Spr0cket Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) kommer fra tid til annen, hvor skal jeg begynne å feilsøke? temp er ok og hardware fungerer stort sett sammen. aktuelt hvilken hw jeg har? i så fall, hva? Endret 21. april 2006 av Spr0cket Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Test minnet. Fikk samme feilen på et Asus A7N8X hovedkort her i forrige uke. Da var det en dårlig ram-brikke som var defekt. For å feilsøke rammen, så bruker du et program som heter memtest86+. Ps: Hvis du ikke får memtest til å virke, så kan du prøve med en eldre versjon som du finner her. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 feilmeldinga er (når jeg så etter) DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Har kjørt prime95 lenge uten feil. begynte å få denne feilen etter at jeg satte inn twinmos brikkene. har abit hovedkort (to maskiner, begge med twinmos, ene med is7-e2 andre med ic7-g, s478ftw) har hørt litt drit om de brikkene, men jeg veit iallefall at jeg ikke hadde slike feil når jeg kjørte med corsair før. skal ikke prime95 avdekke slike feil da? brenner ei plate med memtest først. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 (endret) 4. pass nå, fremdeles ingen feil meldt. Endret 21. april 2006 av Spr0cket Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 4. pass nå, fremdeles ingen feil meldt. 5962180[/snapback] Du får la den stå over natta. Kanskje den da finner noen feil. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 og hvis den gjør det, er det reklamasjonsgrunn på minnebrikkene? gidder ikke kjøpe mer drittminne nå.. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Vær obs på at denne meldingen kan også komme ved driverproblematikk. Har du lagt inn noen nye drivere i det siste? Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 (endret) problemet har oppstått etter at jeg la inn drivere til smcs 108mbit pci kort (trådløst) noen som har slike erfaringer med det kortet/de driverne? edit: noen forslag til hvordan jeg kan feilsøke for å sjekke om det er problemet? (bortsett fra å ta ut kortet og vente på at feilen skal/ikke skal komme - det blir litt tilfeldig) Endret 22. april 2006 av Spr0cket Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 problemet har oppstått etter at jeg la inn drivere til smcs 108mbit pci kort (trådløst) noen som har slike erfaringer med det kortet/de driverne? edit: noen forslag til hvordan jeg kan feilsøke for å sjekke om det er problemet? (bortsett fra å ta ut kortet og vente på at feilen skal/ikke skal komme - det blir litt tilfeldig) 5965210[/snapback] Da vet du ihvertfall at det er driverne til nettverkskortet som lager problemet, prøv å finne nyeste driverne på hjemmesiden til SMC. (Har selv opplevd den blåskjermen flere ganger, hos meg er det ofte Realtek nettverkskort som krasjer med nvidia drivere.) Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Samme prob. her i gården... Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 problemet har oppstått etter at jeg la inn drivere til smcs 108mbit pci kort (trådløst) noen som har slike erfaringer med det kortet/de driverne? edit: noen forslag til hvordan jeg kan feilsøke for å sjekke om det er problemet? (bortsett fra å ta ut kortet og vente på at feilen skal/ikke skal komme - det blir litt tilfeldig) 5965210[/snapback] Da vet du ihvertfall at det er driverne til nettverkskortet som lager problemet, prøv å finne nyeste driverne på hjemmesiden til SMC. (Har selv opplevd den blåskjermen flere ganger, hos meg er det ofte Realtek nettverkskort som krasjer med nvidia drivere.) 5965216[/snapback] jeg sjekka feilmeldinga litt nærmere, den henviser til en av driverne til smc. har lasta ned siste drivere, vet ikke om jeg bør gå for noen eldre. Samme prob. her i gården... 5966109[/snapback] har du snøring i fjæra om hva det skyldes? sliter litt nå. får etterhvert feilen en gang om dagen. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 feilen har kommet oftere de siste dagene. jeg har ikke peiling på å leite opp gamlere versjoner av driverne, og vet heller ikke om det hjelper. noen som har forslag? Lenke til kommentar
slash19 Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 irq til skjermkortet er sikkert delt med pci kortet du satt inn. velg en annen ledig pci slot og prøv igjen. fekk det samme problemet når eg hadde installert trådløst nettverkskort ( belkin) Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 jeg mener nå at dette er en liten hardware feil, jeg hadde værtfall samme feil på en pc...det holdt med systemgjennomretting for meg! sletta alt og starta på nytt så funka det som bare det anbefales Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 jeg mener nå at dette er en liten hardware feil, jeg hadde værtfall samme feil på en pc...det holdt med systemgjennomretting for meg!sletta alt og starta på nytt så funka det som bare det anbefales 5979408[/snapback] Hardwarefeil som ble fikset med systemoppretting? Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 jupp, sjekk her. http://itpro.no/art/2245.html hvis ikke jeg har forstått helt feil da, da beklager jeg værtfall det Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Hardware er fysiske komponenter i pcen (hovedkort, skjermkort, minne osv..). Systemgjenoppretting setter maskinen til et tidligere tidspunkt med tanke på drivere og lignende, altså software. Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 sorry hvis denne samtalen er for offtopic btw! uansett, så du har skjønt det, jeg mener at man putter i windows xp cd'en sletter partisjonene og lager en ny så man så godt som starter på nytt! selv om jeg sa systemgjennomretting, jeg vet at det er å stille tilbake maskinen! men husker ikke hva det andre heter, og du KAN jo ikke si imot det, selv om det høres rart ut at det kan løse hardware feil, så står det jo svart på hvitt på den linken jeg bladde fram! Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 sorry hvis denne samtalen er for offtopic btw!uansett, så du har skjønt det, jeg mener at man putter i windows xp cd'en sletter partisjonene og lager en ny så man så godt som starter på nytt! selv om jeg sa systemgjennomretting, jeg vet at det er å stille tilbake maskinen! men husker ikke hva det andre heter, og du KAN jo ikke si imot det, selv om det høres rart ut at det kan løse hardware feil, så står det jo svart på hvitt på den linken jeg bladde fram! 5986096[/snapback] det hjalp iallefall ikke meg. har disabla nettverkskortet og kjører nå kabla netteverk. skal prøve å bytte pcislot (trodde pcislottene var uavhengige i forhold til irq nå - noen som veit noe om det?) Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Fått den feilmeldinga før jeg også, da var det minnet som stod i feil socket på hk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå