Gå til innhold

Presset av vegen, har skiltnummer. Hva nå ?


Anbefalte innlegg

Ble så å si presset av vegen da jeg var ute å kjørte scooter i dag..

det var en stor trailer, med tilhenger osv. tuten som faen da han kjørte forbi..

Noen meter lenge fremme hadde en kompis av meg kjørt inn på en busslomme, og da de kjørte forbi han ble det kastet ut en tube med skinkeost, eller en annen ostegreie på tube ;P

 

(Vi stoppet på busslommer osv. men jevne mellomrom, men kan ikke gjøre det hver gang det er en eller to biler bak oss.. )

 

Altså, jeg var utenfor stripen på siden av vegen, og ble dratt mot traileren av "suget" som den skaper.. Det gikk bra, heldigvis..

 

Får vi itak i eier hvis vi går til politiet ?

eller må en anmeldelse til? Tenkte jeg skulle spør en venn av pappa, som er politi litt seinere.. Firmaet er fra byen her et sted, så kan jo ta kontakt med det direkte da.. har også registreringsnummeret lagret på mobilen som jeg tok da jeg stoppet..

 

Hva hadde dere gjort? eller har dere opplevd lignende ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

jeg ville tatt kontakt med firmaet dersom du vet at det er et firma i nærheten og ikke minst fordi du har registreringsnummeret. Dersom ledelsen i firmaet får vite at de ansatte oppfører seg dårlig i trafikken er det absolutt ikke noe positivt for dem.

 

Ellers tror jeg Politiet i det minste kan være behjelpelig med å bekrefte at registreringsnummeret samsvarer med det kjøretøyet du mener det er, men jeg vet ikke hva du vil oppnå ved å gå til anmeldelse.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Anmeldelse drøyt for folk som bedriver regelrette drapsforsøk?

 

Ta kontakt med firmaet, samt politianmeld saken. Kan fort ende med at fører mister jobben, noe det virker som er fortjent. Mener det var en likende sak med en syklist i Aftenposten for noen uker siden....

Lenke til kommentar

Jeg sykler mye, og kjører mye bil. Det er forbanna irriterende å ligge bak mopeder og syklister som ikke hjelper til med å slippe forbi trafikken. Jeg forstår trailersjåføren godt.

 

Når jeg sykler og det er svingete vei som gjør at bilene ikke får kjørt forbi, så stopper jeg på veiskulderen og slipper fram bilene. Det er ofte langt mellom busstopper og lange forbikjøringsstrekker, så jeg syns godt også skuterførere kan hjelpe til med å slippe forbi trafikken.

Lenke til kommentar
Jeg sykler mye, og kjører mye bil. Det er forbanna irriterende å ligge bak mopeder og syklister som ikke hjelper til med å slippe forbi trafikken. Jeg forstår trailersjåføren godt.

 

Når jeg sykler og det er svingete vei som gjør at bilene ikke får kjørt forbi, så stopper jeg på veiskulderen og slipper fram bilene. Det er ofte langt mellom busstopper og lange forbikjøringsstrekker, så jeg syns godt også skuterførere kan hjelpe til med å slippe forbi trafikken.

5975317[/snapback]

 

 

saken var at vi gjorde dette (har du ikke lest?).. men man kan ikke gjøre dette hver gang det kommer bil eller.. kjørte jo et godt stykke..

 

Så du skjønner trailersjåføren ? at han holdt på å enten presse meg ut av vegen, eller dra meg inn mot traileren ?

 

Jeg ville hvertfall ha vurdert å tutet om jeg kjørte bak en saktegående bil..

 

Faktisk, jeg var ikke den som sinket traffikken mest eller.. Det lå en bil 100 meter bak meg, som jeg kjørte fra.. (ja, scooteren er ikke utrimmet..)

Endret av espennyh
Lenke til kommentar
Jeg sykler mye, og kjører mye bil. Det er forbanna irriterende å ligge bak mopeder og syklister som ikke hjelper til med å slippe forbi trafikken. Jeg forstår trailersjåføren godt.

5975317[/snapback]

Nå håper jeg du mener at du forstår godt at sjåføren blir irritert av saktegående trafikk, og ikke at han utsatte mopedisten for livsfare.

Jeg blir også irritert av slikt, men kjører aldri forbi før det er trygt.

Lenke til kommentar

Det var kolonnekjøring heim frå jobb ein dag, ein kar på traktor bestemte seg for å ikkje kjøre ut, og vegen var er ikkje spesielt egna til forbikjøring, pluss ein del motgåande trafikk, så det låg vel ein 20-30 bilar bak denne traktoren i 1,5-2 mil.

 

Angåande taopic så burde du ta kontakt med firmaet i første omgang og sjå korleis dei tar det, om du vil komme nokon stad med anmeldelse er ikkje godt å vite, men dersom dette firmaet er seriøst vil dei ta eit oppgjer med vedkommande som kjørte traileren.

 

Eg er ikkje overhappy for mopedistar på motorveg, men dei har jo lov til å kjøre der, og eg kan love deg at det ikkje er noko drømmesituasjon for ein 16-åring på Scooter som går maks 50km\t å ligge framfor ein skokk med bilar som tuter og kjører deg i ræva.

Lenke til kommentar

Folkens, la oss gjøre et par ting klart her nå:

 

-Jeg kjørte maks 5 km. med biler bak meg før dette skjedde..

-Jeg hadde en fart på 65-70 km/t

-Om dere har regnet det ut er det ikke lange stunden jeg kjørte med bil bak meg

-Det var enda ei kjerring som kjørte bak meg, (som jeg KJØRTE FORBI)

som sinket enda mer..

-Det var ikke en motorveg, jeg har ikke lov til å kjøre på motorveg..

-Det var 1 eneste bil som tutet den turen.. Så kom den helvettes traileren..

 

Kom frem til følgende, stikker innom politiet i morgen, spør om de kan bekrefte at det er xxxxxxx (navn på firma) som eier bilen med reg.nr. FS84xxx

 

Deretter tar jeg en telefon, evt. mail. (tror det er greiest med mail.. )

Der jeg beskriver det som skjedde, og ber om en tilbakemelding om at de tar det seriøst, og har lest det jeg skriver.. Og om de ikke gjør det går jeg hardere til verks ;P

 

Vil ikke at sjåføren skal få straff nødvendigvis, men vil vite at de i firmaet/sjefen veit at dette har skjedd..

Endret av espennyh
Lenke til kommentar
Det er litt vanskelig å bebreide lastebilsjåføren for at en scooter har lett for å velte pga lufttrykket.

5984857[/snapback]

Selvfølgelig er det lastebilsjåførens ansvar at den ikke velter mopedister når den kjører så nærme. Mopeder har rett på hele kjørefeltet.

Lenke til kommentar
Det er vel på grunn av dette du ikke bør ligge ute på vegskulderen. Du har ingen plass å "flykte" hvis noen kommer for nært.

 

Ørjan...

5986916[/snapback]

 

 

Så jeg skulle latt meg bli kjørt over ?

Han PRESSET meg ut.. på slutten lå jeg utenfor stripen..

Kjører ca. 1 - 1,5 meter unna stripen, som lært av kjørelærer :innocent:

5987786[/snapback]

 

Nei, selvsagt ikke. Så ikke at du i starten lå inne på veien. Kun at du var utenfor hvitstripen.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar

men, hvis du var midt i veien da, hvorfor kjørte du da ut til siden? hadde det kommet en trailer på siden av meg, så hadde jeg ikke flyttet meg, hadde den ikke kjørt forbi så hadde jeg ikke brydd meg. la nå han kjøre hvor han vil, jeg skal kjøre på veien, og det gjør jeg...

høres kanskje litt bråkjekkt ut, men faen heller... han har vel mer vett enn at han kjører på deg, altså fysisk dytter deg med traileren...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...