Gå til innhold

Ny gamerPC! trennger hjelp til valg av deler


Anbefalte innlegg

hei!

 

skal kjøpe meg en pc, som jeg i hovedsak skal bruke til spilling, bf 2, generals osv..

 

må i allefall ha 2gb ram og et skjermkort med vanlig og lcd inngang, gjerne på 512mb.hovedkortet må ha innebygd nettverkskort og et bra innebygd lydkort hadde jeg også tenkt, for å slippe å måtte kjøpe dette utenom.

 

har tenkt på dette kabinettet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315848

 

er det mulig å få denne på rundt 10000?

 

har skjerm,mus,tastatur og høytalere fra før.

 

takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha en OK PC til 10000,- for spilling så er det nok bare å droppe 512 MB på skjermkortet. De kortene som greier å utnytte den mengden med ram vil ta opp nesten halvparten av budsjettet.

 

Innebygde lydkort er vel for tiden best på Intel sine hovedkort, med Intel HD audio eller hva det heter. Men husk at du får veldig bra lydkort til kun 400,-, kort som kostet 1000+ for kun 1 år siden. Og ja de er bedre enn dagens innbygde.

 

Alle hovedkort har i dag nettverkskort, så det trenger du ikke tenke på.

 

Forslag:

 

Skjermkort 7900 GT (ca 2500,-)

Hovedkort: Socket 939 (ca 900,-)

CPU: X2 4200+ (ca 3000,-)

Deditker lydkort (400,-)

2 GB Ram (fra 1300,-)

Kabinett (500,-)

Strømforsyning (500w ca 700,-)

DVD Brenner (400,-)

Harddisk (800,-)

 

totalt ca 10.500,- (-lydkort 10.100,-)

 

 

De burte gi bra ytelse i nevnte spill og de fleste andre.

 

Kan sette opp ett mer spesifikt hvis du ønsker det, tok dette fra hode.

Lenke til kommentar
Skal du ha en OK PC til 10000,- for spilling så er det nok bare å droppe 512 MB på skjermkortet. De kortene som greier å utnytte den mengden med ram vil ta opp nesten halvparten av budsjettet.

 

Innebygde lydkort er vel for tiden best på Intel sine hovedkort, med Intel HD audio eller hva det heter. Men husk at du får veldig bra lydkort til kun 400,-, kort som kostet 1000+ for kun 1 år siden. Og ja de er bedre enn dagens innbygde.

 

Alle hovedkort har i dag nettverkskort, så det trenger du ikke tenke på.

 

Forslag:

 

Skjermkort 7900 GT (ca 2500,-)

Hovedkort: Socket 939 (ca 900,-)

CPU: X2 4200+ (ca 3000,-)

Deditker lydkort (400,-)

2 GB Ram (fra 1300,-)

Kabinett (500,-)

Strømforsyning (500w ca 700,-)

DVD Brenner (400,-)

Harddisk (800,-)

 

totalt ca 10.500,- (-lydkort 10.100,-)

 

 

De burte gi bra ytelse i nevnte spill og de fleste andre.

 

Kan sette opp ett mer spesifikt hvis du ønsker det, tok dette fra hode.

5963695[/snapback]

 

hei igjen!

 

hvis du vil det så gjerne! :yes:

 

hvis et bra lydkort ikke er dyrere enn som så, er vel det best. hvilket 256-skjermkort vil du anbefale (og for så vidt hvilke andre komponenter) for å få en fin gamerpc til ca 10000?

Lenke til kommentar

Siden du linket til ett kabinett du like hos Komplett, så setter jeg opp ett forslag fra deres butikk for deg:

 

Kabinett: Raidmax Cobra - 479,-

 

Hovedkort: Gigabyte GA-K8N-SLI - 875,-

 

CPU: AMD Athlon 64 X2 4200+ - 3150,-

 

Skjermkort: XFX 7900 GT - 256 MB - 2795,-

 

Minne: Twinmos DDR - 2x1024 MB PC3200 - 1495,-

 

Harddisk: Seagate 250 GB - 750,-

 

Strømforsyning: ThearmalTake PurePower Silent - 698,-

 

DVD Brenner: Nec ND-3550 Silver - 395,-

 

Lydkort: Creative SB Audigy - 330,-

 

 

Totalt så kom dette oppsettet på 10967,- som er litt over budsjett.

 

Eventutelt bytte ut hovedkortet og spare noen kroner. (ECS - 590,-) Men fordelen med det jeg satt opp er at det ikke har vifte, noe som gjør det litt stillere. Disse kortene sliter med at mange av dem har støyende chipsett vifter.

 

Jeg setter inn ett forslag ekstra til deg, fra prisguiden, det skal være så likt som mulig det over fra Komplett, men noen andre butikker kan nok ha det billigere. Her er oppsettet fra Prisguiden (Da var det også ferdig.)

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Ikke for å virke nedlatende, men akkurat hvorfor har du lyst på det Raidmax kabinettet? Det merket har ingenting for seg. Bladtynt metall, skarpe kanter, trangt og lite (smakssak) pent.

 

Jeg kan anbefale deg at du tar deg en titt i prisguiden. Der finner du de beste prisene på hardware.

 

Forøvrig så Anders T2 sitt oppsett bra ut (foruten kabinettet da).

Lenke til kommentar

Kan være enig at kabinett ikke er av beste kvalitet. Men hvis han liker utseende så er det nok ikke så galt for ham.

 

Og til AuronZ: Det er mange som liker å ha fin grafikk når man spiller. Mange syntes det hever spille opplevelsen når det ser med realistisk ut. Derfor trenger man ett skjermkort som yter bedre enn de som koster 1200,-. Selv om man kan spille med dem. Noen bryr seg ikke om hvordan ting ser ut, så lenge det er ett interisant spill, mens andre også liker litt mer grafisk opplevelse.

Lenke til kommentar

takk for hjelpen :thumbup:

 

når det gjelder kabinettet, så har det bare fått greie tilbakemeldinger på komplett i allefall. jeg synes det er stilig, og dessuten et det disignet av bf folk ;)

 

men det står at kabinettet har 3 vifter,men kan ha 7..er det å anbefale å sette i de 4 som mangler da? sett at jeg kjøper det du foreslått for meg, må jeg da ha en bedre strømforsyning hvis jeg kjøper 4 ekstra vifter?

Lenke til kommentar

Kabinettene i dag er nok ikke spesielt dårlige. Det kommer mer ann på smak og behag. Noen liker litt flashy kabinetter (såkalte fjortiss kabinetter) og andre litt mer stilrene (slike som Lian Li).

 

Velg kabinett etter hva du liker selv, ikke hva andre sier.

 

Men hvis du finner flere du liker utseende på så er det ting du kan setter for å skille dem fra hverandre. Plasser for 120 mm vifter er alltid bra, jo flere jo bedre. Er kabinettet "skrueløst", slik at du bruker hurtiklemmer eller tommelskruer. Men det er egenlig kun nytti hvis du skal skru mye på kabinettet.

 

Ett forslag kan være Cooler Master Cavalier. Ett stilrent og praktisk kabinett. Men alt er smak og behag.

Lenke til kommentar

Av kabinetter så vill jeg sterkt anbefale coolermaster elr thermaltake. Har ikke hatt Lian Li før, men de ser ut som greie kabinetter, men ser ut til å være dyre.

 

har selv bestilt dette til min nye pc

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303823

 

her er noen av thermaltake sine.

http://www.thermaltake.com/product/Chassis...r/mid_index.asp

 

http://www.lian-li.com/main.htm Lian li kabinett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...