Gå til innhold

Formatere Windows PC

Anbefalte innlegg

hei! jeg skal formatere en stasjonær pc. Altså det jeg mener er at jeg skal slette alt på pc'en utenom Windows, slik at den blir som ny :p . har gjort det før på min bærbar, men når jeg skulle gjøre det på denne så var det litt annderledes. Forgje gang jeg formaterte en pc kunne jeg trykke på F12(er ikke helt sikker :p ) men da gikk det et ganske automatisk etter det. Men dette er ikke tilfelle på den stasjonær pc'en. Har prøvd å trykke på alle "Fx"knappene, men kommer bare inn på setup. Jeg har selfølgelig Windows cd'en i men likevell skjer det ingenting. Siden det var Win98 når jeg kjøpte pc og har instalert WinXP i etter tid har jeg hørt at man må ha den "ordinære" win cd'e til den pc'en. må man det? håper noen kan hjelpe meg her.

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

I og med at du skal formatere alt det andre untatt Windows, ser jeg ingen grunn i at du skal gjøre. Når du først skal formatere, formater hele PC, dvs. formatèr Windows også. Er det XP vi snakker om?

Etter at du har puttet inn Windows CD'en og den lader opp de driverne den skal bruke, så får opp en meny. Der kan du velge mellom en ny kopi av Windows eller reparere den som innstalert fra forrige gang. Da skal du velge en kopi av Windows.

Så får du opp en partisjonerings-meny. Velg hvor store diskene skal være etter smak og innstaler den på C: <-- Dette er viktig.

Lykke til!

Hilsen meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...