Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL blåskjerm /cry

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

feilmeldinga er (når jeg så etter)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Har kjørt prime95 lenge uten feil.

begynte å få denne feilen etter at jeg satte inn twinmos brikkene. har abit hovedkort (to maskiner, begge med twinmos, ene med is7-e2 andre med ic7-g, s478ftw)

har hørt litt drit om de brikkene, men jeg veit iallefall at jeg ikke hadde slike feil når jeg kjørte med corsair før.

skal ikke prime95 avdekke slike feil da?

brenner ei plate med memtest først.

Lenke til kommentar

problemet har oppstått etter at jeg la inn drivere til smcs 108mbit pci kort (trådløst) noen som har slike erfaringer med det kortet/de driverne?

edit: noen forslag til hvordan jeg kan feilsøke for å sjekke om det er problemet? (bortsett fra å ta ut kortet og vente på at feilen skal/ikke skal komme - det blir litt tilfeldig)

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar
problemet har oppstått etter at jeg la inn drivere til smcs 108mbit pci kort (trådløst) noen som har slike erfaringer med det kortet/de driverne?

edit: noen forslag til hvordan jeg kan feilsøke for å sjekke om det er problemet? (bortsett fra å ta ut kortet og vente på at feilen skal/ikke skal komme - det blir litt tilfeldig)

5965210[/snapback]

Da vet du ihvertfall at det er driverne til nettverkskortet som lager problemet, prøv å finne nyeste driverne på hjemmesiden til SMC.

(Har selv opplevd den blåskjermen flere ganger, hos meg er det ofte Realtek nettverkskort som krasjer med nvidia drivere.)

Lenke til kommentar

5965210[/snapback]

Da vet du ihvertfall at det er driverne til nettverkskortet som lager problemet, prøv å finne nyeste driverne på hjemmesiden til SMC.

(Har selv opplevd den blåskjermen flere ganger, hos meg er det ofte Realtek nettverkskort som krasjer med nvidia drivere.)

5965216[/snapback]

jeg sjekka feilmeldinga litt nærmere, den henviser til en av driverne til smc. har lasta ned siste drivere, vet ikke om jeg bør gå for noen eldre.

Samme prob. her i gården...

5966109[/snapback]

har du snøring i fjæra om hva det skyldes?

sliter litt nå. får etterhvert feilen en gang om dagen.

Lenke til kommentar
jeg mener nå at dette er en liten hardware feil, jeg hadde værtfall samme feil på en pc...det holdt med systemgjennomretting for meg!

sletta alt og starta på nytt så funka det som bare det :thumbup:

anbefales :)

5979408[/snapback]

Hardwarefeil som ble fikset med systemoppretting? :ermm:

Lenke til kommentar

sorry hvis denne samtalen er for offtopic btw!

uansett, så du har skjønt det, jeg mener at man putter i windows xp cd'en sletter partisjonene og lager en ny så man så godt som starter på nytt!

selv om jeg sa systemgjennomretting, jeg vet at det er å stille tilbake maskinen!

men husker ikke hva det andre heter, og du KAN jo ikke si imot det, selv om det høres rart ut at det kan løse hardware feil, så står det jo svart på hvitt på den linken jeg bladde fram!

Lenke til kommentar
sorry hvis denne samtalen er for offtopic btw!

uansett, så du har skjønt det, jeg mener at man putter i windows xp cd'en sletter partisjonene og lager en ny så man så godt som starter på nytt!

selv om jeg sa systemgjennomretting, jeg vet at det er å stille tilbake maskinen!

men husker ikke hva det andre heter, og du KAN jo ikke si imot det, selv om det høres rart ut at det kan løse hardware feil, så står det jo svart på hvitt på den linken jeg bladde fram!

5986096[/snapback]

det hjalp iallefall ikke meg. har disabla nettverkskortet og kjører nå kabla netteverk. skal prøve å bytte pcislot (trodde pcislottene var uavhengige i forhold til irq nå - noen som veit noe om det?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...