Raspeball Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) OK. Problemet er at jeg ikke lengre får koblet meg til nettverket vi har hjemme. En datamaskin er koblet til en D-Link ruter med kabel, og en med et trådløst USB-kort. Jeg har et integrert Linksys, og får ikke koblet til. Får ikke koblet til uansett om jeg bruker Windows eller Linksys. Så, i dag snakket jeg med noen på skolen som kan betydelig mer enn meg om dette, og så jeg måtte finne IP, Standard Gateway og DNS hos den andre trådløst tilkoblede maskinen. Gjorde det, men fant ikke noe DNS (hva nå enn det er), så brukte den jeg fant på den kablede maskinen. Måtte gjøre dette siden alle mine verdier vise 000000000000 i "cmd"-"ipconfig" Gjorde det, men ingen ting skjer. Vises tilkoblet i 2 sek, før den kobles av igjen. Tydeligvis funker ikke "/renew og /release", da det bare kommer fram at jeg ikke har noe godkjent kort (?) Det rare er at i går kunne jeg gå på internett, selv om tilkoblingen viste at jeg ikke var tilkoblet. Til og med i "vis nettverkstilkoblinger" stod det "ikke tilkoblet". Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre? Har ikke lyst til å punge ut til Datafolkene her heller. Kan du hjelpe meg? Begynner å bli passelig oppgitt over dette. Skjønner ikke at det skal være så komplisert (ja, det er det for meg). Edit: Nå er det noe med at jeg ikke får kontakt med ett eller annet DHCP-server? Endret 22. april 2006 av Ladern Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Virkelig ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Beklager, men det er få som leser en post med en tittel som ikke forklarer noe. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Har forstått det slik at du har 3 maskiner, to trådløst tilkoblet og en på kabel? og to av disse virker? Du bør nok se på trådløse parametere. SSID, eventuell kryptering osv. Bruk oppsettet på den andre trådløse. Sett ip tilbake til dynamisk. For det første skal du ikke bruke samme ip som en annen maskin, det går ikke, for det andre, har du rett oppsett og ingen hardwarefeil får du Ip automatisk tildelt. Mye enklere. Er du sikker på at det er den trådløse som sier det ikke er forbindelse. Mange forveksler denne med innebygget ethernet port (kabel) som natrulig nok viser status frakoblet. Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Har forstått det slik at du har 3 maskiner, to trådløst tilkoblet og en på kabel? og to av disse virker? Du bør nok se på trådløse parametere. SSID, eventuell kryptering osv. Bruk oppsettet på den andre trådløse. Sett ip tilbake til dynamisk. For det første skal du ikke bruke samme ip som en annen maskin, det går ikke, for det andre, har du rett oppsett og ingen hardwarefeil får du Ip automatisk tildelt. Mye enklere. Er du sikker på at det er den trådløse som sier det ikke er forbindelse. Mange forveksler denne med innebygget ethernet port (kabel) som natrulig nok viser status frakoblet. 5966211[/snapback] Ja, en koblet trådløst med XP og en med 98SE. Er det ikke DHCP som har noe med automatisk tildeing av IP? Oppsettet på den andre? Ja, det vet jeg virkelig ikke hvordan man får fram på 98, eller kanskje jeg skal bruke Software til D-Link USB? Og, ja jeg er sikker på at det er den trådløse som viser at jeg ikke er tilkoblet. Vær overbærende. Jeg har overhodet ikke peiling på dette. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Har du satt opp nettet ditt med kryptering? Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 Har du satt opp nettet ditt med kryptering? 5971105[/snapback] WEP eller hva det nå kalles. Har det noe med saken å gjøre? Har jo greid meg fint med å taste inn koden i alle år. Lenke til kommentar
wilai Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Ja, en koblet trådløst med XP og en med 98SE.Er det ikke DHCP som har noe med automatisk tildeing av IP? Oppsettet på den andre? Ja, det vet jeg virkelig ikke hvordan man får fram på 98, eller kanskje jeg skal bruke Software til D-Link USB? Og, ja jeg er sikker på at det er den trådløse som viser at jeg ikke er tilkoblet. Vær overbærende. Jeg har overhodet ikke peiling på dette. 5966982[/snapback] Windows XP har innbygd trådløs program så du trenge bare driver til enheten win98 må du bruke software fra produsenten ja!! men hva e vitsen å dra inn dei som fungere? bare forklare litt problem på den maskine som ikkje fungere er mye enklare Endret 23. april 2006 av wilai Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 Joda. Nå sitter jeg og surfer på nettet med den maskinen jeg har plagdes med. Gudene vet hvordan. Problemet nå er å innse at maskinen faktisk er koblet til, for at som har med trådløst å gjøre viser at jeg ikke er det. Dessuten detter jeg ut veldig ofte. Forvirret? Ja! Noen gode forslag? Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 Sorry for dobbelpost. OK. Fant ut nye ting. Viser at jeg er frakoblet, men er tilkoblet. Jeg blir koblet fra etter kort tid. Da må jeg hele tiden trykke "reparer" og så man hele prosessen gjentas før jeg kommer på nett igjen. Hva er galt? Er på nett og ved status "henter nettverksandresse" Lenke til kommentar
wilai Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 er det kabel må snakke om nå? Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 er det kabel må snakke om nå? 5972502[/snapback] Nei. Nå snakker jeg om trådløst. Lenke til kommentar
wilai Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) ok så du dette ut xx antall min, og må koble til igjen.. er det xp eller 98 maskinen som ikkje funke? gå inpå routern og sett faste ip til alle pcene ! trur det vil fikse probleme, for da sleppe routeren å finne nye ip til deg hver gang Endret 23. april 2006 av wilai Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 okså du dette ut xx antall min, og må koble til igjen.. er det xp eller 98 maskinen som ikkje funke? gå inpå routern og sett faste ip til alle pcene som! trur det vil fikse probleme, for da sleppe routeren å finne nye ip til deg hver gang 5972605[/snapback] Det var XP-maskinen som ikke funket, men nå er den slik jeg forklarte i foregående innlegg. 98 har det aldri vært noe galt med. Uansett. Har aldir hatt det problemet før, så skjønner ikke hvorfor jeg nå evt. må sette fast IP? BTW. Nå har jeg vært på nett i over 10 min, og hele tiden viser trådløst-ikonet "henter nettverksadresse" Lenke til kommentar
wilai Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 du miste kansje signale fra routeren! oppdater driveren se om det hjelpe Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 du miste kansje signale fra routeren!oppdater driveren se om det hjelpe 5972688[/snapback] Driveren? Til ruteren eller til trådløstkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå