Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nytt Anlegg - Nye muligheter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal vi se, ett par kjappe søk på kelkoo.no ga meg dette.

Pioneer DEH-30MP 1490,-

Rockford Fosgate P1694C 990,-

JBL GTO1204BR 1683,-

JBL GTO75.4 2100,-

Det korte svaret NEI. Ting går så fort i bilstereo verdenen at det der hadde jeg aldri betalt mere enn 2000kr for det der.

Selv solgte jeg for halvt års tid siden, anlegget mitt på qxl for 2500,-, Mitt anlegg bestod av 2x GTO forsterkere(årsmodellen før den du ser på), 1x 12" JBL Sub, 1x komponentsett fra VDO Dayton serien, 1x koaxaialsett fra VDO Dayton + CD-Spiller. Så hadde jeg vært det, hadde jeg sett meg om etter noen andre som skulle selge anlegget sitt. Ledninger osv koster litt det og, men det forsvarer ikke en pris på 7000,-

Hadde jeg vært deg, hadde jeg lagt en tråd på forumet her, eller en annen plass og spurt om noen kunne sette opp en handleliste med bra komponenter, til den prisklassen du kunne tenkt deg. Og hvis 7000,- er rundt der du kunne tenke deg, eller litt oppover, da kan du få mye kjekt for pengene :)

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar
dette er ny pris

du har funnet priser fra steder som

http://www.hifispeed.dk

5964942[/snapback]

Om det så er nypris på 7000,- mener jeg uansett at du kan få mye mer for pengene ved å gå for andre komponenter. Bare det at du blir tilbudt 6x9 høytalere, som jeg antar skal stå i hattehyllen? Sier litt. Jeg anbefaler deg å ta en titt på diverse fora rundt omkring som kan si veldig mye om hvilke komponenter som gir mest for penge osv.

Videre vil jeg anbefale deg å ringe inn til Eltek, tlf.nr finner du her. Å ta en prat med folka der, der har du folk som vet hva dem snakker om, og som sikkert kan komme frem til ett bra tilbud til deg.

Lenke til kommentar

jeg har dårlig erfaring ved å kjøpe brukt, man kan ikke stole på en kjeft der ute, uansett hvor mye man vil og hva andre sier...

det er totalt uaktuelt å skru og snekre selv. grunnen til at jeg valgte 6*9 var at jeg skulle montere de inn i en ferdig 6*9 høyttalerkasse(.)

Endret av Hydrolift
Lenke til kommentar
jeg har dårlig erfaring ved å kjøpe brukt, man ikke stole på en kjeft der ute, uansett hvor mye man vil og hva andre sier...

det er totalt uaktuelt å skru og snekre selv. grunnen til at jeg valgte 6*9 var at jeg skulle montere de inn i en ferdig 6*9 høyttalerkasse(.)

5964995[/snapback]

Men da stiller jo saken seg helt anderledes.

1. Jeg sa aldri noe om å kjøpe brukt, prisene fra kelkoo.no søkte jeg bare kjappt gjennom listen din, for å se an prisene sånn røfflig.

Eltek selger ikke brukt, men da dette var ute av bildet fordi du ikke skal skru å snekre sjøl, da sitter du egentlig igjen med få muligheter.

2. Du kan si så mye du vil om disse 6x9 kassene, jeg har ingen tro på at lydbildet blir slik du har tenkt deg.

3. Monteringer, er dette medregnet i den totale summen?

4. Forøvrig den største feilen jeg ser med anlegget som du presenterer her, er at samtlige komponenter er plukket på måfå uten mål å mening. Du sier ingenting om hva slags lyd du ønsker. Forsterkeren er trekkt ut av en hatt. Og egentlig den mest graverende feilen, er vel at det er lagt minst penger i selve kilden som skal fore resten av anlegget med lyd.

Hvis du ønsker god hjelp, så må du bidra med din del også, slik jeg ser det, er det vanskelig å hjelpe deg, da du ikke har presisert hva du ønsker deg, til hvilken pris og hva som skal gjøres. Og ikke minst, hva kan du gjøre selv?

Lenke til kommentar

Anlegget er til en russebil. Det skal spilles høyt. Det vil gå en del i MP3. Rap,rock,punk, trance er tabu! Anlegget skal inn i en Ford Transit. Høyttalerne vil bli liggende på gulvet under setet vinklet oppover. Monteringen gjøres av en bekjent som har kunnskaper på feltet. Men det er ikke aktuelt med noen custom fiting i dører osv. Budsjettet er 7000,- NOK og da skal ALT være inkludert.

Lenke til kommentar
Anlegget er til en russebil. Det skal spilles høyt. Det vil gå en del i MP3. Rap,rock,punk, trance er tabu! Anlegget skal inn i en Ford Transit. Høyttalerne vil bli liggende på gulvet under setet vinklet oppover. Monteringen gjøres av en bekjent som har kunnskaper på feltet. Men det er ikke aktuelt med noen custom fiting i dører osv. Budsjettet er 7000,- NOK og da skal ALT være inkludert.

5965023[/snapback]

Hmm, ok, men hvis du skal spille høyere enn hva Rockford høytalerene ville gi deg, så ville jeg valgt JBL sine 6x9 elementer i så fall.

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=613

Følsomheten, på disse er 2dB høyere enn Rockford sine, og du vil dermed kunne spille høyere med mindre forsterker kraft. Samme prisklasse på elementene.

Men han stakkaren som skal montere dette, hvor mye har dere regnet med at han skal få for jobben?

Lenke til kommentar
haha... han er kompis, han synes det er moro. gratis gratis gratis gratis gratis gratis gratis

5965040[/snapback]

Men hva er problemet da? Hvis du har en til å montere det hele, da kan du jo få tak i bedre anlegg for 7000,- og monteringen er jo inkludert okkesom?

Lenke til kommentar

poenget er at vi ikke har mulighet til å montere det i veggene, punktum. da må vi evt. lage nye vegger av glassfiber/polyester/tre. det er ikke noen festemuligheter slik som det er nå!

han karen skal bare montere anlegget, ikke lage sub kasser og leke west coast customs.

Endret av Hydrolift
Lenke til kommentar
poenget er at vi ikke har mulighet til å montere det i veggene, punktum. da må vi evt. lage nye vegger av glassfiber/polyester/tre. det er ikke noen festemuligheter slik som det er nå!

5965065[/snapback]

Men i alle dager. Hvis dere skal kjøpe dette anlegget nytt, da regner jeg med det er hos en butikk, og dermed burde dere ha mulighet for å skifte ut komponentene slik dere ønsker.

En annen ting, russetiden er snart over, dere har sikkert svidd av nok av penger allerede. Trust me, de pengene er det kjekt å ha senere. Og anlegget, vel dere får i hvertfall ikke inn 1/3 av kostnadene engang.

Lenke til kommentar

russetiden begynner nå til helgen den aksel....

skifte ut komponentene slik dere ønsker

DET EKSISTERER IKKE NOEN MULIGHET WHAT SO EVER TIL Å FESTE HØYTTALERNE I VEGGENE, UANSETT STØRRELSE. DEN LØSNINGEN VI HAR VALGT ER DEN ENESTE.

Ferdigbygde 6*9" kasser.

Ferdigbygd sub hvis ikke du vet om et element og en kasse til max 2000 totalt.

Spørsmålet er om noen andre merker gir mer for pengene.

Lenke til kommentar
russetiden begynner nå til helgen den aksel....

skifte ut komponentene slik dere ønsker

DET EKSISTERER IKKE NOEN MULIGHET WHAT SO EVER TIL Å FESTE HØYTTALERNE I VEGGENE, UANSETT STØRRELSE. DEN LØSNINGEN VI HAR VALGT ER DEN ENESTE.

Ferdigbygde 6*9" kasser.

Ferdigbygd sub hvis ikke du vet om et element og en kasse til max 2000 totalt.

Spørsmålet er om noen andre merker gir mer for pengene.

5965102[/snapback]

DJISES, du kan vel BYTTE ut de 6x9 høytalerene med noen andre 6x9? Skal det være så vanskelig å forstå. Element å kasse kan du få kjøpt omtrent alle steder som selger bilstereo. Men i og med at du har så enormt vanskelig for å forstå hvor jeg vil hen, og de rådene jeg gir faller for fisk, så velger jeg å avslutte denne diskusjonen her.

Hadde jeg vært dere, med omtrent 1mnd igjen av russefeiringen hadde jeg valgt å satse på en boomblaster, den vil spille høyt nok, lenge nok, dere kan ta dere med ut på grilling, og etter hva jeg husker koster den ikke mere enn 2500,- eller rundt der. For bilstereo bør dere absolutt ikke bevege dere inn på. Hvis det mot all sannsynlighet i det hele tatt skulle gi ett lite snev av den lyden dere kunne tenkt dere så er det kun dritflaks og ingenting annet.

EDIT: Og det med at russetiden begynner nå, hvor i alle dager er dere russ? Jeg var russ i ett helt år. Bilen hadde det meste montert allerde i begynnelsen av skoleåret, og bilen var forøvrig en Chevrolet G30.

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar

rekti... er åpen for å bytte elementer ja... er de jbl elementene vesentlig bedre?

hhahah... hvor faen var du russ?

fredrikstad, østfold. jatakk... fredag 28. april til onsdag 17. mai, sammen med resten av russen her i landet.

Endret av Hydrolift
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...