Matsemann Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Eg var hos den lokale nettleverandøren og reparerte maskiner og konfigurerte routere Altid gøy når man slipper rydde arbeid:) 5967193[/snapback] må si meg enig i det... rydding suger! 5967211[/snapback] Og arbeidsgiveren "har ikke lov" til å misbruke deg slik når du er på utplassering. Skal vi komme som ekstra arbeidskraft og ta all jobben de ikke vil ha? Nei! vi skal nemlig få prøve oss i arbeidslivet, og hvordan det er, ikke sitte på et lagerrom og sortere/ rydde. Noen arbeidsgivere på utplasseringsuken burde ksjerpe seg Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Jeg sov Sa jeg skulle drive webdesign hjemme, og brukte uka på å sove til fire hver dag. 5967012[/snapback] hehe, måtte du ikke vise frem det du hadde gjort da? :!: 5967025[/snapback] Nei. Lærerne stoler på at jeg gjør det jeg skal gjøre Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Og arbeidsgiveren "har ikke lov" til å misbruke deg slik når du er på utplassering. Skal vi komme som ekstra arbeidskraft og ta all jobben de ikke vil ha? Nei! vi skal nemlig få prøve oss i arbeidslivet, og hvordan det er, ikke sitte på et lagerrom og sortere/ rydde. Noen arbeidsgivere på utplasseringsuken burde ksjerpe seg 5967254[/snapback] ja, men det er nå den jobben vi får... Jeg sov Sa jeg skulle drive webdesign hjemme, og brukte uka på å sove til fire hver dag. 5967012[/snapback] hehe, måtte du ikke vise frem det du hadde gjort da? :!: 5967025[/snapback] Nei. Lærerne stoler på at jeg gjør det jeg skal gjøre 5967262[/snapback] det kan være snedig innimellom det... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Eg var hos den lokale nettleverandøren og reparerte maskiner og konfigurerte routere Altid gøy når man slipper rydde arbeid:) 5967193[/snapback] må si meg enig i det... rydding suger! 5967211[/snapback] Og arbeidsgiveren "har ikke lov" til å misbruke deg slik når du er på utplassering. Skal vi komme som ekstra arbeidskraft og ta all jobben de ikke vil ha? Nei! vi skal nemlig få prøve oss i arbeidslivet, og hvordan det er, ikke sitte på et lagerrom og sortere/ rydde. Noen arbeidsgivere på utplasseringsuken burde ksjerpe seg 5967254[/snapback] Det kan man jo si... men hvis du hadde vært butikksjef, ville du latt en skoleelev på 15 år ekspidere kunder? Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 vi er da minst like høflige og flinke som diverse butikkfolk... Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Eg var hos den lokale nettleverandøren og reparerte maskiner og konfigurerte routere Altid gøy når man slipper rydde arbeid:) 5967193[/snapback] må si meg enig i det... rydding suger! 5967211[/snapback] Og arbeidsgiveren "har ikke lov" til å misbruke deg slik når du er på utplassering. Skal vi komme som ekstra arbeidskraft og ta all jobben de ikke vil ha? Nei! vi skal nemlig få prøve oss i arbeidslivet, og hvordan det er, ikke sitte på et lagerrom og sortere/ rydde. Noen arbeidsgivere på utplasseringsuken burde ksjerpe seg 5967254[/snapback] Det kan man jo si... men hvis du hadde vært butikksjef, ville du latt en skoleelev på 15 år ekspidere kunder? 5967433[/snapback] Ja. Og om det var et litt vanskelig yrke og han/henne ikke skulle få lov til å gjøre det, ville jeg heller sagt at han/henne ikke kan komme, fordi vi ikke har noe arbeid til han/henne. Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Eg var hos den lokale nettleverandøren og reparerte maskiner og konfigurerte routere Altid gøy når man slipper rydde arbeid:) 5967193[/snapback] må si meg enig i det... rydding suger! 5967211[/snapback] Og arbeidsgiveren "har ikke lov" til å misbruke deg slik når du er på utplassering. Skal vi komme som ekstra arbeidskraft og ta all jobben de ikke vil ha? Nei! vi skal nemlig få prøve oss i arbeidslivet, og hvordan det er, ikke sitte på et lagerrom og sortere/ rydde. Noen arbeidsgivere på utplasseringsuken burde ksjerpe seg 5967254[/snapback] Det kan man jo si... men hvis du hadde vært butikksjef, ville du latt en skoleelev på 15 år ekspidere kunder? 5967433[/snapback] Ja. Og om det var et litt vanskelig yrke og han/henne ikke skulle få lov til å gjøre det, ville jeg heller sagt at han/henne ikke kan komme, fordi vi ikke har noe arbeid til han/henne. 5967549[/snapback] jeg ville latt han prøve seg i det vanskelige yrket jeg... Lenke til kommentar
