kattenmusen10000 Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 (endret) hva er hdr? og har x1600pro det? et bispørsmål: kan jeg bestille skjermkortet fra en nettbutikk, åpne pakken, sette skjermkortet inn i pcen, prøve det, ta det ut av pcen, og sende det tilbake til butikken innen 14dager, og få igjen pengene for det (med unntak av portoen) også når forseglingen på pakken er brutt, og kortet prøvd? det er isåfall en grei "garanti" for å ikke begå feil Endret 22. april 2006 av bendl_pusn' Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 hva er hdr? og har x1600pro det? et bispørsmål: kan jeg bestille skjermkortet fra en nettbutikk, åpne pakken, sette skjermkortet inn i pcen, prøve det, ta det ut av pcen, og sende det tilbake til butikken innen 14dager, og få igjen pengene for det (med unntak av portoen) også når forseglingen på pakken er brutt, og kortet prøvd? det er isåfall en grei "garanti" for å ikke begå feil 5969759[/snapback] High Dynamic Range. Gjør et søk på f.eks. "Oblivion HDR" så burde du finne bilder osv. X1600 Pro støtter det, men ytelsestapet er stort og ikke verdt det etter min mening. Jada, angreretten gjelder så lenge du kan levere tilbake i vesentlig samme stand. Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 (endret) hva er hdr? og har x1600pro det? et bispørsmål: kan jeg bestille skjermkortet fra en nettbutikk, åpne pakken, sette skjermkortet inn i pcen, prøve det, ta det ut av pcen, og sende det tilbake til butikken innen 14dager, og få igjen pengene for det (med unntak av portoen) også når forseglingen på pakken er brutt, og kortet prøvd? det er isåfall en grei "garanti" for å ikke begå feil 5969759[/snapback] Sakset fra : http://www.futuremark.com/community/hardwa...ulary/?page=3#H High Dynamic Range. This is a lighting procedure designed to emulate the way that light levels in the real world vary over an enormous range. This is mostly achieved by the use of floating point textures and render targets (as well as using the appropriate lighting algorithm); integer formats do not offer the anywhere near the same range of values. Although visually better, the use of floating point formats can result in a large performance impact on some graphics adapters. Kort sagt får det alt til å se mye penere/mer realistisk ut ved hjelp av lyssetting. Ja, x1600pro har dette og jeg bruker det flittig i Oblivion med dette kortet. Ser meeget pent ut Ja, du har 14 dagers returrett på varer kjøpt på nett. Bare sørg for at varen er i eksakt samme stand som du fikk den (joda, du kan pakke opp og prøve) og at når du returnerer skal alt følge med. Endret 22. april 2006 av Kjellvez Lenke til kommentar
kattenmusen10000 Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 flott! kjempeflott! høres bra ut hehe her gjelder det å prioritere det man liker best og god grafikk er viktig for meg, så vi får c om jeg ikke "prøver" det Lenke til kommentar
kattenmusen10000 Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 hva er hdr? og har x1600pro det? et bispørsmål: kan jeg bestille skjermkortet fra en nettbutikk, åpne pakken, sette skjermkortet inn i pcen, prøve det, ta det ut av pcen, og sende det tilbake til butikken innen 14dager, og få igjen pengene for det (med unntak av portoen) også når forseglingen på pakken er brutt, og kortet prøvd? det er isåfall en grei "garanti" for å ikke begå feil 5969759[/snapback] High Dynamic Range. Gjør et søk på f.eks. "Oblivion HDR" så burde du finne bilder osv. X1600 Pro støtter det, men ytelsestapet er stort og ikke verdt det etter min mening. Jada, angreretten gjelder så lenge du kan levere tilbake i vesentlig samme stand. 5969796[/snapback] mener du at jeg vil få mindre fps med samme innstillinger f.x? vesentlig mindre altså? (husk på resten av spesifikasjonene til pcen min) Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 hva er hdr? og har x1600pro det? et bispørsmål: kan jeg bestille skjermkortet fra en nettbutikk, åpne pakken, sette skjermkortet inn i pcen, prøve det, ta det ut av pcen, og sende det tilbake til butikken innen 14dager, og få igjen pengene for det (med unntak av portoen) også når forseglingen på pakken er brutt, og kortet prøvd? det er isåfall en grei "garanti" for å ikke begå feil 5969759[/snapback] High Dynamic Range. Gjør et søk på f.eks. "Oblivion HDR" så burde du finne bilder osv. X1600 Pro støtter det, men ytelsestapet er stort og ikke verdt det etter min mening. Jada, angreretten gjelder så lenge du kan levere tilbake i vesentlig samme stand. 5969796[/snapback] mener du at jeg vil få mindre fps med samme innstillinger f.x? vesentlig mindre altså? (husk på resten av spesifikasjonene til pcen min) 5969974[/snapback] HDR belaster skjermkortet, så du behøver ikke bekymre deg for resten av PCen på det punktet. Men HDR vil komme på bekostning av andre grafikkforbedringer som oppløsning og AA. Hva som er viktigst er veldig subjektivt. Lenke til kommentar
kattenmusen10000 Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 har sett meg rundt de siste 8 timene og kom fram til at jeg går for sapphire radeon x800gto pga gode specs og mulighet for overklokking men takk for alle svar, det var til god hjelp Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Litt merkelig at ikke 7600GS og 7600GT har kommet til AGP? Eller er de det? Lenke til kommentar
kattenmusen10000 Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 hadde vært fint om noen tok en kikk på denne: x800gto volt jeg har jo snakkt litt om kortet tidligere her, men fant ut at overskriften ikke passet, så åpnet et nytt emne Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) *slettet*¨ jeg så feil, beklager. Endret 29. april 2006 av mantra17 Lenke til kommentar
Aequitas26 Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Heisann.... Trenger hjelp! En kompis har kjøpt dette kortet! Sapphire Radeon X1600PRO 512MB DDR2, AGP8X Link: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318040 Kan noen hjelpe til med å finne en bra driver?? hvilke type driver og hvor finner jeg den? Har kun erfaring fra Geforce skjermkort fra før, så trenger litt hjelp her.. -Takk- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå