Gå til innhold

Sikkerhetshull i 98SE. Trenger hjelp til og fikse.

Anbefalte innlegg

Sitter da fremdeles med Windows 98 da hehe.

Da jeg logget på maskinen i går fant jeg et lite smutthull i innloggingsystemet til windows. Jeg trenger ikke skrive passord bare trykke esc.

Finnes det noen måte og fikse dette på?

Liten vits i brute force passord vis man kommer inn uansett.

Har sett etter på windows uppdate men der har det ikke kommet noe siden siste jeg formaterte (et år siden)

Så vis noen har noen måte og løse dette på tar jeg imot med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er ikke mulig å hindre brukerei å trykke Escape. Elller, joda: røsk bort Esc-knappen fra tastaturet med makt :!:

Det er to muligheter du har:

1: Koble maskinen din opp mot en server. F.ex Novell eller en windows-basert domeneserver. Men så lenge du kjører windows98 vil du likevel ha mulighet til å "logge inn" lokalt på maskinen ved simpelthen å trykke eskape.

2: Bytt operativsystem. Har du en gammel maskin -1997 eller eldre- som ikke takler windows 2000, så kan du jo alltids prøve NT. Både 2000 og XP er basert på NT og har ikke den svakheten du beskriver. Win98 er egentlig ikke noe bra OS for flere brukere, da hver enkelt bruker ikke kan skjule egne filer for andre.

Du kan jo også prøve linux såfremt du ikke har noen windows-programmer du på død & liv må bruke. Ser bort fra M$office da man har Open Office som er et fullgodt alternativ for både windows og linux

Lenke til kommentar
Har vurdert og bytte til linux.

Men funker linux bra til gaming?

5961519[/snapback]

Fungerer nok dårligere enn Win98.

Er en del stress med å få det til (ihvertfall om du ikke har prøvd Linux før), og det er i tillegg ikke alle spill som kan spilles.

En nyere Linux-kjerne med GUI vil uansett ta omtrent like mye ressurser som Win2000 eller WinXP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...