Speik Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Blir 18. Mai her. Har spurt om å få jobbe på Hattrem i Levanger. De driver fotobutikk, fremkalling av bilder, har "felt-totografer" og driveer med reklame. Har ikke fått noe svar der enda da.. Håper jeg får drive med noe annet enn å være løpegutt. Hvis jeg får nei hos hattrem, skal jeg vel prøve hos Studio G, en annen konkurrende fotobutikk i samme byen.. Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Blir 18. Mai her. Har spurt om å få jobbe på Hattrem i Levanger. De driver fotobutikk, fremkalling av bilder, har "felt-totografer" og driveer med reklame.Har ikke fått noe svar der enda da.. Håper jeg får drive med noe annet enn å være løpegutt. Hvis jeg får nei hos hattrem, skal jeg vel prøve hos Studio G, en annen konkurrende fotobutikk i samme byen.. 5968914[/snapback] er du flink til å fotografere? hvis du er det så får du kanskje prøve det... får i hvertfall håpe at du får gjøre noe annet enn å rydde etc... Lenke til kommentar
rubrav Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Jeg var i avisa "vårt land" i Oslo i 9. klasse... Bor opprinnelig i Flekkefjord (nær Stavanger), så storbyen for en uke var moro Skrev flere artikler/notiser og til og med en repotasje som kom på trykk! Intervjua folk over telefon, var med på "utrykkninger" og sånt... I og med at kontoret lå midt på Karl Johan klarte jeg å svi av 4000 kr. på shopping samme uka også (forresten: herlig lunsjbord, gratis med ta-så-mye-du-vil) Absolutt å anbefale avis! Andrea Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Jeg var i avisa "vårt land" i Oslo i 9. klasse... Bor opprinnelig i Flekkefjord (nær Stavanger), så storbyen for en uke var moro Skrev flere artikler/notiser og til og med en repotasje som kom på trykk! Intervjua folk over telefon, var med på "utrykkninger" og sånt... I og med at kontoret lå midt på Karl Johan klarte jeg å svi av 4000 kr. på shopping samme uka også (forresten: herlig lunsjbord, gratis med ta-så-mye-du-vil) Absolutt å anbefale avis! Andrea 5969744[/snapback] det er ikke lurt av hunnkjønn å gå på Karl Johan... Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Var på voss-fjellheiser sto på ski mesteparten av dagen, resten var det spa snø, eller hjelpe folk på trekket, eller sitte på med snøscooter ja, hva jeg fikk, jo 1 stk gult klistremerke med skipatruljen på.... 5987776[/snapback] ^^ Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Hadde nettopp 2 ukers utplassering igjennom GK Hotell og Næringsmiddelfag på VGS. Var på samme arbeidsplassen som onkelen til samboeren, sammen med en annen i klassen. Var utplassert på Ramsund Orlogstasjon (militærleir), i kantina. DER var det mye god "gratis ta så mye du gidder av alt mellom jord og trær (mat)". Bakte mye gode kaker, mumset på nøtter, spiste sjokolade, drakk meg sprekkferdig på Eple Juice osv.. Mesteparten av tiden satt vi på pauserommet og drakk kaffe og pratet manjskjit.. Driver og lurer på å kansje søke meg inn som lærling om et års tid. Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Når jeg hadde arbeidsuke var jeg på Prix og året etter hjalp jeg vaktmesteren på skolen. Lenke til kommentar
brd Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Starta i dag gjå Sogn avis Har så smått begynnt på ein repotasje om sykkel. Eg gav redaktøren ein kladd og ho likte det ho fekk sjå. Blir ferdig i morgen, også kommer repotasjen på trykk på lørdag. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg har vært fire forskjellige steder på arbeidsuke: 1. Lyssand Gartneri (Drittarbeid. Puttet blomster i esker som skulle ut i butikken. Jobbet som en helt, fikk ikke et lite takk engang da jeg sluttet. "Skal dere gå alt nå? Dere kan ikke gå enda.." Eh, jo. Stedet var ute i gokk, vi måtte rekke bussen. Makan til drittsted 2. Lysekloster rideskole (Møkket bokser, foret, striglet, salet opp og ryddet. Fikk ri en time om dagen i hallen som betaling.) 3. UiB (Tanket PC'er/laget image og laget dokumentasjon). Tror ikke jeg fikk noe da jeg sluttet, men det var kjekt å jobbe der likevel. 4. Bravida (Var med montørene ut på oppdrag. Fikset bankterminaler, drev vedlikehold på telefonsentraler, programmerte telefonsentraler/IP-telefoni. Kan ikke huske at jeg fikk noe der heller. Søkte på lærlingplass der etterpå, men de skulle ikke ta inn lærlinger, og strengt tatt hadde jeg ikke lyst til å jobbe der heller) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) .. Endret 4. januar 2016 av Slettet-v6cLnSOv3V Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå