_Ferrari_ Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Hei! Har planer om å oppgradere mitt 1GB sett Corsair Value RAM Spørsmålet er bare: Skal jeg kjøpe set slikt sett til, og ende opp med 2GB? Skal jeg kjøpe et 2GB sett, og bruke KUN det? Eller skal jeg kjøpe et 2 GB sett, og bruke i tillegg? Har en AMD 64 [email protected] Ghz på et MSI K8N Neo4-F. Mine nåværende brikker er satt til [email protected] MHZ Altså CPU/12. Tror de er stillt til 2.5-3-3-7 1T på std. spenning. Vil noen av sammensetningene sette en stopper for klokkingen, eller sette ned ytelsen? Mvh _Ferrari_ Lenke til kommentar
Skavhaug Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Hei! Har planer om å oppgradere mitt 1GB sett Corsair Value RAM Spørsmålet er bare: Skal jeg kjøpe set slikt sett til, og ende opp med 2GB? Skal jeg kjøpe et 2GB sett, og bruke KUN det? Eller skal jeg kjøpe et 2 GB sett, og bruke i tillegg? Har en AMD 64 [email protected] Ghz på et MSI K8N Neo4-F. Mine nåværende brikker er satt til [email protected] MHZ Altså CPU/12. Tror de er stillt til 2.5-3-3-7 1T på std. spenning. Vil noen av sammensetningene sette en stopper for klokkingen, eller sette ned ytelsen? Mvh _Ferrari_ 5960989[/snapback] Kjøpe et 2 gig sett å selg de brikken du har nå Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 Det vil altså være det smarteste? Selger de ikke, kan få brukt for dem en dag vettu! Min kjære lillebror har en gammel Socket A som kanskje skal oppgraderes snart.. f.eks Sparer 1000 kroner der. Lenke til kommentar
Skavhaug Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Det vil altså være det smarteste? Selger de ikke, kan få brukt for dem en dag vettu! Min kjære lillebror har en gammel Socket A som kanskje skal oppgraderes snart.. f.eks Sparer 1000 kroner der. 5961031[/snapback] To 1024 brikker er mye bedre enn fire 512 brikker! Blir ofte problemer med fire brikker Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Hei igjen! Nå nærmer denne oppgraderingen seg, siden jeg nå har kjøpt BF2 også.. Er 2x1024MB + 2x 512MB en dårlig løsning mht. klokkingen min? Og stabilitet? 3GB må jo bare gjøre bra bedre hvis man kun tenker på mengde minne, eller? Hvilket 2GB sett vil dere anbefale? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Om du uansett kjøper 2x1024MB brikker så er det da bare å teste hva som er best. 4 brikker på AMD platformen er vel ikke helt heldig.(seMonster PC ++: Hvordan komme over 10k i 3DMark06 om du gidder LANG!) Tror ikke forskjellen 2 og 3 GB er verdt det potensielle ytelsestapet. Det skal også helst være 4 like brikker noe du ikke får! Mitt råd er å benytte kun de to nye 1024Mb brikkene! Edit: Kan ikke komme med noen konkrete anbefalinger av brikker til ditt hovedkort, men siden du klokker kan du jo sjekke ut:Xtreme Systems 2x1GB/1x1GB OC Database . Har selv Patriot 3200 LLK 2GB settet og er absolutt fornøyd, men de er vel ganske vanskelig å få tak i. Endret 3. mai 2006 av heisann80 Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Okei. Det holder vel også med 2GB. Får nok brukt for de andre brikkene en gang! Har du noen anbefalinger til brikker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå