Dr. Mobius Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Det har du helt rett i. Ingenting er verre enn folk som bare "drar med seg blinklyset" i det de svinger på rattet. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Det har du helt rett i. Ingenting er verre enn folk som bare "drar med seg blinklyset" i det de svinger på rattet. 5971201[/snapback] Helt enig. Er buss som har holdt på å kjøre på meg siden den ikke blinka seg ut fra holdeplassen. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Kjenner den... har sett mange ganger hvor jeg skal i en rundkjøring eller noe (kjører ped) hvor de binker til venstre, og de kjører til høyre?? Og fjernlys når man møter biler (moped i mitt tilfelle) er jo bare nydelig. Møtte en i går ved Rasta, som kjørte med fullt fjernlys på, det blender meg når det lyser rett inn i visiret mitt, så jeg blinka på han, men det hjalp ikke, så tuta på han en gang før han passerte, og da tok han av fjenrlyset ja. Er ikke så kult når man ser NULL og kjører sykkel. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Kjenner den... har sett mange ganger hvor jeg skal i en rundkjøring eller noe (kjører ped) hvor de binker til venstre, og de kjører til høyre?? 5971231[/snapback] Noen blinker til venstre når de kjører inn i rundkjøringer, men det er bare hvis de skal ta en 3/4 runde. Er ikke så vanlig da. Men jeg skjønner hva du mener. Blir litt forvirra når det er noen som blinker "feil vei". Har selv blitt blinka på. Men da har jeg glemt å skru av fjernlyset i såfall. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Jeg er en av de som irriterer meg grenseløst hver gang jeg får en rånetapp oppi hekken, med masse lys i grillen. For det første blender det oss andre, for det andre er det ikke lov. Så kutt ut! Hvis man synes det er så kult med masse lys så får de ha det inni bilen i stedet, så kanskje de skjønner hvor jævlig det er for alle oss andre å møte. Edit: Jeg har selv såkalte grøftelys på bilen, men bruker dem aldri. Nei, vent litt, jeg har brukt dem en eneste gang. Det var en gang det var tjukt med tåke. Og jeg lurer jammen meg på om det ikke er det de lysene faktisk er til? Tåke? 5971119[/snapback] Er helt enig at de som har grillen full av dritt kan bare droppe det. Fint er det heller ikke så. Men grøftelys, Endret 23. april 2006 av Luzifer Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Om dagen plagar det meg fint lite, det gir eit meir sportslig preg, ellers hadde ingen gjort det. Det som irriterer meg er dei som absolutt skal ha kjørelys og grøftelys på om kvelden og blender samtlige møtande bilistar. Angåande blinklys kjørte eg bak ein her om dagen som presterte å blinke ved utgangen av svingen Blinklys i rundkjøring er kjekt for både deg sjølv og andre trafikantar, grenselaust irriterande å vente på ei luke og når det kjem ein sigande viser deg seg at han skal til høgre, men lar være å blinke så neste bil kjem fram før eg får sukk for meg. Endret 23. april 2006 av zeph Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 grøftelys + kjørelys = forbudt med mindre det er _tett tåke_. Tåkebaklys får jeg til å (bokstavlig talt) se rødt - da pleier jeg å vrenge forbi, sette på mitt tåkelys og legge meg ned i 40 (selvsagt hvis det bare er få folk på veien)... I tillegg de apekattene som presterer å gi deg finger'n hvis du blinker på de. *Ønske seg panserbil (Volvo 240 uten skilter)* Lenke til kommentar
eab Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Du som kjører med tåkelys/grøftlys på dagtid: Tror du at det ser "tøft" ut? Tror dere som gjør dette at bilen får en mer sportslig preg? Du som kjører med minimalt/park lys på dagen: Hvorfor i huleste gidder du dette? Hvorfor ikke bare slå på kjørelysa? Jeg skjønner meg ikke på disse idiotiske "trendene". Det er nesten blitt en slik: kjør med minst mulig lys på dagtid, og alle lysa på kveldstid. Hva syntes dere? 5963997[/snapback] tåke/grøftelys på dagtid fordi det er lov i kombinasjon med parklys. Park+tåke er tillat som kjørelys. minimalt lys/parklys på dagen: langt fra alle biler har automatiske kjørelys, og det er meget lett å glemme å skru på lysene midt på dagen når man ikke ser om de er på eller ikke. Lenke til kommentar
eab Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 grøftelys + kjørelys = forbudt med mindre det er _tett tåke_. 5972279[/snapback] Det er forskjell på "kjørelys" og "nærlys". Jeg går ut i fra at du mener kombinasjonen grøftelys og nærlys er forbudt Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 grøftelys + kjørelys = forbudt med mindre det er _tett tåke_. 5972279[/snapback] Det er forskjell på "kjørelys" og "nærlys". Jeg går ut i fra at du mener kombinasjonen grøftelys og nærlys er forbudt 5973375[/snapback] Ganz korrekt Beklager feil ordvalg. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 At du kan irritere deg over unødvendig lysbruk på natten kan jeg skjønne, men på lyse dagen ?`whut... 5968178[/snapback] Skjønner ikke det jeg heller... Er jo knapt mulig å merke at kjørelyset ikke er på når det er helt lyst ute... Er i alle fall ikke "irriterende" eller gjør det vanskeligere å se bilen... Hvis du har problemer med å se en bil uten lys i dagslys bør du kanskje ikke ha sertifikat... 5969131[/snapback] Det er lettere å se en bil med kjørelys enn en med parklys. Det vil ikke si at han har problemer med å se en bil med parklys. Hva tror du grunnen er til at det er påbudt med kjørelys om dagen? For moro skyld? Jeg er irriterer meg litt over manglende kjørelys om dagen, men enda mer over bruk av tåkelys i mørket, og aller mest manglende blinkslysbruk. Lenke til kommentar
eab Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Er det noen spesielle bilmodeller med park+tåkelys som irriterer når det er mørkt? Selv har jeg enda ikke merket at dette kan være irriterende. Selv ikke med våt veibane Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Er det noen spesielle bilmodeller med park+tåkelys som irriterer når det er mørkt? Selv har jeg enda ikke merket at dette kan være irriterende. Selv ikke med våt veibane 5976225[/snapback] Enig - Men det finnes utrolig mange tyskere (BMW X3/5 spesielt), en hel del merc'er osv som har feiljusterte lykter i forhold til last i bilen, noe som betyr total blending for motgående bilister. Lenke til kommentar
eab Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Jeg blinker på alt som ikke har riktig lys... de som kjører med kun parkeringslys tar hintet de med grøfte/tåkelys gjør ikke. Nettopp for de bilene ser tøffere ut (i noen tilfeller er det riktig MEN Det er ikke det som er poenget) noe som er greit på dagtid (dog ulovlig) men når jeg passerer biler i mørker med slik lys "setting" blir jeg små irritert. Jeg kjører med vanlig kjørelys, heter vel automatisk kjørelys siden det er påbudt. 5964030[/snapback] Blink til du blir blå, men ifølge loven er parklys (som ALLTID skal være på når tenninga står på) og tåkelys godkjent som kjørelys. Du kjører med kombinasjonen parklys og nærlys. For ja, parklysene dine lyser sammen med nærlyset. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Du som kjører med tåkelys/grøftlys på dagtid:Tror du at det ser "tøft" ut? Tror dere som gjør dette at bilen får en mer sportslig preg? Ja! På dem aller fleste modeller gir dette bilen et lavere preg. Jeg er en av de som irriterer meg grenseløst hver gang jeg får en rånetapp oppi hekken, med masse lys i grillen. For det første blender det oss andre, for det andre er det ikke lov. Så kutt ut! Hvordan kan dette blende? Det er park hele veien, og grøftelysa peker stort sett nedover, dersom dem ikke er garasjejustert i vilden sky. (Bruker en av mine gamle biler som eksempel her.) Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Det nytter ikke å kverulere mot de som har gjort seg opp en mening om at minimalt lysbruk kan blende andre bilister. Jeg er mer bekymret for de som bevisst blinker feil i rundkjøringer, feil vei i kryss, vrenger over i andre felt uten å gi tegn -- DET er idiotisk lysbruk på bil! Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Bare vent til jeg får tåkelysene mine! Nærlysene skal ikke være på iløpet av sommeren... Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Da antar jeg du lar bilen stå etter det har blitt mørkt. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Da antar jeg du lar bilen stå etter det har blitt mørkt. 5981071[/snapback] Hørt om midtnattsol? Nord-Norge min venn, Nord-Norge.... Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Da antar jeg du lar bilen stå etter det har blitt mørkt. 5981071[/snapback] Hørt om midtnattsol? Nord-Norge min venn, Nord-Norge.... 5982336[/snapback] :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå