Gå til innhold

Presset av vegen, har skiltnummer. Hva nå ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, ikke send mail! FØRST ringer du bedriften sjåføren jobber for og spør etter daglig leder. Så forklarer du hva som skjedde og ber pent, men klart om at han bør ta en prat med vedkommende og kanskje vurdere hva slags folk han ansetter.

 

Du kan ringe vegvesenet på tlf 06650 og få opplyst eier på registreringsnummeret.

 

En ting er at du følte at han presset deg av veibanen, det kan være fordi det kom bil imot og at lastebil-sjåføren følte det viktig og rekke tilbake i sitt eget kjørefelt, men det er langt på nær nødvendig å kaste ting ut av vinduet. Dette er bare teit.

 

Si at du ville ta det opp med daglig leder før du tar kontakt med politiet og så kan du jo spørre om at daglig leder har noe å si som skulle få deg til å skifte mening.

 

Å sende en mail er bare latterlig, her må du være mann og ta det på telefon. Noe annet blir bare kastet i søppelbøtta. Tro meg..

Lenke til kommentar
men, hvis du var midt i veien da, hvorfor kjørte du da ut til siden? hadde det kommet en trailer på siden av meg, så hadde jeg ikke flyttet meg, hadde den ikke kjørt forbi så hadde jeg ikke brydd meg. la nå han kjøre hvor han vil, jeg skal kjøre på veien, og det gjør jeg...

høres kanskje litt bråkjekkt ut, men faen heller... han har vel mer vett enn at han kjører på deg, altså fysisk dytter deg med traileren...

5987960[/snapback]

 

Altså, man velger å svinge vekk istedet for å bli kjørt på/bli sugd imot en trailer..

 

 

 

En ting er at du følte at han presset deg av veibanen, det kan være fordi det kom bil imot og at lastebil-sjåføren følte det viktig og rekke tilbake i sitt eget kjørefelt, men det er langt på nær nødvendig å kaste ting ut av vinduet. Dette er bare teit.

 

Følte ?

 

 

Å sende en mail er bare latterlig, her må du være mann og ta det på telefon. Noe annet blir bare kastet i søppelbøtta. Tro meg..

 

ok! skal ringe vegvesenet i morgen hvertfall!

Lenke til kommentar
nei, men sender mail til firmaet.. dr driter sikkert også i det egentlig.. sikkert ikke den eneste som ville gjort noe...

 

MEN, yrkessjåfører burde vise litt vett.. Jeg kunne fort ha veltet inn

mot/under bilen.. Evt. bli presset av vegen.. Hadde jeg måtte velge hadde jeg kjørt i grøfta :p

5984518[/snapback]

 

 

Alle lastebilsjåfører vet at det blir et ganske bra undertrykk rundt bilen når den dundrer avgårde i 60km/t++ og at dette lett kan "suge" opp både en mopedist og syklist i sitt sug etter luft å fylle på med rundt bilen.. (Har selv sett noen som har gjort dette både bevisst og ubevisst)

 

Du har rett på hele vegbanen (du betaler til og med veiavgift på mopeden din nå!!) så bruk den!!

Du slipper også disse fine sporene som blir i veibanen etter vinteren :)

 

Jeg hadde aldri noen original moped, så når venninner av meg pratet om hvor jævlige enkelte bilister var, så lånte jeg en scooter av de eller brukte min egen for et aldri så litt eksperiment..

La meg midt i veien som jeg alltid hadde gjort med min, men nå bare i 45km/t, nektet i tillieg å flytte meg en cm til høyre, men gjerne en meter til venstre :p:evil:

Konklusjon: Jeg skjønner hva venninnene mine pratet om, og tar selv ekstra mye hensyn til mopeder etter at jeg fikk lappen :)

Lenke til kommentar

Jeg ligger bestandig i venstre hjulspor på veier når jeg ikke vil at biler skal kjøre forbi meg, også svinger jeg meg inn til høresiden av veien og blinker med blinklysene når jeg synes at folk kan kjøre forbi. Når jeg ser biler legger seg sånn til at de skal kjøre forbi meg, og jeg ser at det kommer biler imot, så svinger jeg nesten over i det motgående kjørefeltet.

 

Kansje jeg er farlig i trafikken, men jeg er ikke den eneste.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kansje jeg er farlig i trafikken, men jeg er ikke den eneste.

5996786[/snapback]

 

En god leveregel på vei, med moped? Not.

6076539[/snapback]

 

 

heh, jeg ser meg for uansett om folk har vikeplikt for meg eller ikke med scooter x]

6076789[/snapback]

 

Selvfølgelig ser jeg meg for, man skal jo det. Forkjørsrett betyr ikke påkjørsrett, så langt vet jo tilogmed jeg.

Når jeg skrev det om at jeg ikke er den eneste, så var det ment som at hvis du synes jeg er farlig, så er jeg sikkert det. Men jeg synes ikke at jeg er det. Jeg prøver bare å forhindre enda farligere situasjoner.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har jeg forstått deg rett når du er ute og kjører ulovlig med moped, kjører utenfor veimerking, kjører scooter i en 70-sone(eller kanskje høyere?). Og DU er den som vil kontakte politiet? Kommer nokk ingen vei med det, er du riktig uheldig kan det slå tilbake på deg.

 

Men kompisen din må gjerne dra til politiet siden noen kasta noe på han.

Lenke til kommentar

Det er faen meg rivende likegyldig om moppa er trimma eller ikke i denne saken!

 

Saken er at en trailersjofør nesten pressa han av veien, og etter det presterte og kaste en eller annen gjenstand på sjoføren. Trailersjoføren har HELT klart opptrådd som en idiot, om du ikke skjønner dette så vet jeg ikke hva jeg skal si.

 

Og jeg tviler på at når fyren går inn til purken for å anmelde dette, så blir det første de spørr om "Er moppa trimma?"

 

Lovlige mopeder er en forbanna trafikkfare.. 45 km? WTF.

Lenke til kommentar

Nei, men når trailersjåføren blir kontaktet kan han fint nevne farten dette foregikk i, samt strekningen. Og da er det ikke så vanskelig for Politi å legge 1 og 1 sammen. Greit nok det kan få følger for trailersjåføren, men også for trådstarter.

 

45Km/H er en idiotisk grense ja, men inntil den blir forandret må politiet rettsforfølge dem som bryter dem. Slik er det bare...

Lenke til kommentar
Har jeg forstått deg rett når du er ute og kjører ulovlig med moped, kjører utenfor veimerking, kjører scooter i en 70-sone(eller kanskje høyere?). Og DU er den som vil kontakte politiet? Kommer nokk ingen vei med det, er du riktig uheldig kan det slå tilbake på deg.

 

Men kompisen din må gjerne dra til politiet siden noen kasta noe på han.

6393029[/snapback]

 

Bare for å stille deg ett spørsmål:

Tror du virkelig at trailersjaføren hadde vært blidere/galdere om han/hun hadde en moped i 45km foran seg? Istedenfor 65?

Hvis du vil vite min mening, så tvinger nesten Norge en til å trimme mopeden. Å kjøre i 45km på ei slette i ei 70 sone, og 25km oppover bakker er bare tull. Spesielt når mopeden er designet og bygget for å gå i 70-80km...!

 

Min personlige menig er at du burde ta en telefon, mail blir som sagt ikke tatt opp så seriøst, tror jeg. Ikke bry deg om at du har trimmet moped, om det blir en sak, så bare gjør den lovlig før noen skal se på den, så kan vel ingen si noe? :innocent:

Du har like stor rett til å være på veien som en trailer har.

En skal kjøre aktpågivende og HENSYNSFULLT har jeg lært. Og å kaste noe på en person i 65km kan umulig være hensynsfullt..

Lenke til kommentar

Tror jeg stiller til valg neste gang på lovnaden om å forby scootere og mopeder i trafikken, så slipper vi disse situasjonen. Jeg har sympati med trådstarter, for all del. Men gang på gang er det trøbbel med scootere og mopeder i trafikken, og det hjelper ikke at det sitter uerfarene 16-åringer på dem heller.

Lenke til kommentar

Skjønner at folk blir aggressive dersom man ligger bak en moped / traktor og ikke kommer seg forbi DERSOM mopeden / traktoren kjører forbi busslommer (eller annet der man kan stoppe), uten å slippe forbi trafikken bak. Kjører man et saktegående kjøretøy som er til hinder for annen trafikk så er man pliktig til å slippe de forbi. Flyt i trafikken.

 

Slik jeg har skjønt denne situasjonen dog, så har jeg ingen sympati for lastebilsjåføren nei. Gå videre med saken, for all del.

Lenke til kommentar
Jeg synes du skal politiandmelde saken, rett og slett av prinsipp. Folk som oppfører seg sånn i trafikken bør ihvertfall ikke være yrkessjåfører.

5972459[/snapback]

 

 

Det var en YRKEsjåfør som frontkolliderte med oss i 80-sonen inni en tunnell i en sving. Det fant han det fornuftig å kjøre forbi en bil som kom mot oss. Vi møtte to par frontlys - så sa det pang. I forklaringen til politiet mente han at forbikjøringen var helt trygg - så lenge det ikke kom bil imot. PSYKO! Heldigvis er det vel unntaket. Men sånne mennesker får altså lov til å bli yrkessjåfører. Han hadde lappen på trailer. Mistet lappen og mistet jobben. Nå er det snart rettsak - kanskje han også mister litt penger. Hehe, nei da - jeg gidder ikke være bitter. Sykt er det i allefall å ta sånne sjanser i trafikken... :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...