Gå til innhold

Får feilmelding ved booting av ny kjerne.

Anbefalte innlegg

Hei. Har rekompilert kjernen til Slackware 10.2. Jeg kompilerte fra 2.4.31 til 2.6.16.7. Dette gikk ganske så bra helt til jeg skulle endre lilo.conf. Jeg endra den, men når jeg skal boote Slackware igjen får jeg denne feilmeldinga:

UDF - fs: No Partition found (1)

Kernel Panic - not syncing: VFS: Unable to mount root fs on unknown-block (3,3)

Hva kan feilen være her mon tro?

Jeg må ha den nyeste kjernen pga at jeg må få det trådløse nettverket opp å gå i slackware.

Noen som har tips til hvordan jeg skal få løst problemet?

Jeg har kompilert kjernen etter en guide jeg fant på nett, så jeg skal mene at det er riktig. Det er en guide for Slackware jeg fant forresten.

Håper noen har tips om hvordan jeg kan løse problemet.

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jepp. jeg kompilerte støtte for filsystemene ja. mener jeg gjorde det. Kan jo alltids prøve å rekompilere kjernen igjen da. jess. har skrevet /sbin/lilo og/eller lilo etter at jeg har endra lilo.conf, men får samme meldinga. hmmm. rart. men når jeg booter den gamle kjernen går det greit. Skal se om jeg får kompilert kjernen på nytt i kveld.

Lenke til kommentar

Nå har jeg kompilert Kernel-2.6.16.7 på nytt igjen, og nå mener jeg selv at jeg har gjort alt riktig, men ikke forbanna om det går. Får samme meldinga.

Det jeg kom på som kanskje kan være noe er at jeg ikke har Ext filsystem i Linux. Kjører Reis (et eller annet). Har det noe å si?

Jeg får boota den gamle kjernen (Kernel-2.4.31) men den nye. Ikke sjans.

Er litt frustrert her nå.

Men som sagt? Kan det ha noe med at jeg har Reis (et eller annet) som filsystem istede for Ext2 eller Ext3?

Lenke til kommentar

Ok. Nå har jeg da endelig fått rekompilert kjernen. Det ble Kernel 2.6.16.9. Det fungerte greit, jeg fant ut at feilen var at jeg ikke hadde kompilert inn filsystem støtte for filsystemet jeg brukte i Linux. Når jeg fikk ordna det gikk det greit, men da kom det et annet problem. Jeg starta opp den nye kjernen, og alt så ut til å fungere greit, men den finner liksom ikke nettverkskortet mitt. Den prøver å søke etter ny hardware, men den blir ikke funnet. Hva kan nå være feil da? *Blir frustrert her*

Jeg tror muligens at feilen kan ligge i at jeg ikke har satt modulene til å loade automatisk under oppstart? Kan dette stemme?

Lenke til kommentar

Hei. Da har jeg prøvd den kommandoen du snakka om, Svendheim. Joda, koden kom opp og sånn, men det skjedde ikke noe mer liksom. Kom hverken opp noe tilbakemelding fra ping eller noen ting. Jeg prøvde masse forskjellige ting som hørte til iwconfig. ingenting fungerte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...