berxter Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Jeg har et problem; et MSI K8N Platinum SLI , og den medfølgende chipsetvifta bråker noe inn i svarteste. Det ville normalt være en grei affære å bytte den til noe annet, men chipsetet er plassert rett utenfor den nederste PCI-e-sloten, og skjermkortet som sitter i den (jeg kjører med to 7800GT) ligger så godt som nedpå viftehuset. Dette gjør at jeg ikke kan sette i en vifte som bygger mer i høyden enn den originale. For å dempe vibrasjonene - det høres ut som det, lyden dempes hvis jeg legger en finger på viftehuset- har jeg prøvd å legge tildels store klatter med 3M Blue-tack på både vifta og hovedkortet i området. Det var beskrivelsen; er det noen som har et eller flere gode forslag til løsning? Bernt K Lenke til kommentar
chariot Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Nja, du kan jo lage din egen heatpipe kjøler hvis du kan og orker, slik at du kan lede varmen til en dobbelsidig kjøleribbe litt vekk fra skjermkortene. Jeg trur du kan finne noen HowTo på forumet her en plass. Mvh. Rise Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 MSI har et problem med chipsetkjølerene sine. Kulelageret blir veldig fort ødelagt og derfor støyer viften. Det en kompis av meg i klassen gjorde var å brukedenne kjøleren og kuttet av noen av beinene for å få plass til skjermkortet. (Han har ikke SLi versjonen, men vanlig PCI-e) Chipsettet tåler over 120 grader, så kjøleren trenger ikke å være så ekstrem. Har du 1-2 vifter i kabinettet vil denne låsningen være helt super. Han i klassen min har ingen vifter btw... Evt så kan du, som han over sa. Lage selv. Lage en slags V formet heatpipe som har et rør på hver side av skjermkortet. Det hadde vært stilig Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Jeg har også problemer med dette. Da mitt 6600gt kort dekker mye av rommet over Jeg blir helt sprø av lyden, det er den som lager lyden i pc'en min. Bør jeg skaffe meg denne? (Zalman ZM-NB47J) Hvis dette fungerer skal jeg feste den gamle viften/kjøleren med gaffa teip til bilhjulet og kjøre i 10 timer. Til jeg er sikker på at den dritten er knust. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå