Akerbak Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) Hei og hopp... jobber med en funksjon som skal replace quote-bbcode til blockquote-html... Funksjonen er i følge en tutorial: function bbcode_quote($bccontent) { $open = '<blockquote>'; $close = '</blockquote>'; // How often is the open tag? preg_match_all ('/\[quote\]/i', $bccontent, $matches); $opentags = count($matches['0']); // How often is the close tag? preg_match_all ('/\[\/quote\]/i', $bccontent, $matches); $closetags = count($matches['0']); // Check how many tags have been unclosed // And add the unclosing tag at the end of the message $unclosed = $opentags - $closetags; for ($i = 0; $i < $unclosed; $i++) { $bccontent .= '</blockquote>'; } // Do replacement $bccontent = str_replace ('[' . 'quote]', $open, $bccontent); $bccontent = str_replace ('[/' . 'quote]', $close, $bccontent); return $bccontent; } Det eneste jeg har endret er variabelen string, som nå heter bccontent ,med tanke på at dette er variabelnavnet som blir postet... Men; Denne funksjonen vil ikke kjøre... Jeg har kjørt noen enkle str_replace før dette på enkelte tager, det funker så det griner! Trengs det mer info for å kunne forklare hvorfor funksjonen ikke vil kjøre, skrik det ut! Jeg er ikke altfor rutinert i PHP-funksjoner... All hjelp tas i mot med åpne armer! Endret 21. april 2006 av djus Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Noen ganger er det fint å bruke funksjoner det de er ment for å gjøre... for eksempel preg_replace Lenke til kommentar
Akerbak Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 Noen ganger er det fint å bruke funksjoner det de er ment for å gjøre... for eksempel preg_replace 5960956[/snapback] Det er nok helt sikkert sant, men hjelper lite når noob-statusen min er såpass høy at jeg ikke får svaret ditt til å passe til spørsmålet mitt... Det du sier er at preg_replace oppfører seg annerledes enn str_replace, antar jeg... det jeg da ønsker å finne ut er hvordan det påvirker funksjonen, så det er håp om å finne ut hvorfor den ikke kjører... hadde jeg visst forskjellen hadde jeg ikke spurt Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 For å lage en sånn funksjon er det vel best med ob_start + preg_replace. Se på denne: <?php function bbcode($text) { $text = preg_replace("#\[quote\](.*?)\[\/quote\]#im", "<blockquote>$1</blockquote>", $text); return $text; } ob_start("bbcode"); ?> Legger du denne øverst i fila di vil " Bla, bla, bla" bli til "<blockquote>Bla, bla, bla". Lenke til kommentar
Akerbak Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 (endret) Så ut til å fungere fint! Tusen takk Endret 21. april 2006 av djus Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Du fikk det til å fungere ja, Djus, moro Jeg derimot, sliter med en spørring eller to Myyyye repetering av poster tror jeg, hehe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå