Gå til innhold

Chipsetkjøler i kombinasjon med SLI, MSI K8N

berxter

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem; et MSI K8N Platinum SLI , og den medfølgende chipsetvifta bråker noe inn i svarteste. Det ville normalt være en grei affære å bytte den til noe annet, men chipsetet er plassert rett utenfor den nederste PCI-e-sloten, og skjermkortet som sitter i den (jeg kjører med to 7800GT) ligger så godt som nedpå viftehuset. Dette gjør at jeg ikke kan sette i en vifte som bygger mer i høyden enn den originale. For å dempe vibrasjonene - det høres ut som det, lyden dempes hvis jeg legger en finger på viftehuset- har jeg prøvd å legge tildels store klatter med 3M Blue-tack på både vifta og hovedkortet i området.

Det var beskrivelsen; er det noen som har et eller flere gode forslag til løsning?

Bernt K

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MSI har et problem med chipsetkjølerene sine. Kulelageret blir veldig fort ødelagt og derfor støyer viften. Det en kompis av meg i klassen gjorde var å brukedenne kjøleren og kuttet av noen av beinene for å få plass til skjermkortet. (Han har ikke SLi versjonen, men vanlig PCI-e)

Chipsettet tåler over 120 grader, så kjøleren trenger ikke å være så ekstrem. Har du 1-2 vifter i kabinettet vil denne låsningen være helt super. Han i klassen min har ingen vifter btw...

Evt så kan du, som han over sa. Lage selv. Lage en slags V formet heatpipe som har et rør på hver side av skjermkortet. Det hadde vært stilig ;)

Lenke til kommentar

Jeg har også problemer med dette. Da mitt 6600gt kort dekker mye av rommet over :(

Jeg blir helt sprø av lyden, det er den som lager lyden i pc'en min. Bør jeg skaffe meg denne? (Zalman ZM-NB47J)

Hvis dette fungerer skal jeg feste den gamle viften/kjøleren med gaffa teip til bilhjulet og kjøre i 10 timer. Til jeg er sikker på at den dritten er knust. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...