BorN Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 (endret) Lurer litt på å kjøpe en Suzuki TsX som selges for 8000 fra en selger jeg har forhørt meg litt med. Men jeg er usikker på om prisen er for høy? Spesifikasjoner: Suzuki Tsx 1990 modell. Trimmet potte, drev, trimsylinder. Nylakkert, alt svart. Hadde "vårrengjøring" denne vinteren (skiftet en del deler) Annet: Går som ei klokke, har visstnok aldri hatt problemer med den. Alt av det originale utstyret er med, i tillegg til trimmen. Ser veldig fin ut, aldri brukt om vinteren. MC-jakke også inkl. Mangler bilde... Så hva synes dere, er dette verdt kr 8000,- ? Edit: Selgeren sa at "motoren" (mente trolig girkasse + stempelringer) var nyere enn fra 1990. Var ikke sikker, men mente den var en '95 modell Endret 22. april 2006 av BorN Lenke til kommentar
Tøråsen Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Syns det var litt mye, jeg ga 5000 for min 1990mod. Men den var nylakkert, får med MCjakke, pluss at du får med alle orginal-deler, kansje det ikke er så aller værst alikevell Lenke til kommentar
BorN Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 (endret) Syns det var litt mye, jeg ga 5000 for min 1990mod. Men den var nylakkert, får med MCjakke, pluss at du får med alle orginal-deler, kansje det ikke er så aller værst alikevell wink.gif Ja, og all trimmen på peden jeg skal kjøpe har nok kostet en del. Var denne helt original? Brukt mye da du kjøpte den? hvilken stand var den i? og var det noe ekstra som fulgte med? Bare for å få en anelse i hva du gidde 5000 for Endret 22. april 2006 av BorN Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 hvor langt har den godt, har du skiftet da: dekk,sjekka på sylinder? det beste måten og unngå bråk! og du vil få en god erfaring med at man skal selge bra og den 16 år gamle gutten blir fornøyd og stolt! Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 (endret) TSx til 8k er veldig mye, veldig. Trimmen er nok ikke verdt mye, det kommer ann på åssen stemplet, stempelringene, og sylinderen ser ut. Også Merke. Man kan få en splitter ny trimmer til 700kr, og et par til 1900kr. Det kan godt hende den er skjært, den går fortsatt like bra, men kortere leve tid. Ville heller kjøpt en MT5 for 8oookr, med tanke på når du skal selge den. KM teller kan man lett skru tilbake, evnt bytte, så de er ikke til og stole på. Når noen sier at "mopeden er en 90`, men motor er 1999" så er nok det stjelte deler, eller at den gamle maskin har blitt kjørt ihjel.. Sats på en voksen mann , jente kjørt sykkel, med lav km stand, uten MC jakke og fin og ren. At alt er blitt lakket svart så synker prisen. Tanksettet/kåpesettet kan da være fra ulike modeller/års modeller og da BURDE det synke i pris, hvis da det ikke er blitt brukt 4oookr på lakkering. Du vet heller ikke hvordan lakkeringen til han fyren var, om han grunna, om han pussa før han lakka osv. 4oookr hadde jeg nok gitt, hvis jeg hadde vært intrs. Endret 22. april 2006 av FirstPrice Lenke til kommentar
BorN Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Bra dere svarer! TSx til 8k er veldig mye, veldig. Trimmen er nok ikke verdt mye, det kommer ann på åssen stemplet, stempelringene, og sylinderen ser ut. Også Merke. Man kan få en splitter ny trimmer til 700kr, og et par til 1900kr. Det kan godt hende den er skjært, den går fortsatt like bra, men kortere leve tid. Ville heller kjøpt en MT5 for 8oookr, med tanke på når du skal selge den. KM teller kan man lett skru tilbake, evnt bytte, så de er ikke til og stole på. Når noen sier at "mopeden er en 90`, men motor er 1999" så er nok det stjelte deler, eller at den gamle maskin har blitt kjørt ihjel.. Sats på en voksen mann , jente kjørt sykkel, med lav km stand, uten MC jakke og fin og ren. At alt er blitt lakket svart så synker prisen. Tanksettet/kåpesettet kan da være fra ulike modeller/års modeller og da BURDE det synke i pris, hvis da det ikke er blitt brukt 4oookr på lakkering. Du vet heller ikke hvordan lakkeringen til han fyren var, om han grunna, om han pussa før han lakka osv. 4oookr hadde jeg nok gitt, hvis jeg hadde vært intrs. 