Mr.SS Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Hei. Lurer bare på en ting, Vis jeg skulle være uheldig og plutselig få fingeren forann blitzen på et kompaktkamera ( som egentlig ikke kan være utenkelig ? ), kan dette skade kameraet? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Nei vil jeg si, men det finnes sikkert noen som sier: Ja, for energien fra blitsen slipper jo ikke ut av kameraet når fingeren er i veien og da kan det jo ødelegges. Bruker mange ganger å holde fingeren foran nettopp blitsen, enten for å begrense lysmengden eller for å få spesielle effekter i bildene som blir tatt. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 Jeg snakker her om små kompaktkameraer. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 En blits kan vel som alle andre deler i nyere kamera gaa sunn, men jeg tviler svaert svaert sterkt paa at finger foran kamera skader den. Hvorfor skulle det liksom? Lyset blir reflektert, og derfor blir blitsen oedelagt? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Jeg snakker her om små kompaktkameraer.Jeg også, Canon Powershot S2 IS og Ixus.... Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 En blits kan vel som alle andre deler i nyere kamera gaa sunn, men jeg tviler svaert svaert sterkt paa at finger foran kamera skader den. Hvorfor skulle det liksom? Lyset blir reflektert, og derfor blir blitsen oedelagt? 5962218[/snapback] Eneste grunnen til jeg kan tenke meg til at blitzen skal bli ødelagt er hvis du tar en rekke bilder med fingern foran og dermed blir hele opplegget overopphetet. Fingeren sperrer for varmeutslippelse, eller no sånt. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Om du holder fingeren foran blitsen gjør ingenting. Du skal skyte mange bilder VELDIG fort etter hverandre før heten blir et problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå