Gå til innhold

TES: Multiplayer på Oblivion


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel... Det er sikkert folk her som har spiller/spillt WoW...

Der har du muligheten til og sett opp en lan server...

 

WDDG platinum heter dette programet du bruker da...

 

Husker jeg rett så vil nok dette teamet lage en slik funsksjon til Oblivion... Det er nemlig ikke så vanskelig, men for vanskelig for personer med standar porgramvare/hardware...

 

Men holde stand psot og vente og se :p det er den eneste måten :p

 

Filene du trenger, og oppsett... prøv selv og lag din egen server i wow

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Vel... Det er sikkert folk her som har spiller/spillt WoW...

Der har du muligheten til og sett opp en lan server...

 

WDDG platinum heter dette programet du bruker da...

 

Husker jeg rett så vil nok dette teamet lage en slik funsksjon til Oblivion... Det er nemlig ikke så vanskelig, men for vanskelig for personer med standar porgramvare/hardware...

 

6002429[/snapback]

Jo, det er så vanskelig. WoW er nemlig laget for multiplayer. Alt de trengte å gjøre med WDDG var å patche nettverksbiten så den tillot pålogging til andre servere, samt å programmere serveren, programmet har jo all funksjonalitet de trenger for flerbrukerspill.

 

Oblivion har ingenting av dette. Den har ikke noen funksjon for nettverksspill. Det er ingen kall til funksjoner som sier "oppdater remote players" over nettet. Man måtte altså patche kildekoden i Oblivion. Det krever nok at man har tilgang til denne, og selv da er det en betydelig jobb siden programmet mest sannsynlig ikke engang er forberedt for slik funksjonalitet. (For ikke å snakke om at det er i strid med lisensavtalen for spillet.)

 

Det gikk vel rykter om at folk drev og laget multiplayer mods til Morrowind i sin tid. Det er en grunn til at de ikke lykkes. Om jeg husker rett, var det en hvor to spillere kunne møtes å bytte gjenstander, men det var løst ved et hack hvor de to spillerne byttet om å ha kontrollen og bare en kunne røre seg om gangen. Ikke kunne du save gamet heller.

 

Jeg har tatt feil før, men denne skulle jeg nok ha satset noen kroner på at aldri skjer.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
det hadde helt klart vert fett med online Fight i The Arena men da måtte man lage et program som gjør at cheats ikke funker der inne.

6002663[/snapback]

 

Det ville vært enormt fett... men uannsett... så hadde det jo vært fett og ha free playing... At man satt opp en lan server i Oblivion og så kunne dem på lanet inkl deg da selføleglig bare gå rundt.. spesielt til dem som har tenkt og bruke Oblivion til film.. der du da kan ha flere characters i filmen din... der du står og snakker med dem... evt, at du lager en historie der den enne brorn din og den enne er evil boss og bossn dreper brorn din og du skal sloss deg gjennom npc for og komme til bossen og drepe han :p

Det er jo en funkende metode... :p

 

Hadde vert kult da....

Lenke til kommentar
Vel... Det er sikkert folk her som har spiller/spillt WoW...

Der har du muligheten til og sett opp en lan server...

 

WDDG platinum heter dette programet du bruker da...

 

Husker jeg rett så vil nok dette teamet lage en slik funsksjon til Oblivion... Det er nemlig ikke så vanskelig, men for vanskelig for personer med standar porgramvare/hardware...

 

6002429[/snapback]

Jo, det er så vanskelig. WoW er nemlig laget for multiplayer. Alt de trengte å gjøre med WDDG var å patche nettverksbiten så den tillot pålogging til andre servere, samt å programmere serveren, programmet har jo all funksjonalitet de trenger for flerbrukerspill.

 

Oblivion har ingenting av dette. Den har ikke noen funksjon for nettverksspill. Det er ingen kall til funksjoner som sier "oppdater remote players" over nettet. Man måtte altså patche kildekoden i Oblivion. Det krever nok at man har tilgang til denne, og selv da er det en betydelig jobb siden programmet mest sannsynlig ikke engang er forberedt for slik funksjonalitet. (For ikke å snakke om at det er i strid med lisensavtalen for spillet.)

 

Det gikk vel rykter om at folk drev og laget multiplayer mods til Morrowind i sin tid. Det er en grunn til at de ikke lykkes. Om jeg husker rett, var det en hvor to spillere kunne møtes å bytte gjenstander, men det var løst ved et hack hvor de to spillerne byttet om å ha kontrollen og bare en kunne røre seg om gangen. Ikke kunne du save gamet heller.

 

Jeg har tatt feil før, men denne skulle jeg nok ha satset noen kroner på at aldri skjer.

 

Geir :)

6002776[/snapback]

 

 

HeHe.. jaja... lov og håpe... WDDG team er ekstremt flike til cgf modding da... og akkuratt denne type spill er så populært at jeg tror vertfall at dem kommer til og prøve :p

 

Men det er nok sant som du sier.. får bare vente og se fram over nå... Det er ikke umulig da! og dessutten WoW emu'n var ikke akkuratt med regnet i lisensavtalen heller :p hehe, dem er jo på jakt etter og fjerne den fra nettet men nå er det såpass spredt at det ikke er mulig

Endret av Johss€
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Nå, ett år siden siste post kan vi konstatere at det er multiplayermod til oblivion under utvikling. Det er fremdeles på Alfa stadie, men det er en spillbar versjon ute. Har prøvd å få dette til å fungere men har ikke funnet ut om det fungerer over nett og i så fall hvilken port man må åpne. Om noen har noen tips til meg i denne sammenheng setter jeg pris på det.

 

Les om MultiTES4: Multiplayer Oblivion på utviklersiden.

Jeg fikk ikke til å laste ned filer derfra, men fant pakken på filefront.

Det er også en ganske utfyllende kommentar til filen på filefront.

Lenke til kommentar

Du kan jo eventuelt bruke en applikasjon som lager et virtuelt LAN over nettet. Akkurat nå husker jeg ikke navnet på et veldig populært program som gjør akkurat dette, men det er sikkert en kyndig forumbruker som kan hjelpe oss med det.

Endret av dimdal
Lenke til kommentar

Nei, ikke MMORPG, det må man betale ekstra for.

 

 

Bare multiplayer, plain and simple!

5971475[/snapback]

Ikke alle MMORPG må man betale månedsavgift for. F eks Guild Wars er graits.

 

 

Jeg vil ikke ha en mutiplayer del. Det hadde uansett ikke gått ann pga mods, men hadde vært jævelig digg med COOP :) .

Lenke til kommentar

Nei, ikke MMORPG, det må man betale ekstra for.

 

 

Bare multiplayer, plain and simple!

5971475[/snapback]

Ikke alle MMORPG må man betale månedsavgift for. F eks Guild Wars er graits.

 

 

Jeg vil ikke ha en mutiplayer del. Det hadde uansett ikke gått ann pga mods, men hadde vært jævelig digg med COOP :) .

8908507[/snapback]

 

egentlig så er Guild Wars et COORPG(CoOperativeOnlineRolePlayingGame), det sa de som lager det :p ...

Lenke til kommentar
Du kan jo eventuelt bruke en applikasjon som lager et virtuelt LAN over nettet. Akkurat nå husker jeg ikke navnet på et veldig populært program som gjør akkurat dette, men det er sikkert en kyndig forumbruker som kan hjelpe oss med det.

8902039[/snapback]

Hamachi?

8908545[/snapback]

 

 

Ja det stemmer! Det har jeg prøvd å komme på i et par uker nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...