Gå til innhold

Ikke oppklart: spørsmål om CD/HD/floppy-boot ASUS

Anbefalte innlegg

Hei! Dette står nok en eller annen plass i forum, men fant ikke ved hjelp av søkemotor.

Jeg vet det er en/noen knapper man kan holde inne under oppstart for å velge hvor PC skal boote fra. Har gjort det før på sikkert 10 forskjellige PCer (så er en/noen felles-knapp/er) men nå har jeg desverre glemt det.

Noen som kan hjelpe?

PS: Hjelper ikke å si "PCen skal boote automatisk fra CD", for min PC er ganske tullete av seg og nekter. Har funket tidligere...

Relevante specs:

ASUS p4b med nyeste bios

winXP (har vel ikke noe å si, menmen)

Endret av haikaleunen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nope det var ikke den jeg mente desverre.

det jeg mener er noen knapper (kanskje ctrl+alt+?) som man holder inne så får man en liste over disker å starte fra.

eksempel: Jeg har to hard-disker, en cdbrenner og en dvdrom.

listen:

Harddrive1 C

Harddrive2 F

DVDrom8x

Plextor16/10/40A

Floppy

så kan jeg velge hva som PCen skal starte fra.

hjelp!

Lenke til kommentar

Det var rart. På alle Asus-kort jeg har vært borte i så kunne jeg trykke F8 og så kommer det opp en liste over alle enhetene som det går an å boote fra. CDROM (evt. flere hvis jeg har det), USB-enheter, harddisker og whatever. Tar noen ganger litt tid fra man har trykket til den kommer opp.

Men hvis enheten man velger ikke er bootbar så hopper den jo over til neste.

Lenke til kommentar

Jepp, men F8 funker ikke. Får bare opp advanced windows-start greiene.. den med sikkerhetsmodus etc. Rart dette her.

Jeg er nesten 100% sikker på at knappen(e) er helt på venstre side av tastaturet. ctrl+shift+?+? eller noe sånt...

INGEN SOM VET? kom igjen nerder! :p

Endret av haikaleunen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...