lobster Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Hei, jeg leter ettet ett nytt objektiv for D70'n min. Har et fastobjektiv på 60mm som jeg synes tar veldig klare og skarpe bilder. Jeg har derfor lyst til å bytte ut 18-70mm objektivet som fulgte med til noe som klarer å "ta" bedre bilder. Jeg ser for meg ett fast objektiv på rundt 17-24mm med 2.x i blender. Objektivet må selvfølgelig være robust. Håper noen der ute har tips å komme med.. Takker Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Følgende Nikon objektiv kan du jo vurdere: AF-S 17-35 f2.8 (Brukt) AF-S 17-55 f2.8 (Brukt) AF 20 f2.8 AF 24 f2.8 Lenke til kommentar
brainware Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) På denne siden finnes en original Nikkor 24mm og Sigma's alternativ. tilfeldig Webshop Begge er gode objektiver, brennvidden er anvendelig til å ta skarpe bilder uten stor forvrengning i moderat vidvinkel, kanskje ikke helt normal synsvinkel, men det begynner å hjelpe. For å komme nær normal synsvinkel vil jeg si du må ned i 14mm, og da har Sigma og Nikon hver sin versjon som du kan se på. De er rimelig dyre i den brennvidden. Sigma'en har en optimal bildevinkel på 114 graderSigma 14mm Endret 21. april 2006 av brainware Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå