Falk_75 Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Noen her som vet om et bra program som kan måle tempen på hovedkortet, prosessoren og skjermkoret? Et annet spørsmål, satt inn et nytt skjermkort (et nvidia 7800gt skjermkort) og under temperatur innstillinger så kan man få oversikt over tempen på gpu. Men etter å ha installert en del nye programvare, samt noe knoting med hk (slet med å få inn noen nye harddisker) så ser det ikke ut til at denne fungerer lengre. Tempen på skjermkortet holder konstant 48 grader selv etter spilling med Oblivion og Fear, og det kan jo selvfølgelig ikke stemme. Den virket første gang jeg testet kortet. Noen som kan ha noe aning om hva dette kan komme av? Lenke til kommentar
Eide'n Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Du kan bruke Speed fan, du kan laste det ned her det med korte ditt kan det vere dårlege drivere instalert. det hjelper kanskje å avinstaler driverene og installer dei på nytt. Lenke til kommentar
Falk_75 Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Takk for tipsene, skal se om den endrer seg ved en eldre driver. Driveren jeg kjører nå er den nyeste fra hjemmesiden til nvidia. Kom over et program som heter rivatuner etter å ha søkt på gpu temp, har testet dette men skjønner ikke hvordan jeg kan se tempen på gpu der (hvis man kan det). Noen som vet? Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Si fra hvis du får temp-måling med speedfan, mitt 7800GT dukker ikke opp i Speedfan. (Skal bli fiksa i neste versjon av speedfan så vidt jeg har forstått) Lenke til kommentar
Zailenser Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Det er jo ikke noen navn på tempraturene i programmet. Hos meg heter de: Temp1 Temp2 Temp3 Local Remote HD0 Temp1 Hvordan får jeg navn på de, så jeg vet hva som er hva. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Last ned EVEREST heller.. der er det navn på alle å du kan teste maskinen i det programmet også.. ikke stol på speedfan ! Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Last ned EVEREST heller.. der er det navn på alle å du kan teste maskinen i det programmet også.. ikke stol på speedfan ! 5994916[/snapback] Man kan enkelt navngi de forskjellige sensorene og vifte-kontrollene i Speedfan. "ikke stol på Speedfan" er en tåpelig kommentar. Lenke til kommentar
Zailenser Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Jeg har Everest òg. Men jeg finner ikke ut hvor jeg kan lese tempraturen. Har versjon 2.20.405 Home Edition Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Temps sensoren i everest ligger under maskin navn- å sensor Grunnen til at speed fan er så dårlig er at ingen av de tempene som kommer opp er navn på å mange av dem er ikke rett en gang Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Temps sensoren i everest ligger under maskin navn- å sensor Grunnen til at speed fan er så dårlig er at ingen av de tempene som kommer opp er navn på å mange av dem er ikke rett en gang 5995741[/snapback] Alle navn på sensorer , vifter og spenninger kan konfigureres slik man vil ha det, og man kan sette offsets hvis man vet at en sensor viser for lavt. Dessuten kan man styre viftene med speedfan. Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Har alltid lurt på hvordan ett program installert på harddisken kan måle temperaturer på maskinvare? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Har alltid lurt på hvordan ett program installert på harddisken kan måle temperaturer på maskinvare? 6012709[/snapback] Temperatursensorer og A/D-omformere (analog til digital) er stikkordene her. Er ganske enkle saker egentlig. Lenke til kommentar
Zailenser Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Hvilket program kan jeg styre viftene med? Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Hvilket program kan jeg styre viftene med? 6038611[/snapback] Speedfan http://www.almico.com/speedfan.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå