Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Maks 10mbit nedlastning, er det normalt?

Anbefalte innlegg

Hvis jeg skal laste en del filer på nettet samtidig så får jeg aldrig mere enn 1000KB over det trådløse nettet.(ser på du super controller) Jeg har en linksys trådløs ruter wrt54g med nyeste software. Bruker 64 bits wep kryptering.

Har excellent på forbindelsen med ruteren!

Jeg har nemlig en 20000 kbps linje. (adsl2+)

20000 kbps=2000KB ? eller.....?

Er det noe i instillingene i ruteren jeg kan endre på for å få bedre fart?

Ser på advanced wireless settings, at det er mye å stille på, men tør ikke :)

Har en linksys trådløst kort i Pc'en.

takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
wlan med "54mbit" har teoretisk overføringshastighet på 22mbit.

Har du kryptering er det ENDA lavere. Kjør på mac-addresser om du har mulighet for det. Da slipper du hastighets tap pga kryptering.

-Thelle-

5963495[/snapback]

Du mener vel at 802.11g har en teoretisk hastighet paa 54Mbps men en "praktisk"/gjennomsnittlig hastighet paa rundt 22Mbps (hvorfor skulle de ellers si at protokollen har en overfoeringshastighet paa 54Mbps)?

Ang. kryptering saa synes jeg forslaget ditt er ikke saa veldigt smart, selvfoelgeligt saa har kryptering en viss overhead men hele poenget med kryptering er aa sikre dataene sine saann at andre lese dataene dine. Fjerner du krypteringen saa kan hvem som helst i omraadet plukke opp dataene og lese dem (f.eks. logg inn info).

Naar det er sagt saa er WEP-algoritmen flawed og WEP-key'en kan bli cracket iloepet av noen timer (ref: Airsnort ).

Men denne traaden handlet vel egentligt om nedlasting..

Eskarls, det kan jo hende at "problemet" ikke ligger hos deg, men hos de du laster ned filer fra? Kan vel hende at de som eier serverne har satt en maks nedlastinghastighet paa 10Mbit pr connection (eller noe i den duren).

Lenke til kommentar

Men denne traaden handlet vel egentligt om nedlasting..

Eskarls, det kan jo hende at "problemet" ikke ligger hos deg, men hos de du laster ned filer fra? Kan vel hende at de som eier serverne har satt en maks nedlastinghastighet paa 10Mbit pr connection (eller noe i den duren).

5965466[/snapback]

Ja tenkte det, men hvis jeg henter en fil fra gamershell, en fra hw.no, en fra itavisen.no og en fra gamesot samtidig. Så burd alle disse serverne til sammen gi over 1000KB. Ser at gamershell alene gir 500. Så det må vel være noe med mitt nettverk?

Lenke til kommentar
Ja tenkte det, men hvis jeg henter en fil fra gamershell, en fra hw.no, en fra itavisen.no og en fra gamesot samtidig. Så burd alle disse serverne til sammen gi over 1000KB. Ser at gamershell alene gir 500. Så det må vel være noe med mitt nettverk?

5965592[/snapback]

Hva skjer hvis du kobler deg direkte til ruteren da (med god gammeldags kabel)?

Hva slags hastighet faar du da?

Er du sikker paa at du har en 802.11g traadloest nettverkskort i PCen din?

Lenke til kommentar
Skal teste kabel litt senere, men det blir ikke en permanent løsning, må ha trådløst :)

Er sikker på at jeg har 802.11g ja :)

5965749[/snapback]

Test med kabel og se hvilken nedlastingshastighet du faar, faar du fortsatt max 10 Mbps nedlasting saa er det (sannsynligvis) ikke noe gale med oppsettet paa den traadloese ruteren din. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...