Door Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) Jeg har en Dell 630m uten noe fancy belegg på skjermen og sliter med kontrasten. Eller mangel på kontrast om du vil. Lyse farger flyter bare over i hverandre og nettsider/programmer som bruker en lys layout blir trasige å bruke. Dette forumet blir for eksempel veldig hvitt. Siden det å bruke lyse farger er meget hipt og kult og urbant for tiden, begynner dette å irritere meg litt. Hva kan jeg gjøre? Endret 21. april 2006 av Door Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 følger det ikke med noe kalibreringsverktøy? Lenke til kommentar
ols Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Jeg har en Dell 630m uten noe fancy belegg på skjermen og sliter med kontrasten. Eller mangel på kontrast om du vil. Lyse farger flyter bare over i hverandre og nettsider/programmer som bruker en lys layout blir trasige å bruke. Dette forumet blir for eksempel veldig hvitt. Siden det å bruke lyse farger er meget hipt og kult og urbant for tiden, begynner dette å irritere meg litt. Hva kan jeg gjøre? 5959970[/snapback] Jeg synes det høres ut som du muligens bruker feil instillinger på lyssstyrke og kontrast. Det er jaffall noe som forekommer. Jeg kjenner ikke den modellen, men det er som regel to steder disse instillingene kan gjøres: Nemlig i bios (ofte tilgjengelig også med tastekombinasjon) og i innstillingene for skjermkortet. Den effekten du beskriver har jeg for eksempel ikke noe problem å fremkalle med å skru opp lysstyrken for mye i skjermkortinstillingene, men det er altså med et Nvidia skjermkort. Uansett, unngå å la sterkt lys fall rett inn på skjermen og prøv med lavere lysstyrke, hvis du ikke allerede har forsøkt. Lenke til kommentar
Door Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 Det hjelper ikke å endre på lysstyrken, jeg får bare en mørkere skjerm hvor alt går like mye i ett. Selv med optimalt lys og innsynsvinkel, så er enkelte ting vanskelige å se. For å nevne et eksempel så kan jeg kun bruke den blå (standard) fargeinnstillingen som utseende om jeg vil ha xp-stil. Den grønne og sølvfargede blir rett og slett for blass til at det går an å bruke den. Vanskelig å lese hva som står på knappene. Jeg mener å ha hørt at på noen av Dells bærbare (og kanskje også bærbare av andre merker) så er det ikke mulig å endre kontrasten, bare lysstyrken. Kontrasten er bestemt fra fabrikken og den må du bare leve med. Stemmer dette? Lenke til kommentar
ols Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Det hjelper ikke å endre på lysstyrken, jeg får bare en mørkere skjerm hvor alt går like mye i ett. Selv med optimalt lys og innsynsvinkel, så er enkelte ting vanskelige å se. For å nevne et eksempel så kan jeg kun bruke den blå (standard) fargeinnstillingen som utseende om jeg vil ha xp-stil. Den grønne og sølvfargede blir rett og slett for blass til at det går an å bruke den. Vanskelig å lese hva som står på knappene. Jeg mener å ha hørt at på noen av Dells bærbare (og kanskje også bærbare av andre merker) så er det ikke mulig å endre kontrasten, bare lysstyrken. Kontrasten er bestemt fra fabrikken og den må du bare leve med. Stemmer dette? 5960577[/snapback] Det høres ut som kontrasten er feil innstilt, og hvis ikke det er tilfelle så høres det mest ut som det er noe som er feil med maskinen. Spørsmålet melder seg om den alltid har vært slik. Ellers: Du har vel sett andre, normale bærbare? (det med at den ikke har kontrastbelegg skulle ikke hindre den fra å gi et normalt bilde). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå