Gå til innhold

Ekstremt stillegående pumpe? (SÆR VANNKJØLING)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal da ikke være så galt å putte en aluminiumsblokk i systemet dersom denne er anodisert så lenge anodiseringen ikke har sår ;) Anodiseringen er en korrosjonsbeskyttelse, og det er store avstander i et vannkjølingssystem i forhold til spenninger. (Kan nevne at CPU-blokkene til Zalman har kobberbunn og anodisert aluminiumstopp)

Lenke til kommentar

Neinei. Anodisering ER korrosjon. Har vært på en konferanse med flere ledende aluminiumsfirmaer, og det de bruker for å beskytte aluminium offshore er anodisering... Og der har de kanskje noen skyhøye krav til beskyttelse og sikkerhet. Anodisering er ikke noe annet enn et oksidlag som isolerer mot ytteligere korrosjon.

Forresten, ser i signaturen din at du bruker Zalman-blokk i systemet ditt. Regner med at den har forsvunnet helt, og at du ikke har maskin lenger pga. lekkasjen om oppsto :p

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar
Forresten, ser i signaturen din at du bruker Zalman-blokk i systemet ditt. Regner med at den har forsvunnet helt, og at du ikke har maskin lenger pga. lekkasjen om oppsto :p

5975032[/snapback]

He he.. herlig sarkasme. :) Ikke alle som har "ører" for sånt, though.

Men håper du prøver dette, Frostad. Det er alltid spennende med mer eller mindre "lydløse" vannkjølings-prosjekter!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg er imponert over deg, meastp.

Nå er det min tur:

Jeg starter prosjektet med handleliste. Dette er hva jeg nettopp har bestilt fra Microplex:

Kjøleblokker: Kjøleblokker er essensielt i et vannkjølt system.

Swiftech GPU-vannblokk

595 kr

Swiftech vannblokk, chipset

349 kr

Swiftech CPU-vannblokk

495 kr

Pumpe: Pumpen fikk sin egen kategori da jeg kjøpte ekstra nipler til den. Det hadde vært tungvint å sirkulere vannet uten en slik en.

Pumpe:

Eheim 1048 vannsirkulasjonspumpe

455 kr

Nipler:

Slangenippel, forniklet, 1/4"BSPx10mm

44 kr

Slangenippel, forniklet, 3/8"BSPx10mm

45 kr

Slanger/Nipler/Klemmer/Tilsetning: Vann er ikke trådløst (enda); det må reise i kabler/slanger... Derfor tenkte jeg å kjøpe slikt utstyr.

Slanger:

Kuriyama, slange 3/8"ID - 1/2"OD

110 kr

Klemmer:

Slangeklemme, plast, Ø8.7-Ø10

5 kr * 10 = 50 kr

Nipler:

Slangenippel,f.messing, 3/8"BSPx3/8"ID

36 kr * 2 = 72 kr

Korrosjonsbeskyttelse:

AC korrosjonsbeskyttelse, "ACfluid"

47 kr * 3 = 141 kr

Kabinett/Strømforsyning/Casemod: Trenger jeg dette? Tja... Om jeg kjøper en trillende oljeradiator og monterer et kabinett på den ser det harry ut. Men om jeg kjøper katoder og klistremerker i tillegg, vil det se blodharry ut (og med LCD-skjerm i tillegg? Ja... Da snakker vi ninjaharry). Absolutt nødvendig, spør du meg. Strømforsyningen skal liksom være veldig stille. Håper den er det.

Kabinett:

Lian Li Miditower, Aluminium, m/USB

1 195 kr

PSU:

Fortron/Source, 400W, 20/24 pins, S-ATA

449 kr

Belysning:

Sunbeam Kald Katode Basic Kit

34 kr * 3 = 102 kr

Sunbeam Kald Katode, 20cm, UV/Blacklight

29 kr * 2 = 58 kr

Sunbeam Kald Katode, 10cm, Rød

29kr * 2 = 58 kr

Sunbeam Kald Katode, 30cm, Rød

29kr * 2 = 58 kr

Sunbeam forlengerkabel til Kald Katode

15 kr * 6 = 90 kr

Klistremerke:

Windows Etch, "Radiation"

60 kr

LCD-skjerm:

Cooltek LCD display, 20x4, blå

295 kr

Kabelstrømper:

Kabelstrømper, Kit, UV/Rød

99 kr

Sum varer: 4 820,00

Frakt: 297,50

Sum, totalt: 5 164,50

Nå venter jeg i spenning! I morgen skal jeg ned på Elprice og kjøpe meg en oljeovn. De har en til 250 kr der, og den vil være top notch. Da slipper jeg problemer med lekkende og rustne gamle drittovner.

Så skal jeg ned på Clas Ohlson og kjøpe gummihjul til å trille herligheten til LAN med. :p Det hender en kompis har LAN, og da må man nesten være der.

Themet skal være en slags atomreaktor, har meg og naboen funnet ut. Nå er ikke hardwaren min ellers jeg refererer til som atomreaktor; den kan snart trenge en oppgradering. Men jeg har alltid likt sånne røde ting.

Hmm, dette er dyrt... Jeg skulle liksom spare på å bruke en radiator og havne på minst mulig... Det ble litt motsatt.

Endret av Frostad
Lenke til kommentar

Det ser jo supert ut!

Vær oppmerksom på rust- og dritt-isystemetproblemet jeg har. Mulig det ikke er så dumt med et slags filter, men passer du på å fjerne all luft i systemet, skulle det vel gå greit.

Verdt å nevne at jeg flere netter har glemt å skru av pumpa, så den er stillegående ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...