Gå til innhold

Mitt lille Lian Li vannkjølingsprosjekt!


Anbefalte innlegg

En ting til: Hva slags størrelse trenger jeg på slangeklemmene? Passer de her på 3/8" nipler? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...K63&mcat=14s282

 

EDIT: Jeg skal sammenligne Kuriyama-slangene med zalman-slangene. Jeg regner så klart med at zalman-slangene av silikon er mye mykere og bedre å jobbe med, men jeg vil prøve gjennomsiktige også, koster bare 44kr :)

 

EDIT2: Jeg tror jeg driter i de slangeklemmene, så får jeg heller bruke strips om det skal bli nødvendig ;)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg byttet slanger på fredag fra de gjennomsiktige microplex slangene til zalman slanger og Zalman slangene var så utrolig mye bedre...jeg kunne jo ta så skarpe svinger jeg ville nesten...

6019007[/snapback]

 

Jeg tror nok jeg kommer til å beholder zalman-slangene. Kuriyama-slangen kommer nok bare til å brukes til t-linen :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg uansett bestilt danger den fillport. Jeg tror det blir veldig stilig og praktisk hvis jeg borer hull til den i toppen av kabinettet :) . Skal komme med nye bilder til helgen ;)

 

Btw, hvor stive er de kuriyama-slangene? Jeg har foreløpig kun tenkt til å bruke den til t-linen, men det hadde vært moro å prøve gjennomsiktige slanger i hele systemet også :p

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte 6 meter kuriyama slange for en stund tilbake, og nå har jeg 5.5m kuriyama slange igjen. De var rett og slett ubrukelig som system slange, men vil funke bra på den måten du vil bruke slangen til. Nemlig rett opp fra t-koblingen. De er harde i mine øyner, maks hat.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte 6 meter kuriyama slange for en stund tilbake, og nå har jeg 5.5m kuriyama slange igjen. De var rett og slett ubrukelig som system slange, men vil funke bra på den måten du vil bruke slangen til. Nemlig rett opp fra t-koblingen. De er harde i mine øyner, maks hat.

6028565[/snapback]

 

Ok, men da bruker jeg den nok kun til t-linen ;) . 6 meter, hva skulle du med så mye? :p

Lenke til kommentar

Jeg visste ikke at de sugde bigtime. Så jeg ville ha nok slange slik at jeg kunne feile å leke litt. Men de viste seg til å være helt umulig å kordinere på den måten jeg ville. Jeg kan sikkert sende deg en meter med kuriyama slange, slik at du ikke trenger å kjøpe. Ikke verdt penga engang, hehe.

Lenke til kommentar

kjøpte 1m 1\2 id kuryama slange. rimelig tynne vegger, skal ikke så mye til før de knekker!

microplex får inn primoflex slanger da! de skal være ganske gode!

 

edit: men de kommer kun i 3\8id...

Endret av eXa
Lenke til kommentar
Jeg visste ikke at de sugde bigtime. Så jeg ville ha nok slange slik at jeg kunne feile å leke litt. Men de viste seg til å være helt umulig å kordinere på den måten jeg ville. Jeg kan sikkert sende deg en meter med kuriyama slange, slik at du ikke trenger å kjøpe. Ikke verdt penga engang, hehe.

6030124[/snapback]

 

Hehe, nå er pakka sendt da, så litt sent :p . Men jeg bestilte bare 2 meter, så 44kr er ikke så veldig mye å grine over :!: . Primoflex hadde de ikke på lager, så det gadd jeg ikke vente på. Jeg trenger uansett ikke noe særlig myke slanger til t-linen...

Lenke til kommentar
Har du fått kjølingen nå eller?

6046700[/snapback]

 

Jada, nå er jeg oppe og går :) . Pumpa virker ganske bra, men jeg har jo bare så vidt prøvd den enda. Bilder kommer i morgen ;) . Men jeg skjønner ikke helt hvorfor dere skyr kuriyama-slangene som pesten? Jeg bytta like så greit hele systemet til de, jeg synes de var nesten like gode som zalman sine. Så klart, ikke fullt like fleksible, men gode nok for meg. Btw, jeg drillet hull i toppen til fillporten, jeg syntes det ble stilig ;) . Problemet er at jeg brukte veldig lang tid på å fylle opp systemet... :hrm:

 

Jeg fikk akkurat slangene over 1/2" nippelen på pumpa (kuriyama-slangen), men den sitter bare så vidt over, men jeg har strammet godt med strips så jeg håper det holder :p

 

EDIT: Men det kan se ut som om tempen er et par grader lavere nå, men jeg skal senke hastigheten på pumpa nå og sjekke forskjellen :yes:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Ser ikke ut som om det blir noen bilder i dag, må nok vente til mandagen :( . I går kveld hadde jeg et lite uhell også, plutselig spruta det vann fra gpu-blokka, og skjermen ble naturligvis helt svart. Jeg rev grafikkortet ut av maskinen og dynka det i isopropanol. Det funka ikke, jeg gikk for å grine :p , og 15 minutter senere funka det igjen :fun:

 

Jeg bruker fortsatt kuriyama-slanger, synes det ble stiligere med gjennomsiktige slanger. Også fikk jeg bedre plass med den nye pumpa ;)

Lenke til kommentar

Primoflex-slangen er egentlig sterkt undervurdert!

Det er faktisk et meget godt alternativ til både PVC- og silikonslanger. Cool´nsilent solgte jo disse en stund, men det ser ikke ut som den finnes i sortimentet lenger?

Men kan Microplex levere, så er vel det en grei løsning det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...