Gå til innhold

Erfaringer med Sapphire Radeon X1600PRO 512MB

reignz

Anbefalte innlegg

hva er hdr? :)

og har x1600pro det?

et bispørsmål:

kan jeg bestille skjermkortet fra en nettbutikk, åpne pakken, sette skjermkortet inn i pcen, prøve det, ta det ut av pcen, og sende det tilbake til butikken innen 14dager, og få igjen pengene for det (med unntak av portoen) også når forseglingen på pakken er brutt, og kortet prøvd?

det er isåfall en grei "garanti" for å ikke begå feil :)

Endret av bendl_pusn'
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

og har x1600pro det?

et bispørsmål:

kan jeg bestille skjermkortet fra en nettbutikk, åpne pakken, sette skjermkortet inn i pcen, prøve det, ta det ut av pcen, og sende det tilbake til butikken innen 14dager, og få igjen pengene for det (med unntak av portoen) også når forseglingen på pakken er brutt, og kortet prøvd?

5969759[/snapback]

High Dynamic Range. Gjør et søk på f.eks. "Oblivion HDR" så burde du finne bilder osv. X1600 Pro støtter det, men ytelsestapet er stort og ikke verdt det etter min mening.

Jada, angreretten gjelder så lenge du kan levere tilbake i vesentlig samme stand.

Lenke til kommentar

og har x1600pro det?

et bispørsmål:

5969759[/snapback]

Sakset fra : http://www.futuremark.com/community/hardwa...ulary/?page=3#H

High Dynamic Range. This is a lighting procedure designed to emulate the way that light levels in the real world vary over an enormous range. This is mostly achieved by the use of floating point textures and render targets (as well as using the appropriate lighting algorithm); integer formats do not offer the anywhere near the same range of values. Although visually better, the use of floating point formats can result in a large performance impact on some graphics adapters.

Kort sagt får det alt til å se mye penere/mer realistisk ut ved hjelp av lyssetting. Ja, x1600pro har dette og jeg bruker det flittig i Oblivion med dette kortet. Ser meeget pent ut :)

Ja, du har 14 dagers returrett på varer kjøpt på nett. Bare sørg for at varen er i eksakt samme stand som du fikk den (joda, du kan pakke opp og prøve) og at når du returnerer skal alt følge med.

Endret av Kjellvez
Lenke til kommentar

og har x1600pro det?

et bispørsmål:

5969759[/snapback]

High Dynamic Range. Gjør et søk på f.eks. "Oblivion HDR" så burde du finne bilder osv. X1600 Pro støtter det, men ytelsestapet er stort og ikke verdt det etter min mening.

Jada, angreretten gjelder så lenge du kan levere tilbake i vesentlig samme stand.

5969796[/snapback]

mener du at jeg vil få mindre fps med samme innstillinger f.x? vesentlig mindre altså? (husk på resten av spesifikasjonene til pcen min)

Lenke til kommentar

og har x1600pro det?

et bispørsmål:

5969759[/snapback]

5969796[/snapback]

mener du at jeg vil få mindre fps med samme innstillinger f.x? vesentlig mindre altså? (husk på resten av spesifikasjonene til pcen min)

5969974[/snapback]

HDR belaster skjermkortet, så du behøver ikke bekymre deg for resten av PCen på det punktet. Men HDR vil komme på bekostning av andre grafikkforbedringer som oppløsning og AA. Hva som er viktigst er veldig subjektivt.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...