Gå til innhold

Er programvaren til Sony trygg?

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle installere programvare til det nye kameraet mitt (:D), men så dukker denne greia opp:

kamera5sc.th.png

Er programvaren til Sony ok, eller kommer maskinen til å knele? Jeg orker virkelig ikke formatering og styr.. Jeg må jo installere dette for å få bildene over på maskina! Arg! Irritasjon!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste driverinstallasjoner kommer med den advarselen. Grunnen er at de ikke gidder sende driverne til Microsoft for godkjenning... jeg mener... hvorfor skal de det når det uansett funker fint?

Jeg trykker alltid godta uansett jeg... har aldri ført til problemer for meg.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Generelt så trenger man vel normalt ikke slik software, ofte bare en fancy grafikk som gjør akkurat det samme som windows XP eget system så når du plugger til kamera vil det normalt dukke opp og man får spørsmål om hva man vil bl.a. om man vil kopiere dem inn på harddisken.

Eventuelt kan man ofte bruke gratis gode programmer som ofte er bedre enn det som følger med, f.eks XnView som jeg bruker.

Det er forøvrig viktig å følge riktig fremgangsmåte når man skal innstallere, og ikke gamble på at man kan det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har man en MAC, så slipper man alt det styret! Bare å plugge til kameraet og du er i gang!   :thumbup:

6063998[/snapback]

Nå snakker man om installasjon av programvaren til et kamera. Det vil si at det da gjelder nytteprogrammer i forbindelse med USB utgangen. Skal man overføre video, eller bruke kamera til andre "normale" ting, så gjenkjennes det jo automatisk.

Skjønner heller ikke hvorfor du drar frem Mac i en Windows diskusjon. Det er bare dumt, da det fort kan føre til irritasjon (fordi det er off-topic) og da det ene fører til det andre, kan tråden fort bli stengt.

EDIT: Ser nå at du er ny. Bare hold deg on-topic, og les retningslinjene så går nok alt bra :)

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Har man en MAC, så slipper man alt det styret! Bare å plugge til kameraet og du er i gang!  :thumbup:

6063998[/snapback]

Det gjør det på en pc også vet du (ikke noe forskjell på USB om du bruker det på Mac eller PC), men noen velger alikevel å legge til programmet for å få utvidede funksjoner og noen gjør det fordi de ikke forstår at de ikke trenger dem.

Det finnes faktisk også gode bildenedlastnings programmer fra kameraprodusentene selv om de fleste er mindre brukervennlige enn dem som følger med windows. Programmene som følger med Canon er ikke så værst, og gir enkel nedlastning av bildene og god oversikt over bildene og EXIF data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...