Gå til innhold

Mitt lille Lian Li vannkjølingsprosjekt!


Anbefalte innlegg

Hei. Nå har jeg også kastet meg på bølgen og anskaffet meg vannkjøling. Jeg har det kabinettet her, og ønsket å få alt inni det: Lian Li PC7ASCAND

 

Jeg skulle ha både radiator og pumpe i bunn, så jeg valgte en forholdsvis plassbesparende pumpe(se bilder).

 

 

post-45232-1145645557_thumb.jpg

 

Først dro jeg ut alt hw og skrudde på noen hjul som jeg kjøpte

 

 

 

Så tegnet jeg opp hvor jeg skulle dremle :dremel:

 

 

 

Etter utallige kappeskiver endte jeg opp med noe sånt som det her

 

 

 

Joda, radiatoren passer den!(nesten :p )

 

 

 

Ett stykk X1800XT som skriker etter vannkjøling

 

 

 

Slik ble det da med MCW60 montert(ja, jeg vet, jeg satte den på feil vei men det så jeg ikke før dagen etter :!: )

 

 

 

Da var hwen på plass igjen, og det var tid for lekkasjetesting og mitt iherdige forsøk på å få ut all lufta.

 

 

 

Slik så det ut da jeg fikk stappet inn alt.

 

 

 

Og til slutt så det slik ut. Jeg er fornøyd med at jeg fikk plass til alt :)

 

 

 

Så hvordan kjøler det? Tja, cpuen er det umulig å få noen temperatur på, den idler på 17-18c, en del under romtemperaturen.

Men grafikkortet tror jeg er ganske nøyaktig måling på, men jeg har ikke fått prøvd mye enda. Jeg endte på rett over 40c under 3dmark 05 :w00t: . Det må jeg si meg veldig fornøyd med. Jeg skal fyre opp et par spill (fear, bf2 osv.) så får vi se tempen da. Grafikkortet mitt er x1800xt PE(700/1600 @ 1.48V). En varm jævel!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hahaha må le litt av mcw60 monteringa! men en honest mistake....

 

ser bra ut. radiatoren kommer til å støvsuge gulvet så du må passe på å støvsuge den innimellom....

5963472[/snapback]

 

Hey! Det er ikke så lett å se hvilken vei som er riktig! :tease:

 

Det med støvsugeren har jeg tenkt på ja... Må kanskje få inn noe slags filter eller noe sånt :hmm:

Lenke til kommentar
Ble kjempemessig dette :) Lignet fælt mye på noe vannkjøling jeg fiksa for en kamerat. Tror jeg brukte 19 kappeskiver for radiatorhullet

5963967[/snapback]

 

Her er et ærlig råd, jeg brukte ikke engang en halv kappeskive på dette hullet, og det var gjort på 5 min.

Kjøp glassfiberforsterkede kappeskiver, du sparer mye på det.

 

DSCN1303.jpg

 

Måtte bare fortelle det, ta det som et godt råd.

 

Vannkjølingen så bra ut, hva synes du om slangene sablabra?

 

Petter

Lenke til kommentar
Slangene er veldig myke og fine, men de var litt vanskelig å få på plastniplene til apogee og mcw60. Å få de av igjen tror jeg blir enormt vanskelig :p . Grunnen til at jeg brukte så mange kappeskiver er fordi de knakk/ble revet istykker hele tiden.

5965650[/snapback]

 

Du skal være glad det var aluminium! Det er en lek å skjære i Lian Li sine kabinetter i forhold til andre :)

Lenke til kommentar
Weee, ser ut som de slangene som jeg anbefalte passer godt inn. De er så lett å jobbe med, rett og slett en drøm. Nå gjør du meg litt misunnelig, har så lyst til å prøve ut swiftech også  :tease: Vil nemlig se hvem som er best, maze4 eller mcw60...

5965770[/snapback]

 

Jeg hadde heller ikke byttet, men ville uten tvil valgt MCW60 om jeg skulle kjøpt ny i dag. Den største fordelen er vel kanskje ram-kjølerne :thumbup:

 

Slangene var fine ja :) . Men jeg har et lite spørsmål: Hvordan tømmer jeg systemet for vann? Vannet begynner å bli grumsete allerede(tror jeg fikk litt såpe oppi :blush: ). Og hvor lenge kan jeg kjøre med bare rent batterivann, uten noe kjøleveske/korrosjonsbekyttelse? Kan jeg kjøre en dag eller to med det?

Lenke til kommentar
Hvis vannet begynner å bli grumsete allerede er det vel på tide med en rens? Hvis du venter alt for lenge tror jeg det blir utviklet et akvarium i vannkjølinga di! Vel det var vel å ta i, men korrosjon er ikke så morro å få av igjen...

5968378[/snapback]

 

Jeg har hatt oppi korrosjonsbeskyttelse nå, men jeg tenkte jeg skulle skifte vann en gang til eller to :) . Det at det er litt grumsete tror jeg er på grunn av såpa :p . Men jeg lurer fortsatt på hvordan jeg burde tømme systemet for vann? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...