Gå til innhold

Måling av temperatur


Falk_75

Anbefalte innlegg

Noen her som vet om et bra program som kan måle tempen på hovedkortet, prosessoren og skjermkoret?

 

Et annet spørsmål, satt inn et nytt skjermkort (et nvidia 7800gt skjermkort) og under temperatur innstillinger så kan man få oversikt over tempen på gpu. Men etter å ha installert en del nye programvare, samt noe knoting med hk (slet med å få inn noen nye harddisker) så ser det ikke ut til at denne fungerer lengre. Tempen på skjermkortet holder konstant 48 grader selv etter spilling med Oblivion og Fear, og det kan jo selvfølgelig ikke stemme. Den virket første gang jeg testet kortet. Noen som kan ha noe aning om hva dette kan komme av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipsene, skal se om den endrer seg ved en eldre driver. Driveren jeg kjører nå er den nyeste fra hjemmesiden til nvidia.

 

Kom over et program som heter rivatuner etter å ha søkt på gpu temp, har testet dette men skjønner ikke hvordan jeg kan se tempen på gpu der (hvis man kan det). Noen som vet?

Lenke til kommentar
Last ned EVEREST heller.. der er det navn på alle å du kan teste maskinen i det programmet også..

 

 

ikke stol på speedfan !

5994916[/snapback]

 

Man kan enkelt navngi de forskjellige sensorene og vifte-kontrollene i Speedfan. "ikke stol på Speedfan" er en tåpelig kommentar.

Lenke til kommentar
Temps sensoren i everest ligger under maskin navn- å sensor  :thumbup:

 

Grunnen til at speed fan er så dårlig er at ingen av de tempene som kommer opp er navn på å mange av dem er ikke rett en gang  :thumbdown:

5995741[/snapback]

 

Alle navn på sensorer , vifter og spenninger kan konfigureres slik man vil ha det, og man kan sette offsets hvis man vet at en sensor viser for lavt. Dessuten kan man styre viftene med speedfan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...