneeksemplet på integreringsuvillighet stemmer dette partiet, blir det for dumt.

5966233[/snapback]

 

Hagen er som en liten stjernegris, som eh-helsker å velte seg i oppmerksomhet og debatt, og han er veldig god til å provosere til nettopp det.

 

I dette tilfellet taler han da både til sin menighet, og på samme tid, oppvigler akademikerne til å tre i hans forsvar, ved at dem, firkantede og analytiske som dem er, bare MÅ påpeke at uttalelsen er kvalifisert med "hvis" og at forutsetningen dermed endrer setningens betydning.

 

Og så smiler Hagen litt og har vunnet nok en "p eller ikke p forutsatt q"-diskusjon.

 

Problemet med FrP er at det er ikke et parti, det er et oppmerksomhetsapparat.

Lenke til kommentar
- Innvandrere i Norge må lære seg norsk. Det samme bør spanjoler i Spania gjøre, hvis de vil jobbe med nordmenn, sa Hagen fra talerstolen på det såkalte åpne medlemsmøtet.

Jeg skjønner ikke... sa Hagen virkelig det? Mente han det? Mulig jeg er trangsynt, men vil noen Hagen-sympatisører i så fall være så snille å forklare logikken? Blir ikke det det samme som å si at nordmenn må lære seg kurdisk hvis de skal jobbe med kurdere i Norge?

 

Jeg går ut i fra at det har noe å gjøre med hva man legger i «å jobbe med», men jeg skjønner fortsatt ikke.

Lenke til kommentar
Ikke så rart det, når statistikk viser at FrP-velgerne er den desidert lavest utdannede velgermasse. Så vidt jeg husker er det også den eneste velgermasse som helt klart skiller seg ut på utdanningsfronten, men da i negativ retning ;)

5965832[/snapback]

 

 

Jfr. din avatar: Får er heller ikke kjent for å ha så høy iq ;) :!:

5965886[/snapback]

 

Tja, spørs hvor mye som trengs for å se forskjell på en gnu og et får, da.

 

LarsP: Godt poeng. Men likefullt, det er klart at FrPs motstandere må kunne spille på dette, samme hva grunnen måtte være.

Lenke til kommentar

Problemet med FrP er at det er ikke et parti, det er et oppmerksomhetsapparat.

5966383[/snapback]

 

Et "oppmerksomhetsapparat" som sørget for at den forrige regjering måtte bevilge et par milliarder mer til helse og eldreomsorg. Jaja, de kan vel leve med stempelet.

 

I motsetning til alle de andre partiene som ikke ønsker oppmerksomhet? Hagen blir her ringt opp av journalister, mens Jagland ringte journalister for å refse. Men men...

 

Jeg er helt enig i at FRP gjør alt for å få oppmerksomhet. Men det blir feil å kritisere de for det, fordi samtlige andre partier gjør nøyaktig det samme.

Lenke til kommentar

Med fare for å provosere (jeg har ingenting i mot FrP eller velgerne deres) vil jeg våge å påstå at det er relativt mange bønder, arbeidsfolk med rød mix i skjortlomma, rasister, eldre, økonomiske tapere og bygdetullinger i FrP. Den intellektuelle elite befinner seg stort sett i andre partier. Det betyr ikke at alle som stemmer FrP er tullinger eller at det er noe galt i politikken deres. Men mange stemmer FrP for en samlende grunn og det er en restriktiv innvandringspolitikk.

 

Jeg syns det er en skam å se hvordan høyre har mistet så mange velgere som de har til FrP da politikken deres er både mer fornuftig og lettere gjennomførbar. Kanskje hvis de hadde våget å holde seg med FrP istedet for nissepartiet KrF så hadde dette gått veien. En kombinasjon av politikken til FrP og Høyre, der Høyre hadde flertallet, kunne vært interessant.

Lenke til kommentar
Jeg er helt enig i at FRP gjør alt for å få oppmerksomhet. Men det blir feil å kritisere de for det, fordi samtlige andre partier gjør nøyaktig det samme.

5966419[/snapback]

 

Det kan jeg være helt enig i, bortsett fra at FrP, til forskjell fra alle andre partier, er et populistisk parti som kun eksisterer for å skaffe Hagen oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Med fare for å provosere (jeg har ingenting i mot FrP eller velgerne deres) vil jeg våge å påstå at det er relativt mange bønder, arbeidsfolk med rød mix i skjortlomma, rasister, eldre, økonomiske tapere og bygdetullinger i FrP. Den intellektuelle elite befinner seg stort sett i andre partier. Det betyr ikke at alle som stemmer FrP er tullinger eller at det er noe galt i politikken deres. Men mange stemmer FrP for en samlende grunn og det er en restriktiv innvandringspolitikk.

 

Med all respekt, jeg tror du tar dundrende feil.

 

Jeg syns det er en skam å se hvordan høyre har mistet så mange velgere som de har til FrP da politikken deres er både mer fornuftig og lettere gjennomførbar. Kanskje hvis de hadde våget å holde seg med FrP istedet for nissepartiet KrF så hadde dette gått veien. En kombinasjon av politikken til FrP og Høyre, der Høyre hadde flertallet, kunne vært interessant.

5966463[/snapback]

 

Grunnen til at Høyre har mistet så mange velgere er vel fordi de ikke har forrandret politikken sin (som er det viktigste hos et parti), men byttet ut styret eller folka bak politikken.

Lenke til kommentar
Jeg er helt enig i at FRP gjør alt for å få oppmerksomhet. Men det blir feil å kritisere de for det, fordi samtlige andre partier gjør nøyaktig det samme.

5966419[/snapback]

 

Det kan jeg være helt enig i, bortsett fra at FrP, til forskjell fra alle andre partier, er et populistisk parti som kun eksisterer for å skaffe Hagen oppmerksomhet.

5966479[/snapback]

 

Min utheving: :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...