Gef Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Hei Det kommer en konstant høyfrekvent pipelyd fra PCen min som jeg ikke blir klok på. Når jeg trekker ut strømkontakten stopper den, når jeg plugger den inn igjen begynner lyden igjen. Jeg klarer ikke høre hvor i maskinen den kommer fra, men noe er galt. Spesielt galt er det at jeg hadde på maskinen for 8 timer siden, men nå vil den ikke på i det hele tatt. Da jeg skrudde av maskinen i går var det som om lyden ble dempet (som om du hører en harddisk skru seg av, bare mye kraftigere lyd). Jeg syntes det var litt rart, men tenkte ikke over det. Hva kan den høyfrekvente pipelyden indikere? Hvorfor starter ikke maskinen?! Lenke til kommentar
minotir Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Hei Det kommer en konstant høyfrekvent pipelyd fra PCen min som jeg ikke blir klok på. Når jeg trekker ut strømkontakten stopper den, når jeg plugger den inn igjen begynner lyden igjen. Jeg klarer ikke høre hvor i maskinen den kommer fra, men noe er galt. Spesielt galt er det at jeg hadde på maskinen for 8 timer siden, men nå vil den ikke på i det hele tatt. Da jeg skrudde av maskinen i går var det som om lyden ble dempet (som om du hører en harddisk skru seg av, bare mye kraftigere lyd). Jeg syntes det var litt rart, men tenkte ikke over det. Hva kan den høyfrekvente pipelyden indikere? Hvorfor starter ikke maskinen?! 5959929[/snapback] det er ikke en varsel lyd da? muligens minne brikken som ikke står nok fast... Lenke til kommentar
Gef Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 Neida, jeg vet hvordan det høres ut Det er mer en sånn lyd man får fra tven, bare den er mye kraftigere den jeg får fra pcen. Sånn skikkelig høyfrekvent lyd. Lenke til kommentar
qaz147 Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Skjermkortet mitt lagde samme lyd. Det er for at en ikke skal glemme å koble i strøm kablen. Den lagde lyd når pc ble slått av også. Fjerna lyd-elementet på skjermkortet fysisk...knakk den av . Funke helt fint. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Fant det ut selv. Tydeligvis en transistor eller noe i strømforsyningen som har røket. Thermaltake PSU FTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå