haakie Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Var det ikke silikon slangene som luktet? Det er to tråder om dette, og folk uten den væska har stinka siden silikon slangene, stinker mer dess varmere di blir Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Var det ikke silikon slangene som luktet? Det er to tråder om dette, og folk uten den væska har stinka siden silikon slangene, stinker mer dess varmere di blir 5973986[/snapback] Var ikke det fordi de først hadde brukt zalman væska, og deretter prøvd å vaske vekk dritten? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Slangen lukter ikke noe, det er den blåe zalman væsken som blir trukket inni silikon slangen. Og slangene kan lukte lang tid etter. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Det var zalman veska som lagte lukten men så "lekker" jo slangene litt og zalman vesken hadde trukket inn i slangene... haha der kom du 1 min før meg Endret 23. april 2006 av magnulf Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 Da tenker jeg vi setter en strek over zalman-væske vs. andre ting diskusjonen . Jeg kommer til å fortsette og bruke batterivann og frostvæske, ca. 10% tatt på øyemål. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Jeg tror den pumpa begynner å streike nå . I dag ville den ikke skru seg på, og det merka ikke jeg. Plutselig var cpu-tempen opp i 75c(og som vi vet nå så viser hket altfor lav temp), og pcen skrudde seg av. Jeg skrudde med en gang av sidedøren og kjente på apogeen. Jeg brant meg!! Håper ikke cpuen tok noe skade, så nå sender jeg inn pumpa til microplex igjen! Men en ting er sikkert, jeg holder meg langt unna den pumpa fra nå av! Nå blir det nok swiftech eller eheim Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Ta å fiks deg en skikkelig kvalitet pumpe når du først skal skaffe en. Å risikere å svi hardware er kjedelig, og din cpu er ikke så billig heller. Swiftech mcp655 er bra, den er liten og kraftig, og bråker ikke noe. Invester i noe skikkelig nå Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Ta å fiks deg en skikkelig kvalitet pumpe når du først skal skaffe en. Å risikere å svi hardware er kjedelig, og din cpu er ikke så billig heller. Swiftech mcp655 er bra, den er liten og kraftig, og bråker ikke noe. Invester i noe skikkelig nå 6009391[/snapback] Ja, jeg tenkte å investere i noe skikkelig. Jeg håper microplex er i godt humør, så kanskje de vil sponse meg med en litt bedre pumpe? Men mcp655 har 1/2" nipler, og det passer litt dårlig sammen med mine slanger som er 5/16". Jeg vurderer jo mcp350 også, og om den ikke er kraftig nok så den jo modifiseres med ny nippel på toppen der . Hva synes dere? Lenke til kommentar
eXa Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 ikke alltid det lønner seg å ta det "billigste" jeg stemmer for en 350!(modifisert selvsagt) Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 (endret) ikke alltid det lønner seg å ta det "billigste" jeg stemmer for en 350!(modifisert selvsagt) 6009638[/snapback] Mulig det, men nå har jeg funnet problemet. Det er dårlig kontakt der hvor ledningen går ned i tanken, slik at ledningen må være bøyd for at pumpa skal fungere. Makan til dårlige greier! Vi får se hva jeg går for, det blir enten en 350 eller 655 En ting er i hvert fall sikkert, den pumpa her vil jeg ikke ha gående mye lenger! EDIT: Men jeg må vel være sterk som en bjørn for å få 5/16" slanger over 1/2" nipler? Endret 29. april 2006 av sablabra Lenke til kommentar
eXa Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 hva er 5\16 i millimeter nå igjen? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 hva er 5\16 i millimeter nå igjen? 6009698[/snapback] 1"=2.54cm 2.54/16 x 5= 0.79cm 7.9mm blir det da . Det går helt greit på 3/8" nipler, men jeg tror kanskje 1/2" blir litt i overkant Lenke til kommentar
eXa Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 tror du klarer det! jeg trykte 8id\10od pvc slange på 1\2 nippel! noe herk men det gikk til slutt! slangene dine er jo silikon! mye lettere å skvise på! Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 tror du klarer det! jeg trykte 8id\10od pvc slange på 1\2 nippel! noe herk men det gikk til slutt! slangene dine er jo silikon! mye lettere å skvise på! 6009747[/snapback] Ja, med nok smøring får jeg til det meste Kanskje det blir mcp655 på meg da . Men da blir det t-line tror jeg. Kan noen fortelle meg hvor jeg burde ha t-linen på mitt vannkjølingssystem? Forutsatt at jeg beholder pumpa på samme plass som den står nå... Lenke til kommentar
eXa Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 du monterer den rett foran inntaket til pumpa! gjerne helt inntil! Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Btw, noen som har noen raske forslag til en billig vanntank? Hvis det er noen billige vanntanker så liker jeg det bedre enn t-line . Jeg så den her, men er den laget til å festes direkte på eheim-pumper?? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301775 Eller kan jeg skru på noen 3/8" nipler? Jeg vil ikke ha en tank som begrenser flowen da!(i hvert fall ikke i stor grad) Uansett, jeg trenger noen forslag. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Bruk t-line løsning du, mye enklere å fylle på vann. Også slipper man vanntank. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Bruk t-line løsning du, mye enklere å fylle på vann. Også slipper man vanntank. 6012491[/snapback] Ok... Det eneste jeg ikke liker da er at ingenting er gjennomsiktig, slik at jeg ikke ser vannivået i det hele tatt . Men til T-line, da trenger jeg en slik? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=T06NP&mcat=14s286 Hvordan tetter jeg igjen slangen da? Hva kan jeg bruke til det? Eventuelt kan jeg kanskje bruke en slike en? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=D...S38&mcat=14s266 Endret 29. april 2006 av sablabra Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Du må ikke ha den beholder som inneholder vann. Den er bare unødvendig. Skal se om jeg kan vinne en video der hvor folk demonstrerer hvordan t-line skal monteres fra bunn til topp. Men du må ha en sånnen. Og t-kobling må du også ha. http://dangerden.com/e107_plugins/content/....php?content.36 Gå inn der også laster du ned Water Cooling System Part 2. Der vil du se en video hvordan man setter opp t-line Endret 29. april 2006 av samye83 Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Du må ikke ha den beholder som inneholder vann. Den er bare unødvendig. Skal se om jeg kan vinne en video der hvor folk demonstrerer hvordan t-line skal monteres fra bunn til topp. Men du må ha en sånnen. Og t-kobling må du også ha. 6012561[/snapback] Jeg kunne fortsatt tenkt meg noen form for gjennomsiktig tank . Jeg liker å kunne se litt hva som skjer inni der, fargen på vannet osv... T-line ble jo ikke sååå mye billigere heller. EDIT: Skal sjekke filmen nå Endret 29. april 2006 av sablabra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå