Gå til innhold

1 data, 2 skjermkort?

Diabloto

Anbefalte innlegg

Hei

Har fra før av et Geforce 7800 gtx som ikke støtter rgbs ut noe jeg trenger.Men det gjør vanligvis radeon kortene. Lurer på om jeg kan kjøpe enda et skjermkort(et ati radeon) som jeg kan bruke i tillegg til nvidia kortet.??

Har et NFI Lanparty hoved kort merd 2x pci x16

Nb: Dette hadde også hjulpet meg siden jeg har totalt 4 bilde fremvisere som trenger forskjellige oppløsninger osv(tv, data skjerm, touch skjerm, barco prosjektor )

mvh.

Hans Chr Gulsvik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal gå fint å ha to skjermkort i en PC. Det er mulig det kan bli driverproblemer av å ha Nvidia og ATI skjermkort, men to like skal i hvertfall gå bra. Jeg har selv hatt inntil 3 skjermkort i en PC (en AGP og to PCI) der kortene var fra forskjellige produsenter og det fungerte i hvertfall bra. AGP-kortet hadde 2 utganger så jeg fikk totalt 4 skjermer koblet til PCen.

Lenke til kommentar

watercool:) Hvis han trenger støtte for rgbs på alle utgangene så må han nok ha tre skjermkort ja (deriblandt et PCI fordi det bare er to PCI-e porter), men det kan jo hende han bare trenger det på en eller to av utgangene og da holder det med ett PCI-e skjermkort.

Jeg tror det skal gå fint å kjøpe et ATI-basert skjermkort med 2 utganger og PCI-e tilkobling og bruke det sammen med Nvidia-kortet. Jeg kan ikke garantere at det ikke blir driverproblemer (hovedsaklig styreprogrammene til skjermkortene), men tror altså at det skal gå bra.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg trenger bare en utgang med rgbs(hd15 eller dvi utgang).

Det jeg da egentlig trenger er en liste med radeon kort hvor man kan aktivere Composite Sync. Enten en liste eller at folk sier hvem som fungerer med composite sync.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...