5968321[/snapback] Selgeren er ei jente. Altså er den ikke 110,5% herjet, men faktisk i ganske god stand. Som sagt er den aldri blitt brukt om vinteren (av henne), alle delene ser ut til å være i sin skjønneste orden. Hun bor ikke så langt herfra og jeg har vanskelig for å tro at hun er en svindler (!). Hun sa den ikke var blitt skjært (ingen problemer), men det kan kanskje hende den har blitt skjært da fyren som hun kjøpte mopeden fra eide den. Tror nødig "motoren" har blitt stjelt. Kan mer hende som du sier, at den har blitt skjært, og derfor byttet ut. Er faktisk ikke sikker på hva som er lakkert. Altså er det ikke sikkert absolutt alt er lakkert. Men den ble ifølge henne lakkert i vinter, sammen med oppussing, og bytting av diverse deler. Men nei, jeg vet ikke hvordan hun lakkerte Men om dette virkelig ikke er verdt kr 8000,- blir det sikkert vanskelig å få prisen lavere enn 6000, i nødsfall 5000. Tror hun er ganske sikker på prisen hun har satt på den selv. [--edit--] Om mopeden *bare* hadde hatt trimmet utstyr, eller *bare* hatt orginal-utstyret, hadde den nok vært minst 1000kr billigere. Altså max. 7000 kr, i stedet for 8000 som hun nå selger den for. Kan selvfølgelig prute, og få den ned i 7000. Kanskje. Unntatt at peden jeg skal kjøpe er en 1990 mod, ligner den litt på denne - det er spesielt fargene, og hvor ren den ser ut som er ganske likt: [/--edit--] Innvendinger om noe av dette? Endret 23. april 2006 av BorN Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Jeg synst at 8000 kroner for en 1990 modell er ALT FOR MYE. Du finner 98-99-00-01-02 modeller billigere enn det. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hun sa den ikke var blitt skjært (ingen problemer), men det kan kanskje hende den har blitt skjært da fyren som hun kjøpte mopeden fra eide den. Tror nødig "motoren" har blitt stjelt. Kan mer hende som du sier, at den har blitt skjært, og derfor byttet ut. 5972311[/snapback] Det er ikke snakk om at hvis motoren skjærer seg, så stjeler du en ny en, men du skifter sylinder, da det er denne som skjærer seg. Motoren jeg snakker om , er motor blokken. Dette er veldig populært blant mange. Fra personlig erfaring. Men i dette tillfelle da det er en jente kjørt moped, så tror jeg ikke det er snakk om kriminalitet. Ja, som flere har sagt, det er en 90modell. Du kan få en 01 mod. MT5 med trim til denne prisen, som er veldig pen. TS er dyre kjøretøy, iforhold til kvalitet, design. Men den er holdbar Men Mt5 er også holdbart. Lenke til kommentar
kenzky Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Ta en tur og se på den, og prøv dn :tumbup: Lenke til kommentar
BorN Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Først: Takker for alle svar! Jeg synst at 8000 kroner for en 1990 modell er ALT FOR MYE. 6015001[/snapback] Jeg også!Ta en tur og se på den, og prøv dn :tumbup: 6016056[/snapback] Har prøvd den. Gikk som ei kule. Hun sa den ikke var blitt skjært (ingen problemer), men det kan kanskje hende den har blitt skjært da fyren som hun kjøpte mopeden fra eide den. Tror nødig "motoren" har blitt stjelt. Kan mer hende som du sier, at den har blitt skjært, og derfor byttet ut. 5972311[/snapback] Det er ikke snakk om at hvis motoren skjærer seg, så stjeler du en ny en, men du skifter sylinder, da det er denne som skjærer seg. Motoren jeg snakker om , er motor blokken. Dette er veldig populært blant mange. Fra personlig erfaring. Men i dette tillfelle da det er en jente kjørt moped, så tror jeg ikke det er snakk om kriminalitet. Ja, som flere har sagt, det er en 90modell. Du kan få en 01 mod. MT5 med trim til denne prisen, som er veldig pen. TS er dyre kjøretøy, iforhold til kvalitet, design. Men den er holdbar Men Mt5 er også holdbart. 6015954[/snapback] Skjønner Tror neppe det er mye kriminalitet der hun bor (ca 4km herfra). Nesten like landsbygd som her jeg bor Litt OT: Har faktisk sett på en 100% orginal Honda Mt5 - 1999 modell, som en nabo av meg vil selge for 9000kr (!!). Se DENNE tråden. Men du sier jeg kan få tak i en 2001 modell mt5 for 8000kr? Istedenfor en 1999 modell for 9000kr... Men uansett, kommer NEPPE til å kjøpe en mt5 '99 mod til 9000kr. Uansett, Se DENNE tråden for å diskutere pris og annet for Honda Mt5 Edit: Leif-Gunnar Riksve Endret 1. mai 2006 av BorN Lenke til kommentar
BorN Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Tråd løst Kjøpte en Honda Mt5 1999 mod. som jeg også har vært å sett på. (--->) Redit: Var ikke meningen med dobbelpost :/ Endret 1. mai 2006 av BorN Lenke til kommentar
skruzukitsx Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 det er vell litt mye? jeg ga 1.000kr for min.. den var nylakert og masse deler.. Lenke til kommentar
kenzky Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 skruzukitsx: gidd å ta opp gamle topicer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå