slash19 Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) legger ved eit bilde av cpu'en min. har lagt merke til eit litte knekk på høyre hjørne er det nok til å skade kjernen? systemet mitt starter nemlig ikkje lenger, lurer rett og slett på om det kan vere cpu'en som har tatt kvelden. hva synest dere?? ps: noen som veit noke om pc speaker error lyder? korte piip i rask rekkefølge på eit abit kx-7 betyr...? finner ingen info om det i manualen (Soft menu 3 bios) takk folkens.. Endret 21. april 2006 av slash19 Lenke til kommentar
Pels Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Du kan ta en titt innom her. http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm Lenke til kommentar
slash19 Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 takk for linken. men anyone med aning om cpu kjernen kan vere knekt? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Hei! Jeg tror det er enklest å finne ut ved å prøve en annen kompatibel cpu. Sjekk at minnet står riktig i sporene. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Har du funnet ut om det var CPUen som har tatt kvelden eller? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Jeg vil tippe ikke. det ser ut som en relativt ubetdelig skade på "innpakningen" Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 jeg har et mye større hakk enn det der i min kjerne, har ikk problemer med det. men cpukjerner er svært følsomme så kan være det som forårsaker feilen. men som sagt er bese måte å teste dette på å sette inn en annen prosessor og prøve..... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Kanskje den er blitt utsatt for statisk elektrisitet? Lenke til kommentar
slash19 Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 har bestillt ny cpu. ( eller en brukt en da) køyrer oppstarten uten minne, burde vel vise startup skjerm likevel?! cpu er blitt transportert i en sånn blå eske som han kom med. ingen fare for statisk elektrisitet.... tviler faktisk litt på at hakket kan knuse kjernen i cpuen, må vel berre vente til ny cpu kjem med posten.. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 en kompis av meg hadde defekt minne. han fikk ikke noe oppstartsskjerm i hele tatt. helt svart.... Lenke til kommentar
slash19 Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 køyrer startup en uten minne, burde vel komme bilde, eller? Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 køyrer startup en uten minne, burde vel komme bilde, eller? 5978167[/snapback] Ville ikke satse formuen min på det, det gjør ikke det hos meg, på et ASUS A7N8X-E Dlx (nForce 2)... har du funnet ut hva pipene i oppstarten betyr? Lenke til kommentar
corcky Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 køyrer startup en uten minne, burde vel komme bilde, eller? 5978167[/snapback] Absolut ikke.. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) legger ved eit bilde av cpu'en min. har lagt merke til eit litte knekk på høyre hjørne er det nok til å skade kjernen? systemet mitt starter nemlig ikkje lenger, lurer rett og slett på om det kan vere cpu'en som har tatt kvelden. hva synest dere?? ps: noen som veit noke om pc speaker error lyder? korte piip i rask rekkefølge på eit abit kx-7 betyr...? finner ingen info om det i manualen (Soft menu 3 bios) takk folkens.. 5962672[/snapback] I følge lydsignalet regner jeg med at det er minne som er feil, sjekk en annen minnebrikke... det er lettere det enn å bytte cpu Endret 25. april 2006 av amdme Lenke til kommentar
slash19 Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 ingen bilde uten minne, okey... skal teste med ei anna brikke i dag, ifølge lydsignalet er det minnen som har tatt kvelden. takk for alle tips folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå