Gå til innhold

CSS og background-image for flere divs?

Anbefalte innlegg

Sliter veldig med å få ønsket resultat med background-image. Er ganske fersk med CSS og det merker jeg nå...

Jeg ønsker å ha siden min delt opp i fire deler: header, meny, innhold og footer. Oppsett som følger:

HEADER

MENY | INNHOLD

FOOTER

Jeg har da 3 bakgrunnsbilder: header, main og footer. Derfor tenkte jeg å legge meny og innhold innenfor en felles wrapper "main". Men jeg får ikke til å vise bakgrunnen riktig på dette. Noen forslag? Siden min ligger her: Avstemning.com. Ser ikke bra ut nå...

CSS'en

Kritikk på siden kan vi godt ta underveis også, men tror vel egentlig det er litt tidlig for det enda...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg kan se er problemet at du har avsluttet #page rett etter #leftcontent og at #centerconten da blir liggende "i løse luften". #leftcontent er også floatet slik at den ikke påvirker høyden til parent-elementet #page - som da blir nøyaktig 0px høyt.

Løsning: Legg #centercontent inn i #page (og evt. sett clear:both; på footeren).

Lenke til kommentar

Takk for svar. Hadde ikke sett den lille bommen der...

Nå er bakgrunnen på plass. Men jeg sliter med å bli kvitt mellomrommet mellom header/page/footer?

Resten av designet skal jeg ordne, men har ikke tid akkurat nå.

Lenke til kommentar

Legg inn

* {
margin:0;
padding:0;
}

Øverst i CSSen, så legger du heller inn ønskede margin/padding-verdier på elementer etterpå. Gir deg mye bedre kontroll på visning i forskjellige nettlesere.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...