Askeland Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Jeg har nettopp formatert PC'en, og funnet ut at jeg har problemet med å finne drivere til skjemkortet. Det er jo litt kjedelig. Problemet er vel egentlig at jeg ikke finnet ut hva kortet heter. Det står ingenting på det annet en ASUS, men de har jo produsert mer en ett skjemkort. Så hvilket der er vet jeg ikke. Det stor og en haug med tall på kortet, meg ingen av dem fantes på asus sinde nettsider. Ikke fant jeg noe sånn sak som autoamtisk finner ut hvilke maskinvare jeg har for å så å finne driverene. (Eller ihverfall finne ut maskinvaren). Hadde jo egentlig trodd at asus hadde det. Men de har i så fall gjemt den godt. Men er det noen som vet om noen andre programmer som kan finne dette ut for meg? Mvh Askeland Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Hei! Trykk høyre mustast på skrivebordet -> egenskaper -> Innstillinger, så skal navnet på skjermkortet stå der. Du kan kanskje finne det ut i BIOS. Skjermkortet er mest sannsynlig enten med grafikkbrikke fra nVidia eller fra ATI. Drivere finner du på hjemmesiden til de. Om driverene ikke passer, så får du melding på skjermen. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 elle bruk et program som heter Driver Genius, som dessverre ikke er gratis Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Løsningen er jo såre enkel. Last ned driverne til ATi og NVidia og prøv én av gangen. Den som virker virker. Den som ikke virker virker ikke. Veldig enkelt, og helt gratis (med mindre du har modem/ISDN). Både ATi og Nvidia har universale drivere for desktop-kortene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå