ThaMezzy Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) Jeg har en venn som har litt problemer i spill når han snur seg veldig fort i spill eller lignende. Hvis han ser på vegger samtidig så blir det litt hakkete i veggene på en måte. Hvis dere skjønner Temperaturen er på 57 grader under spilling og han har alle nyeste drivere. Hva kan være feil? Kan dette ha noe med artifacts? Han har også aldri overklokket. Vi er takknemlig for alle svar:) Endret 21. april 2006 av ThaMezzy Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Det kalles for tearing, et fenomen som oppstår når frameraten er høyere en det skjermen faktisk greier og vise, feks greier skjermen og vise 75FPS og skjermkortet pøser ut feks 350fps så skjer akkurat dette. Løsning? slå på Vsynk så blir problemet borte. Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 (endret) Bytter man det i spill innstillingene eller? Endret 21. april 2006 av ThaMezzy Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Som regel, ja. I spill hvor skjermkortet uansett klarer den frameraten som skjermen vises, kan man godt prøve vsync for å hindre tearing. Men hvis det er veldig krevende spill, hvor skjermkortet av og til, eller ofte dropper unden den frameraten skjermen viser, vil vsync føre til dårligere ytelse, i hvert fall av egen erfaring, f.eks på Halo og et Radeon 9800 pro jeg hadde for lenge siden. Selv har jeg blitt ganske vant til denne tearingen, selv om det kan være irriterende. Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 Vet noen om dette er mulig å fikse i Wow? Fordi jeg så at det går ann å skru på "Vertical Sync" i CS og Steam spillene, men min venn så ikke innstillingen i Wow. Noen som vet om den innstillingen er der? Lenke til kommentar
chariot Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Du kan også endre det i avanserte instillinger på skjerminstillingene. Slik at det blir påslått for alt. Mvh. Rise Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 skrivebord - egenskaper - instillinger - avansert- skjermkort - vsync en plass der Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 Da spør jeg her. Hvis man har 7900GT i SLI, som jeg har om to,-tre uker, burde jeg skru av Vsync eller ha det på? Monitoren min er en Samsung SyncMaster 930BF og CPU er 4200+ sammen med 4 GB RAM om to, tre uker. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Ha Vsynk på og skru på trippel buffering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå