Gå til innhold

400 GB disk. Western Digital vs. Maxtor DiamondMax

KS

Anbefalte innlegg

tenker på å kjøpe en ny 400GB disk med Sata. Går mye frem og tilbake men vurdere sterkt enten Western Digital Caviar SE 400 GB eller Maxtor DiamondMax 11 400 GB. Noe av det jeg syns er spennende med disse er Sata II OG 16 mb cache.

Disken vil bli min hoveddisk, en paritisjon for OS og i utgangspunktet resten for lagring av ting og tang som måtte være intressant å laste ned. Dvs. en meget aktiv disk.

Noen som har erfaringer med disse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri hatt noe problem med Maxtor disker, og har/har hatt snart et hundretalls. At de ustabile/dårlige er langt ifra fakta, da får det begrunnes med seriøse undersøkelser og ikke bare påstå det. Enkelte dårlige disker vil du nok finne innenfor alle merker.

Lenke til kommentar

Har hatt 2 Maxtor disker, den første i 2002, den krasjet etter ett år (i tillegg til at den bråkte rimelig j*****) og den andre da jeg bygget ny PC i 2004. Denne virket fint, inntil den krasjet etter 2 måneders bruk. Denne bråkte ikke like mye som den første, men fremdeles merkbart mer enn WD sine. Har hatt WD siden 2004 frem til 2006, da jeg byttet til Samsung for å kjøre SATA-RAID 0 oppsett. WD disken funket fint hele veien, lite støy og god ytelse. Så etter min mening bør du gå for Samsung viss du vil ha de stilleste harddiskene, men siden du formulerer innlegget ditt som et ultimatum mellom de to diskene du har listet opp, vil jeg anbefale deg å gå for WD.

Lenke til kommentar

Stillest mulig er ikke et krav, men den bør jo ikke høres ut som en flymotor. Begge merkene, kanskje spesielt Maxtor, har en lang historikk og det har vært litt både og føler. Min største disk pt er en maxtor maxline II og har jeg i grunn ikke noe å utsette på den.

Men er det noen som er faringer med noen av disse to diskene? Evt. andre i de samme seriene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...