phax Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Hei hå, bare lufter tanken egentlig, men hvordan er mulighetene for å oppgradere motoren litt i min kjære golf 3, 93 modell med heftige 1,4l bensin. Hvilke motorvalg er mulig, og hvilke er enklest, minst kostnader/arbeid osv. Og hvor mye må jeg isåfall forvente og bruke ca på deler og arbeid? (Er ikke kyndig til og gjøre mekke jobben selv nei.) Tittet litt på www.bruktbildeler.com og er jo endel og velge i hvertfall. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Hei hå, bare lufter tanken egentlig, men hvordan er mulighetene for å oppgradere motoren litt i min kjære golf 3, 93 modell med heftige 1,4l bensin. Hvilke motorvalg er mulig, og hvilke er enklest, minst kostnader/arbeid osv. Og hvor mye må jeg isåfall forvente og bruke ca på deler og arbeid? (Er ikke kyndig til og gjøre mekke jobben selv nei.) Tittet litt på www.bruktbildeler.com og er jo endel og velge i hvertfall. 5963777[/snapback] Du kan sikkert oppgradere, men sannsynligvis må du også oppgradere bremsene. Vet ikke så mye om golf, men dette er rimelig standard prosedyre for godkjente motoroppgraderinger. Lenke til kommentar
Kim64 Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Vr6 motoren er jeg temlig sikker på at passer rett nedi En vertikal rekke sekser om jeg ikke husker helt feil, bror min hadde en golf vr6 før og den gikk greit nok. ang bremser så er jeg ikke sikker. men staten liker ikke sånne prosjekter, bare så det er sagt. hehe Lykke til Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Se her også: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=566998 Lenke til kommentar
trra Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Den billigste løsningen og enkleste er å selge bilen din og kjøpe en med kraftigere motor. Skal du f.eks bygge om til vr6 trenger du annet understell, bremser, ledningsnett, bensinsystem, motor\girkasse, +++. Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Den billigste løsningen og enkleste er å selge bilen din og kjøpe en med kraftigere motor. Skal du f.eks bygge om til vr6 trenger du annet understell, bremser, ledningsnett, bensinsystem, motor\girkasse, +++. 5969881[/snapback] ålreiti, altfor heftig prosjekt for meg altså. Regner med det er like mye strev om man velger en mindre motor også? bare en "vanlig" motor med et par desiliter mer, 1.8 eller no? Selge blir jeg ikke og gjøre, fine fine golfen. Er vel ikke noe annet lurt man kan finne på for og få litt mer effekt ut av denne lillekaren heller? Takker for svar alle sammen! Lenke til kommentar
Opus Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Mulig 1,6literen på 100hk er mer eller mindre plug n' play. ...Men som sagt, mulig. Antar en 3'er-motor kan koste nær det samme som en "ny" hel bil, så hensikten er vel heller liten, som trra påpeker. Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Mulig 1,6literen på 100hk er mer eller mindre plug n' play. ...Men som sagt, mulig. Antar en 3'er-motor kan koste nær det samme som en "ny" hel bil, så hensikten er vel heller liten, som trra påpeker. 5975641[/snapback] hm, det må isåfall sjekkes ut. 1,6 med 100hk hadde ikke vært så dumt egentlig. godt merkbar oppgradering fra 1,4 med gud vet hvor få hester. takker for svar! edit: hm, når jeg tenker meg om så er det jo bare 4trinns girkasse jeg sitter på nå, så da blir det vel neppe plug&play uansett hvilken motor man skulle byttet til.. Endret 23. april 2006 av phax Lenke til kommentar
Opus Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 hm, det må isåfall sjekkes ut. 1,6 med 100hk hadde ikke vært så dumt egentlig. godt merkbar oppgradering fra 1,4 med gud vet hvor få hester. takker for svar! edit: hm, når jeg tenker meg om så er det jo bare 4trinns girkasse jeg sitter på nå, så da blir det vel neppe plug&play uansett hvilken motor man skulle byttet til.. 5975776[/snapback] 5-trinns på 1,6l, men kassa er neppe så dyr, og den passer trolig rett i bilen.Har dog ikke tilgang til familiealbumet til VAG nå, så jeg får ikke sjekket det. 1,4l har 60-/75-hk Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 5-trinns på 1,6l, men kassa er neppe så dyr, og den passer trolig rett i bilen.Har dog ikke tilgang til familiealbumet til VAG nå, så jeg får ikke sjekket det. 1,4l har 60-/75-hk 5975842[/snapback] ok, takker igjen! skal forhøre meg litt og regne på kostnadene, gidder ikke hvist det koster mer enn det smaker, men hadde vært kos med litt mere futt. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Bare 4-trinns kasse altså? Er det CL eller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå